Hallo
mijn verhaal over de EGR klep is een soap.
mijn Renault Grand Senic 2005 350.000 km op de teller, rijdt super, alleen lange afstanden Oostenrijk/ Italië
Gebruikt geen druk olie en krijgt al zijn onderhoud in een Renault garage.
Een vriend hoorde de auto lopen, en hij vertelde hij klinkt een beetje schraal, je moet als je een ritje Oostenrijk maakt een keer volgooien met Shell V Power.... Ok zo gezegt zo gedaan,en hij klonk gelijk minder rauw/schraal.
In Oostenrijk kreeg ik de melding Emissie Systeem Controleren. De auto bleef super presteren berg op en af geen enkel vermogen verlies, trekkracht in lage toerentallen gewoon goed.
Bij een Renault garage in Oostenrijk laten doen nakijken, die heeft de storing gereset meer niet en op de weg naar huis was de melding terug.
bij mijn huis garage waren ze na het uitlezen over eens, dat de EGR Klep vervangen moest worden. Kosten 488.00 euro all in !!
Tijdens het bestellen bij Renault bleek het bewuste onderdeel niet meer bestelbaar. Bij navraag bleek dat het artikel nr van de EGR klep was opgesplitst in 4 losse onderdelen, elk afzonderlijk te bestellen. EGR Klep op 4 artikel nummers bestellen 1000 euro ! Mijn garage vertelde dat het als complete set besteld moet worden.
Een ander magazijn gebeld die het oude artikel nummer nog wel kan uitleveren dan is het geen origineel Renault maar dan heb ik wel de klep die er nu ook in zit, en 4 maanden geleden mij Renault op de planken lag.
Klep besteld en vervangen..... auto opgehaald 488 euro afgetikt .vraagt de monteur of ik in lage toeren vermogen verlies heb?
Nee niet echt. hij vertelde mij dat dit er stiekem insluipt, en dat dit ligt aan de lucht massa meter ????
De auto meegenomen en naar huis...!! De auto trok voor geen meter, in de lage toeren viel hij gewoon beer.
Je kon geen kruising of rotonde fatsoenlijk op rijden levensgevaarlijk! terug naar de garage, en verteld zo heb ik hem niet afgeleverd,en duidelijk heb verteld dat er geen vermogen verlies was, alleen de melding Emissie systeem controleren.
Het zit in de lucht massa meter die moet je vervangen, kan gewoon niet zo zijn dat ik de auto inlever met de melding emissie controleren, zonder vermogen verlies en nu de lucht massa meter moet vervangen.
Toch moest het gebeuren want daar ligt het aan. 350 euro ! dit gedaan en .........het hielp niet de auto bleef slecht trekken in de lage toerentallen.
Alles terug geplaatst, Oude Egr Klep en oude lucht massa meter, de auto trekt weer als een lier, maar mij melding emissie controleren is ook weer aanwezig. Is dit een soap of niet. De garage zegt nu, je moet de complete nieuwe set van Renault erop zetten dan zal het wel over zijn. Gaan wij even niet doen eerst informeren elders.
Wie heeft een idee?
Ik heb een constatering als Renault het onderdeel opsplits in 4 verschillende onderdelen kun je toch de klep alleen bestellen voor 188 euro?
Wat ik lees over de V Power naast mijn huismerk brandstof wat heeft die V Power voor invloed daarop?
en wie kan mij nuttige info geven
EGR Klep Soap Grand Senic 2005
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 13 dec 2008
- Laatste bezoek: 21 feb 2016 13:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: EGR Klep Soap Grand Senic 2005
heb zelf 5 jaar bij een dealer gewerkt en was daar voor al Renault gek, maar ik heb de laatste tijd het vermoeden dat je bij de dealer gewoon voor de gek wordt gehouden
ze bestellen en plaatsen maar, maar het probleem kunnen ze niet oplossen...
ik blijf je verhaal met spanning volgen, mijn GS rijdt echt super en ik hoop niet in zo'n zelfde soap te belanden...
ze bestellen en plaatsen maar, maar het probleem kunnen ze niet oplossen...
ik blijf je verhaal met spanning volgen, mijn GS rijdt echt super en ik hoop niet in zo'n zelfde soap te belanden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 aug 2012
- Laatste bezoek: 25 feb 2013 09:55
- Actief als: particulier
Re: EGR Klep Soap Grand Senic 2005
Hallo,
Is uw probleem met de storing inmiddels verholpen?
Sinds een paar dagen geeft mijn Grand Scenic 1.9 dci van 2005 ook de melding " emissiesysteem controleren" . Dit gebeurde nadat er olie uit de kleppendeksel lekte. Volgens mijn monteur heeft het hier niets mee te maken en is het gewoon toeval. De egr-klep zou of schoon gemaakt moeten worden of vervangen moeten worden.
Iemand anders nog tips/advies?
Alvast bedankt.
Mvg,
Rabie
Is uw probleem met de storing inmiddels verholpen?
Sinds een paar dagen geeft mijn Grand Scenic 1.9 dci van 2005 ook de melding " emissiesysteem controleren" . Dit gebeurde nadat er olie uit de kleppendeksel lekte. Volgens mijn monteur heeft het hier niets mee te maken en is het gewoon toeval. De egr-klep zou of schoon gemaakt moeten worden of vervangen moeten worden.
Iemand anders nog tips/advies?
Alvast bedankt.
Mvg,
Rabie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 623 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 0 Reacties
- 134 Weergaves
-
Laatste bericht door dvdk
-
- 3 Reacties
- 223 Weergaves
-
Laatste bericht door RLK
-
- 13 Reacties
- 605 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 211 Weergaves
-
Laatste bericht door ejhakvoort
-
- 3 Reacties
- 633 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 544 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic