Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
wie kan mij helpen bij het oplossen bij me probleem?
ik heb een megane van 97 en de bagage ruimte verlichting werkt niet!
het interieurverlichting binnen in de auto doet het prima maar als ik me kofferbak openmaakt gaat het lampje niet branden...
ook op de fitting staat geen 12v(helemaal geen stroom) heb ik doorgemeten...
ik heb de in de boekjes op het zekering schema gezien dat de interieurverlichting en de bagageruimte verlichting op een zekering zit... en deze zekering is gewoon goed die heb ik naargekeken
wat kan het probleem zijn ? en hoe kan ik dit verhelpen?
Hoe is de schakelaar die regelt of de verlichting aangaat? Als de klep dicht is is die schakelaar ingedrukt, doe je de klep open komt de pin naar buiten en geeft dit een signaal waardoor de verlichting aan moet gaan.
Is het lampje nog ok?
weet niet hoe de schakelaar is.. dat was me nog niet opgevallen..
zit deze schakelaar op de auto of op de klep? en waar zit deze schakelaar dan pressies?
(dan ga ik het dalijk naarkijken)
lampje is oke ik meet de stekker rechtstreeks met een multimeter dus dat is wel zuiver.
ik wou er een led strip onder maken dus vandaar dat ik dit probleem probeer op te lossen
Die schakelaar zit op de auto, waar precies moet je even kijken dat weet ik zo niet. Meestal rechts..
Je kunt deze doormeten of deze werkt. Kan niet missen.
Vaak is deze of defect, of afgebroken oid.
Ik snap dat je wilt dat het werkt, wil bij mijn auto ook dat alles in orde is.
naar een controle op de stekker van het lampje stond er wel stroom op de rode plusdraad..
dus als ik aarde maakte met mijn multimeter was er 12v....
maar de aardedraad..gaf geen aarde aan.... ergens onderbroken mischien?
of is de schakelaar van de auto kapot?
de schakelaar zit op de achterklep
op het moment dat de klep dicht is is de schakelaar ingedrukt
op het moment dat de klep openstaat dan is de pin uit.....
dit is vermoedelijk 2 contacten in de pin die elkaar moeten raken...
en hier gaat waarschijnlijk ook die bruine draad naartoe...
dus dan blijven er 2 dingen over...
1: de bruine draad is ergens onderbroken(waarschijnlijk bij de rubberen doorvoertule tussen de auto en klep)
2: de schakelaar is kapot (er moet een nieuwe schakelaar komen)
Je kunt de werking van de schakelaar controleren met de voltmeter, werkt deze niet kun je deze vervangen.
Vaak is het ook een massa schakeling van de achterklep schakelaar. dus die 12v zou dan kunnen kloppen.
Een kabelbreuk in de kofferklep doorvoer zou ook nog kunnen. Kortom even meten nog!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
mijn R5 supercinque bouwjaar 1990
Sinds een paar dagen werkt mijn standlicht aan de rechtse zijde niet meer.
zowel vooraan als achteraan
ik heb de kabels zo goed mogelijk gevolgd met de documentatie die ik heb.
onderdeel 69 is de lampenblok rechts...
Vind de licht opbrengst te min van de auto. Heb al andere lampjes geprobeerd maar niet tevreden.
Wat is hier een oplossing zonder te gekke kosten ? Kunnen er bv lampjes van 100 watt in of zoiets ?...
HALLO. kan iemand mij helpen met het volgende ik heb een renault clio van 2016 met led verlichting en dag rij verlichting, de dag verlichting werkt achter wel maar voor niet, het stadslicht voor werkt ook niet dim en groot licht werkt wel, allebei...
Ik heb een vraag over mijn verlichting, de beide stadslichten doen het niet en mijn linker led achterlicht ook niet, alle zekeringen zijn na gekeken en de lampen zijn getest en die doen het, echter heb ik geen idee wat ik...
Hallo,
Binnenkort wordt ik de gelukkige eigenaar van een Arkana.
Maar ik vraag mij af of de achterlichten mee aan gaan als de dagrij verlichting brand.
Bij vorige auto (kadjar) was dit ook niet het geval, maar dit met OBD in kunnen stellen.
Ik...