Benzineklep Renault Clio

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Deca
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2012 11:42
Actief als: particulier

Benzineklep Renault Clio

Bericht door Deca »

De benzineklep van mijn Renault Clio III (bouwjaar 2008) gaat sinds gisteravond niet meer open.
Ik heb zelf via de kofferbak (binnenbekleding verwijderd) naar een pennetje gezocht dat je moest aantrekken om de klep weer open te krijgen. Helaas zonder het gewenste resultaat.

Ik kon het pennetje/ringetje helemaal niet vinden.

Kan iemand mij hier verder helpen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Deca

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door mechanic »

Dit zit even lastig, maar het hoort er echt te zitten. Pin zit in het verlenge van de as die uit schuift en de klep blokkeert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bandit
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2012 08:47
Actief als: particulier

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door bandit »

Kan zijn dat de pin is gebroken, heb ik ook gehad. Hoor je het motortje wel draaien als je de deurvergrendeling gebruikt? Ja, dan is inderdaad de pin afgebroken. Het wordt dan lastig om erbij te kunnen. Een beetje pielen tussen de klep is dan de oplossing. Ik heb zelf de vergrendeling weggehaald e niet vervangen (het risico op benzine diefstal lijkt mij niet heel groot). Een nieuw motortje kost ongeveer 45 euro bij de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Deca
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2012 11:42
Actief als: particulier

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door Deca »

Mechanic en Bandit, bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ben vanmiddag aan de slag gegaan en ik heb vrij snel het pennetje voor het handmatige open krijgen van de benzineklep kunnen vinden en vrij snel hem open kunnen krijgen! Ik denk ook om de vergrendeling weg te halen en niet te
vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door mechanic »

Dan zou ik toch voor een universele tankdop met sleutel gaan kijken. Hier in de buurt worden de klepjes regelmatig geprobeerd te openen en een grote lading zand in de tank gekieperd :thumb:
Gelukkig staat mijn auto binnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bandit
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2012 08:47
Actief als: particulier

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door bandit »

@mechanic: "zand in de tank" Dat soort mensen moeten ze publiekelijk opknopen. Blijf van andermans spullen af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door mechanic »

Wellicht offtopic, maar inderdaad gewoon afblijven is tegenwoordig teveel gevraagd.
Zijn toch dure kosten als je de auto start. Zand in de leidingen, filters, motor, evt dieselpomp..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door WillemS »

@Deca, waarom ga je niet even langs bij een sloperij en haalt daar hetgeen defekt is, houd je wagen origineel zou ik zeggen.
Je bent nu toch bezig en veel zal het niet kosten.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Walther
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:43
Actief als: particulier

Re: Benzineklep Renault Clio

Bericht door Walther »

Ik werd vorige week volkomen onverwacht ook geconfronteerd met een niet open te krijgen klepje voor de tankdop van mijn Clio uit 2008. Renault garage bezocht maar ondanks toezegging kwam er geen monteur kijken. Had al nooit een goed gevoel bij deze officiële dealer. Uiteindelijk met een kennis zelf aan de slag gegaan, deurtje zover mogelijk met de hand open getrokken. Dan kijk je tegen de achterkant van het deurtje waar een zwart plastic deurtje tegen aan zit. Het lukte om de bevestigingen op 3 plaatsen af te breken en toen kwam het klepje vrij. Maar nu kijk je tegen het zwarte deurtje. Dat zat vergrendeld met een pen die van boven kwam. Let wel: in de kofferruimte kun je er niet bij, waarschijnlijk moet wiel eraf en schermkap daarboven verwijderd worden en dan kijken of je bij het motortje kunt komen. Dat hebben we allemaal niet gedaan. Die zwarte plastic pen hebben we stuk kunnen breken en de laatste resten verwijderd. Daarna kon het klepje weer terug gezet worden op het zwarte deurtje. Op 2 plaatsen was de bevestiging nog intact gebleven. Rondom met montagekit voor de zekerheid de zaak aan elkaar gelijmd. Ik kan weer benzine tanken!! Alleen nog een afsluitbare dop kopen en ik heb garagekosten van naar schatting € 200,- of meer uitgespaard. Overigens een slechte constructie deze centrale vergrendeling. Er zou toch handmatig een mogelijkheid moeten bestaan om het klepje van de tankdop van binnen uit te openen? Het was wel een uurtje werk maar met een gerust hart kan ik weer verder....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht