Airbag en service lampje branden
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 nov 2012 16:48
- Actief als: particulier
Airbag en service lampje branden
Dag iedereen,
Gisteren heb ik een tweedehands Renault Megane aangeschaft uit 2004. Het is een erg mooie auto, in goede staat, met 199000 op de teller (Diesel). Vanochtend toen ik uitparkeerde brandde het airbag en service lampje op het dashboard. Ik heb toen wat op internet gezocht en bij veel vergelijkbare klachten was er een draadje los onder de bestuurder en/of passagiers stoel los. Dit is bij mij niet het geval. Toen ik vanmiddag weer op de snelweg reed wilde ik mijn cruise control aanzetten.
Deze werkte ook niet meer. Mijn klachten zijn dus: het branden van de airbag en service lampjes en het niet werken van de cruise control. Weet iemand hoe dit komt of heeft iemand hier al eerder last van gehad en weet je wat het is, dan hoor ik dat graag. Een dealerbezoek kost namelijk weer een flinke duit.
Met vriendelijke groet,
Duncans
Gisteren heb ik een tweedehands Renault Megane aangeschaft uit 2004. Het is een erg mooie auto, in goede staat, met 199000 op de teller (Diesel). Vanochtend toen ik uitparkeerde brandde het airbag en service lampje op het dashboard. Ik heb toen wat op internet gezocht en bij veel vergelijkbare klachten was er een draadje los onder de bestuurder en/of passagiers stoel los. Dit is bij mij niet het geval. Toen ik vanmiddag weer op de snelweg reed wilde ik mijn cruise control aanzetten.
Deze werkte ook niet meer. Mijn klachten zijn dus: het branden van de airbag en service lampjes en het niet werken van de cruise control. Weet iemand hoe dit komt of heeft iemand hier al eerder last van gehad en weet je wat het is, dan hoor ik dat graag. Een dealerbezoek kost namelijk weer een flinke duit.
Met vriendelijke groet,
Duncans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re: Airbag en service lampje branden
Het airbag probleem is toch voor 90% zeker de bedrading onder de bestuurderstoel. Vaak is corrosie van de stekker of het bekneld raken van de kabel van de verstelbare stoel rail of kabelbreuk de oorzaak.
Je cruise control defect zal waarschijnlijk een defecte rembedaal of koppelingspedaal schakelaar zijn
Je cruise control defect zal waarschijnlijk een defecte rembedaal of koppelingspedaal schakelaar zijn
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 18 nov 2012 16:48
Bedankt voor je reactie. Hoe kan ik zien waar het probleem zit onder de stoel? Kan het geen probleem zijn in of onder het stuur? Gisteren deed de cruise control het wel en brandde er geen lampjes..demi schreef:Het airbag probleem is toch voor 90% zeker de bedrading onder de bestuurderstoel. Vaak is corrosie van de stekker of het bekneld raken van de kabel van de verstelbare stoel rail of kabelbreuk de oorzaak.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
dit duid er bijna zeker op dat een van de pedaalschakelaars defect aan het geraken isGisteren deed de cruise control het wel en brandde er geen lampjes..
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2013 10:12
IK had vorige week ook een probleem met de airbag kreeg melding storing airbag na het lezen op deze forum had ik begrepen dat het misschien wel aan de combischakelaar zou kunnen liggen heb toen juist achter het stuur een tikje gegeven en het lampje ging uit heb intussen al wel een nieuwen combischakelaar laten plaatsen op mijn Renault Megane 3 grandtour
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-