slechte lucht toevoer megane scenic kachel

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
rallyfreak
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 25 jan 2013 15:39
Actief als: particulier

slechte lucht toevoer megane scenic kachel

Bericht door rallyfreak »

Model/uitvoering :megane scenic
Bouwjaar :november 1996
Brandstof :benzine 1,6
hallo ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden .
mijnkachel van is helemaal kapot gedraaid door een blijkbaar een breuk in de ventilator.
toen ik hem ging vervangen zat er allerlei afgebroken stukken vooraan tegen de luchtschagt na de airco en polenfilter toe zeg maar. dit heb ik zo veel mogelijk weg gehaald .nu draaid de nieuwe van heel goed geen probleem maar ik krijg bijna nergens geen goede luchtstroom uit ik heb alles open gehaald om te kijken of de kleppen die je kan stellen voor raamen voeten enz standen of die vast zat of zo maar ook nier kan ik niks duidelijk vinden .
weet iemand hoe en waar dat aan kan liggen ,want het is zeer lastig rijden zo met dit weer de kou krijg je niet weg /warm dus en de ramen krijg je niet goed droog geblazen.
:pray: weet iemand hier een oorzaak van en ook een oplossing .
want het koud en lastig rijden zo .
mvg rallyfreak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rallyfreak
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 25 jan 2013 15:39
Actief als: particulier

Re: slechte lucht toevoer megane scenic kachel

Bericht door rallyfreak »

ondanks dat niemand iets gereageerd heeft :think: heb ik het probleem opgelost . :dance:
mijn kachelvan was kapot en had dus er een nieuwe in gezet waar ik dus geen goede luchtstroom kreeg.
ik heb het op de volgende manier kunnen oplossen. de kachelvan liep in de verkeerde richting tegen de klok in en plaats van met de klok mee. ik heb de draden omgewisseld dus rood op zwart en zwart op rood .
dit kwam omdat de vervangende kachelvan uit een andere fase megane scenic kwam als de fase van mijn auto.
dus voor iemand die ooit met dit zelfde probleem krijgt te maken ,kan je dus zonder problemen en een hoop werk met uit en weer inbouwen van de kachel van gewoon even de draden omwisselen .
dus inplaats van normaal rood op rood en zwart op zwart doe je dus rood op zwart en zwart op rood .en je probleem is opgelost. en nee dit geef geen problemen met de aansturing van je stroom na de kachelvan toe.
lekker weer warme lucht met dit koude weer en geen aangeslagen ramen meer .
mvg rallyfreak . :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen