Sinds kort zijn wij de gelukkige eigenaren van een Grand Scenic 1.6 op LPG uit 2010. Het betreft een dynamique uitvoering.
De vorige eigenaar heeft bij aanschaf niet gekozen voor het optie-pack xenon etc.
Ofwel hebben wij dus de conventionele H7 verlichting. Niet echt mooi en duidelijk op de weg, zeker als je gewend bent de afgelopen jaren wél met xenonverlichting te rijden.
Nu heb ik eerst het hele forum al doorzocht, want ik zal vast niet de enige zijn die hierover begint.
Ik weet dat de wettelijke regels nu weer veranderd zijn en dat inbouw voor auto's na 2007 weer is toegestaan zonder koplampsproeiers e.d.
Wat ik op het forum tegenkwam waren de volgende zaken: strooilicht wat bij APK voor problemen kan zorgen, en waarschijnlijk veroorzaakt wordt door of een (te) goedkope set of een vuil lampglas of het glas op zich.
En een zogenaamde code van het lampglas van de koplampunit waardoor je weet of de koplamp geschikt is voor xenon.
Nu de vragen:
Weet iemand misschien of af-fabriek dezelfde koplampunit wordt gebruikt als de auto van xenon wordt voorzien? De auto heeft zo te zien van die lenskoplampen, dezelfde als in onze vorige Laguna uit 2007, die dus wel xenonverlichting had.
Heeft iemand al ervaring met de Scenic III met inbouw van xenon? En welke set is dan het beste geschikt?
Xenoninbouw Grand Scenic 3 uit 2010??!!
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Scenic2010
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Xenoninbouw Grand Scenic 3 uit 2010??!!
Originele koplampen bij Renault met auto's zonder xenon zijn absoluut niet dezelfde als voor auto's met xenon.
Ik vermoed dat je een koplamp hebt als deze:
http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... III_01.jpg
Die zijn opzich niet geschikt voor xenon, en zijn ook geen lenskoplampen. Kan zijn dat jij andere hebt hoor..
Je zult een h7 xenon set nodig hebben, ik monteerde altijd pilot xenon setjes, prima kwaliteit en garantie.
Het lichtbeeld zonder lenskoplamp zal minder zijn dan met een lenskoplamp.
Ik vermoed dat je een koplamp hebt als deze:
http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... III_01.jpg
Die zijn opzich niet geschikt voor xenon, en zijn ook geen lenskoplampen. Kan zijn dat jij andere hebt hoor..
Je zult een h7 xenon set nodig hebben, ik monteerde altijd pilot xenon setjes, prima kwaliteit en garantie.
Het lichtbeeld zonder lenskoplamp zal minder zijn dan met een lenskoplamp.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Scenic2010
Topic author - Lid - eerste logo binnen

Re: Xenoninbouw Grand Scenic 3 uit 2010??!!
Mechanic, je hebt gelijk. De koplamp is zoals op de foto. Van pilot had ik inderdaad ook goede recenties gelezen.
Maar het mag/kan dus wel? Zag alleen…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Maar het mag/kan dus wel? Zag alleen…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 15 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
[Twingo 1.2 2010] bonkend geluid
door Iriss » 18 jun 2025 23:13 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Reacties: 1
Weergaves: 615 -
Laatste bericht door Tiesto
11 jul 2025 16:05
-
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 1342 -
Laatste bericht door RDruten
17 okt 2025 14:56
-
-
Reacties: 11
Weergaves: 561 -
Laatste bericht door KDL
10 mar 2026 14:42
-
-
Condensafvoer Grand Scenic 3
door markr01 » 29 apr 2025 09:40 » in Carrosserie en interieur Scenic III -
Reacties: 3
Weergaves: 740 -
Laatste bericht door KDL
01 mei 2025 08:39
-
-
-
[Grand Scenic 3 1.2tce 115 - 2016] BCM Defect?
door Rubke8 » 12 mei 2025 10:29 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 730 -
Laatste bericht door Rubke8
12 mei 2025 10:29
-
-
-
Grand Scenic 2018 hoedenplank bagagezeil rolgordijn
door beachbiker » 31 jul 2025 11:24 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 637 -