Wat verbuikt jouw Scenic?

Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door Robtser76 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Tja, ik denk om het écht te laten renderen, zul je alleen maar deze brandstof moeten tanken, een tankpas van de zaak hebben en een baas die nergens om zeurt. :shhh:

Ik ben er eerlijk in. Ik tank wel hoofdzakelijk bij de Tijger of de Schelp, maar ga echt niet meer uitgeven dan broodnoodzakelijk. Tot nu toe nog uitermate tevreden of de GS. Hoewel ik nog steeds de bollen mis van mijn oude C5'jes. :roll:
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Peebee1
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 nov 2012 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Genderen

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door Peebee1 »

't Maakt voor je verbruik dus niet veel uit,
sterker nog, ik heb bijna deze hele tank ZELF leeg gereden,
bijna alleen maar snelweg en 80 km weg
anders rijdt mijn vrouw er erg veel korte stukjes mee voor haar werk,
en da's ook niet bevorderlijk voor het gebruik.....

Ach 't kost geld om auto te rijden... :wink:
Ook zonder bollen :lol:
Captur 1.0 Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Bericht door grandscenicman »

GSIII Privilege Collection 110 pk , 1.5 dci start-stop :
Ben na de 1e 10.000 km ff aan het eco-rijden en zit momenteel na 375 km ( aut. reset op 10.000 km ) op 5.8/100 km..... :dance:
In de praktijk zal het vermoedelijk nog zuiniger zijn omdat die BC altijd meer opgeeft dan dat ik kan tanken.... :lol:
Elke tankbeurt wordt bijgehouden nu en er wordt gevuld tot aan de nok , zo weet ik 100 % zeker dat ik steevast minder verbruik dan wat ie aangeeft .
Het record van mijn vorige GSIII was 4.0/100 ( na een vliegende start/reset van Tienen tot in Antwerpen :mrgreen: ) en dat was dan over een afstand van net 75 km en een opgave van exact 3 liter op de BC . De heenrit had de motor al goed kunnen opwarmen.
(en daarna dus wind mee , bergaf en amper moeten stoppen-optrekken ....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

Dik 700 km gereden nu met mijn laatste tank.............de BC staat momenteel op 5.5/100km :dance:
1.5 dci 110 pk start-stop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door Robtser76 »

Dan is je tank nog niet leeg. Ik rijd meer dan 700 kilometers op 1 tank, hoewel ik (met een ietwat zwaardere voet) een iets hoger gemiddelde heb van boven de 6L op 100Km.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

Robtser76 schreef:Dan is je tank nog niet leeg. Ik rijd meer dan 700 kilometers op 1 tank
700 km is een afstand die ik enkel ga halen als ik constant met een zware voet zou rijden............ondertussen zit ik al op ...........5.4/100 :mrgreen: ( en nog +- 320 km te gaan volgens de BC )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door Robtser76 »

:thumb: Dat klinkt al beter, dat red ik niet.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

grandscenicman schreef:GSIII Privilege Collection 110 pk , 1.5 dci start-stop . In de praktijk zal het vermoedelijk nog zuiniger zijn omdat die BC altijd meer opgeeft dan dat ik kan tanken.... :lol:
Elke tankbeurt wordt bijgehouden nu en er wordt gevuld tot aan de nok , zo weet ik 100 % zeker dat ik steevast minder verbruik dan wat ie aangeeft
Ik moet mezelf ff corrigeren wat betreft mijn BC die op 300 cc na exact aangeeft wat ik verbruikt heb .......
300cc verschil op een hele tank door telkens te vullen tot de nek ook vol zit is maar een miniem verschil met de BC.... :wink:

cijfers : 1100 km gereden , 59.7 L getankt , 59.4 volgens de BC verbruikt , gemiddeld 5.43 L/ 100 km ( 1 L /18.4 km )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door DHL »

Op midweek geweest in Venlo. Is een hele eind rijden voor ons. 270 km dacht ik. Kwam in de terugweg uit op 6.2 liter/ Eerlijkheidshalve bijzeggen dat het bijna altijd autosnelweg is en we nooit trager reden dan 140 a 150. (wel 2 keer een lichtflits gezien :mrgreen: ). Als de Scenic gebruikt wordt rond de woning (is onze tweede auto en dan wordt er niet ver mee gereden), dan zit het verbruik toch op 8.2 liter. Is een 1.5 dci 95, scenic 3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

Vandaag naar de grotten van Han gaan kijken en +- 320 km gereden .
Vooral snelweg en 90 à 120 gereden ( max toegelaten snelheid dus ) gewoon verkeer , beetje drukte en uitgekomen op 5.5L/100 km :wink:
Veel klimmen en dalen ( nou ja , voor BE-begrippen toch :mrgreen: ) veel in de 5 en alles bergaf in 6e afgehaspeld.
Met heel het gezin in de wagen vind ik dit zeker acceptabel .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door vast goed »

Afgelopen vakantie met de Gr.Scenic II (2008) 1.5 dti, drie kinderen, winterbanden (hehe, ze zijn bijna op) en fiets achterop: 5,4 l/100 km. Dit was de heen- en terugrit en de nodige kortere uitstapritjes door de flinke heuvels. Ik was er wel tevreden over. Wel rustig gereden met heel veel cruisecontrol

Normaal kan ik nog iets lager halen, maar dan rijdt mijn vrouw er vaak weer in en daar gaat mijn verbruik weer omhoog...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

Hoeveel km's heeft de Scenic reeds ? Eens de motor goed los is zal mijn verbruik ook nog wel zakken denk ik .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door RUUD_1 »

@grandscenicman: Ik zou daar toch niet te veel op rekenen hoor. Heb daar bij mijn Scénic dCi 160 weinig van gemerkt (momenteel 45.000 KM). Draai of keer het hoe je wil, het verbruik is afhankelijk van het merk en het type motor van je wagen en recht evenredig met je rijstijl. Met mijn wagen kan je niet echt zuinig rijden ... ook al probeer je je best te doen en volg je de richtlijnen (op het display) om te schakelen. Maar ... ik heb daar niet echt een probleem mee. Wist dat op voorhand voor ik em kocht. En ja ...af en toe geef ik flink wat gas en ... dat voel je in je portemonnee ...
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door vast goed »

Mijn GS heeft nu ca. 120.000 km gereden. Ik heb 'm vanaf 94.000 km, dus of het verbruik zich heeft verbeterd na het inrijden weet ik niet. Ik ben het wel met Ruud_1 eens dat binnen de kaders van type motor & auto de rijstijl het meeste effect heeft. Mijn vrouw is geen hardrijder, maar haar verbruik is ongeveer 0,3 L/100 km hoger dan dat van mij (ik haal doorgaans 5,4L/100km). Terwijl ik vlotter doorrij. Heeft alles te maken met anticiperend rijden, meer cruisecontrol en beter schakelen. En ik probeer op de snelweg niet steeds de maximale snelheid te halen, maar kachel relaxed op de rechterbaan. Ik rij regelmatig snelwegritten naar drie werklocaties, met reistijden van 30, 45 en 60 minuten. Het tijdsverschil tussen relaxed rijden en jagen is hooguit 5 minuten (maar meestal minder).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

Net nog gaan tanken :
56 liter voor .............1075 km
= 5.21L/100 km :clap:
De BC gaf deze keer 58.5 L aan (5.44L/100 km) ............de leugenaar :lol: , ik heb getankt tot bovenaan de nek (zoals de vorige keer)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door veryanonymous »

Laatst een additief in de tank gehad vanwege wat foutmeldingen (inspuiting defect). Naast dat de melding nu weg is, is onze 1.5dci ook weer wat zuiniger gaan rijden. 4,9l/100 km ipv 5,2l/100km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Racker
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2013 08:14
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door Racker »

Mijn 1.6 16V Expression Luxe rijdt gemiddeld rond de 1:12.. Als ik het goed uitreken, zit ik dus rond de 8l per 100. Iets om over na te denken: in de 80er jaren haalde mijn R4GTL (Ik weet het: de kreukelzone liep van voor- naar achterbumper :roll: ) al 1:25.... (4/100) Lang leve de vooruitgang... :?
Al ruim 45 jaar tevreden met mijn Renaults: R4L>>R4GTL>>R6>>R16GTS>>R21-TS>>R-Nevada-GTX>>Scénic 1,6 16V>>Scénic 1,6 16V ExpressionLuxe>>SCÉNIC 1,4 Dynamique TCe 130>> Captur TCE 130 Intens (één voor een natuurlijk.. ) ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mjdaane
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2013 23:57
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door mjdaane »

Onze Scenic II 1.9dci rijdt gemiddeld 6,5/100km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

De laatste tankbeurten steevast minder kunnen tanken dan wat de BC aangaf , al zijn het geen 3 liter verschil.
BC geeft 5.4 à 5.5 aan en telkens kom ik na het tanken op +- 5.3 tot 5.1 uit.

58.9 liter voor 1120 km ..... = 5.26L / 100 km
57 liter voor 1115 km.....= 5.12L/100 km :dance:

Nu de winterperiode eraan komt zal het wel niet zo blijven..... :snooty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door CPTR »

@grandscenicman

Je haalt wel een prachtige actieradius zo! Dat is dan wel weer handig voor de wintersportvakantie :wink: .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Wat verbuikt jouw Scenic?

Bericht door grandscenicman »

scenic schreef: Dat is dan wel weer handig voor de wintersportvakantie :wink: .
't Zal vooral in de zomer te doen zijn bij ons , wij gaan niet met wintervakantie.............komend jaar gaan we zelfs niet met (zomer) vakantie door verbouwingen......... :cry2:

Doet me aan dit denken :

We zijn 1 keer eens weggeweest in de winter ( 2010? , met zoveel sneeuw ) en toen hadden wij nog onze GSII .
Wij reden toen naar de Ardennen en laat dat weekend net het weekend zijn dat er + 20 cm sneeuw viel en wij zelfs nog geen deftige zomerbanden meer hadden , laat staan winterrubber ( was me toen totaal onbekend :fp: )

Ik was wel zo slim geweest om een setje sneeuwkettingen te kopen voor in-geval-van en die kettingen hebben ons toen 100 km gedragen in de sneeuw en ijzel :clap:
Niets zo leuk als rijden in sneeuw/ijs met die kettingen aan uw voeten : tegen 50km/uur iedereen voorbijsteken en geen gesukkel zoals je op tv soms ziet ( Luik ) met van die tunneltjes waar je niet op geraakt zelfs niet met winterbanden :mrgreen:
Tijdens de heenrit ging alles super ( heel voorzichtig gereden en het sneeuwde toen ook volop ) op 300 meter na : de kettingen erop om de laatste helling af te kunnen rijden en die er het hele wekend maar op laten liggen tot we bijna terug thuis waren .
Verleden jaar nog had ik een vervangwagen ( Clio ) en net op die dag was er weer een heuse "sneeuwstorm" voorspeld : 's avonds nog een setje kettingen gevonden à 25€ en de morgend erop speciaal wat later naar het werk vertrokken om die kettingen toch maar vooral te kunnen gebruiken :lol:
Als je de staat van de banden had gezien kon je me geen ongelijk geven . :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht