scenic schreef: Dat is dan wel weer handig voor de wintersportvakantie

.
't Zal vooral in de zomer te doen zijn bij ons , wij gaan niet met wintervakantie.............komend jaar gaan we zelfs niet met (zomer) vakantie door verbouwingen.........
Doet me aan dit denken :
We zijn 1 keer eens weggeweest in de winter ( 2010? , met zoveel sneeuw ) en toen hadden wij nog onze GSII .
Wij reden toen naar de Ardennen en laat dat weekend net het weekend zijn dat er + 20 cm sneeuw viel en wij zelfs nog geen deftige zomerbanden meer hadden , laat staan winterrubber ( was me toen totaal onbekend

)
Ik was wel zo slim geweest om een setje sneeuwkettingen te kopen voor in-geval-van en die kettingen hebben ons toen 100 km gedragen in de sneeuw en ijzel
Niets zo leuk als rijden in sneeuw/ijs met die kettingen aan uw voeten : tegen 50km/uur iedereen voorbijsteken en geen gesukkel zoals je op tv soms ziet ( Luik ) met van die tunneltjes waar je niet op geraakt zelfs niet met winterbanden
Tijdens de heenrit ging alles super ( heel voorzichtig gereden en het sneeuwde toen ook volop ) op 300 meter na : de kettingen erop om de laatste helling af te kunnen rijden en die er het hele wekend maar op laten liggen tot we bijna terug thuis waren .
Verleden jaar nog had ik een vervangwagen ( Clio ) en net op die dag was er weer een heuse "sneeuwstorm" voorspeld : 's avonds nog een setje kettingen gevonden à 25€ en de morgend erop speciaal wat later naar het werk vertrokken om die kettingen toch maar vooral te kunnen gebruiken
Als je de staat van de banden had gezien kon je me geen ongelijk geven .