Renault, grand espace 2.0
Bouwjaar :2004
Brandstof :benzine
De ruitenwissers weigeren. Maar het is niet constant, onregelmatig. Vaak helpt het als ik auto stop, uitzet, card eruit haal, even wacht en weer opnieuw card erin en starten. Helaas is dat geen zekerheid. Zelf vermoed ik dat er ergens elektrisch niet lekker zit. Als dit voorvalt, komt er ook vaak de melding 'automatische verlichting defect' op dashboard te staan. Garage wil ruitenwissermotor vervangen maar omdat dit erg duur is en ik het idee heb dat het 'm daar niet in zit. Er zijn wel vaker kuren met de auto waar ik dan wel mee kan leven maar als het giet van de regen en je moet ergens naar toe en je mag je auto naast de snelweg stilzetten dan word je daar niet blij van.
Ik hoop dat iemand me van goede raad kan voorzien!
Onregelmatige uitval ruitenwissers
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
Re: Onregelmatige uitval ruitenwissers
Is de auto uitgelezen? Mogelijk een probleem met de regen/licht sensor ivm ook de melding op je display. Er moet eigenlijk femeten worden of er moment van uitval wel voeding en massa is op de wissermotor. Evt een februikte motor monteren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 26 aug 2013 15:30
ja, auto is uitgelezen. Wat betreft meten bij uitval of er voeding/massa op de wissermotor is: ik ga dit bij de garage voorleggen! Iig alvast bedankt voor de tip!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
Een nieuwe ruitenwissermotor incl mechaniek kost ong €800. Een losse motor wat minder, maar is niet los te krijgen via de dealer volgens mij. Gebruikt zoiezo betere keuze, ook al weet je dan niet precies wat je koopt.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-