De teller staat nu op 222.000 km (NAP)
Vooral de Achteruit geeft dan behoorlijk wat gekraak (nu kan ik dat natuurlijk voorkomen door te starten met de versn. al in achteruit)...is hij eenmaal op bedrijfstemperatuur dan heb ik er geen last meer van.....in de 5 vooruit versnellingen heb ik dat niet....echter ik heb zo het vermoeden dat de drukgroep niet helemaal meer vrijkomt.
De koppelingsplaat ZELF slipt absoluut (nog) niet, kan met gierende banden wegtrekken....bij wijze van spreken dan, pakt snel op.

Is er soms een mogelijkheid (bijvoorbeeld bij het pedaal) om de koppelingskabel wat strakker te trekken zodat de drukgroep (vingers) meer vrijkomt ?
Ik snap dat dit een tijdelijke oplossing is en ik uiteindelijk toch aan een nieuwe set zal moeten, maar als ik dat nog een half jaar of zo kan uitstellen zou dat natuurlijk mooi zijn.

Volgens de experts zou deze DTI een zelfstellende koppeling hebben, maar toch zou ik graag een 8 a 10 mm meer spanning op de kabel willen hebben zodat hij makkelijker vrijloopt met ingedrukte koppeling.
Graag tips.....