Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Laguna uit 1995 waarvan de ventilator niet draait, heb de zekering al nagekeken, bedieningspaneel vervangen, ventilator vervangen, en nog weigert hij om te werken.
Wie heeft er voor mij nog een suggestie.
Zoals al vermeld, zekeringen nagekeken, bedieningspaneel vervangen, ventilator vervangen, maar nu het vreemde, op beide rode draden krijg ik spanning 13,8 volt, massadraden maken perfect massa, en toch draait hij niet. Indien ik met twee draden spanning op de ventilator zet draait hij als een tierelier, de molens in Kinderdijk zijn er niets bij, maar eenmaal teruggebouwd helemaal noppes, wie o wie weet hier nog wat op, gele blokje (relais) ook vervangen.
Hallo,
als de relais geen stuursignaal krijgt zal de ventilator niet draaien .
ik weet nu niet of op de relais continue stroom op zit of + na contact .
kleur geel is + na contact en rood continue stroom en zwart massa , de andere kleur is sturingsdraad .
normaal zitten er twee dikke draden en twee dunne .bv rood en wit ( dikke ) en geel en andere kleur ( dunne draden )
de andere draad komt van temperatuur contact .
Als je me een chassisnr doorgeeft zal ik morgen proberen een elek. schema te vinden .
Mvg Kurt
Dank voor je reactie, en een schema zou zeer welkom zijn, ik heb er al aan zitten denken om op een sloperij een stuk kabelboom te halen en het er bij mij in te plaatsen, ik weet dat dat een tijdrovend karwei is maar een of andere minkukel heeft bij die auto vrij veel draden doorgeknipt en weer aan elkaar geknoopt met alleen een stukje tape erom, ook waren er draden klakkeloos bij elkaar gedaan. Nu heb ik dit zelf al veranderd alles wat doorgeknipt was zit nu middels kroonstenen vast. Het chassisnummer van de auto is VF1B56SK513714318, Laguna RT 1.8 Alizé. Alvast bedankt voor de moeite die je neemt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb wat filmpjes gezocht en moet ergens onder het stuur zijn, ter hoogte van gaspedaal. Kost weer een hernia zo te zien.
Heeft iemand nog slimme trucjes, want het is blijkbaar een hels karwei de schroefjes los te krijgen/ erbij te kunnen.
De ventilator van mijn twingo 2 werkt op geen enkele stand meer. De zekeringen heb ik gechecked en die zijn ok.
Voordat ik het hele dashboard loshaal, kan ik eventueel het schakelaartje nog controleren? Of kan ik dit ook alleen via de achterkant?...
Ik heb een vreemd en onvoorspelbaar probleem met mijn airco / ventilator van mijn Renault kangoo uit 2014. Aanvankelijk dacht ik dat de airco niet werkte maar vermoedelijk is het toch een ventilatorprobleem. Alleen werkt de ventilator wisselend....
Ik heb een Renault Grande Scenic 2 van 2008 (1,6 motor)
Na altijd al slecht werken (reageren) deed de ventilator opeens helemaal niks meer Via dit forum een testje gevonden om de weerstand en de ventilator te testen....met de conclusie dat de...
Ik heb een Laguna 3 estate bezine uit 2012 met Bose Installatie. De speakers in de deuren doen het niet (meer). Alleen de Bose centrale speaker In het midden van mijn dashboard. Ik wou de speaker achter vervangen maar...
Hierbij verkoopt de school een Laguna voor onderdelen.
Motor is perfect in orde en start direct.
De koppeling is eruit geweest maar werkcilinder afgebroken.
Lederen interieur en slechts 110500 km...