Ontladen accu en startonderbreking

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
iwolfert
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Ontladen accu en startonderbreking

Bericht door iwolfert »

Hallo,

Ik heb een probleem met de Twingo Helios ('97) van mijn vrouw, uitgevoerd met centrale deurvergrendeling met afstandbediening (infrarood), startonderbreking en alarm.

We tobben al een tijdje met de volgende problemen:
- batterijtje van de sleutel met afstandbediening gaat elke keer maar max. 5 a 6 weken mee (infrarood afstandbediening). Batterijen worden dus erg regelmatig vervangen, maar deze horen volgens mij jaren mee te gaan, toch? Tevens is de sleutel pas vernieuwd (binnenwerk), maar dit mocht niet baten.
- de accu van de auto ontlaad uit zichzelf (na ca. 2 weken stilstaan), hierdoor gaat ten eerste de deur niet meer open met de afstandbediening (wordt de sensor (t.p.v. middenspiegel) ook gevoed door de accu?), ten tweede kan de startonderbreking niet worden gedeactiveerd (met de afstandbediening) en starten gaat sowieso niet vanwege een lege accu en de startonderbreking. Na het aan de startkabels leggen kunnen we de auto weer met de afstandbediening openen en start de auto weer, maar na een tijdje stilstaan herhaalt dit probleem zich weer. Zo snel hoort een accu toch niet te ontladen?

We zijn al een paar keer met de auto naar de garage geweest. Ze hebben er 2x een nieuwe accu in gezet. De laatste keer een wat zwaardere accu, maar dit mocht nog niet echt baten. Ook hebben ze gemeten of de auto stroom verbruikt als deze stilstaat. Dat is wel het geval (waarschijnlijk door de alarminstallatie), maar dit is maar heel weinig. Voor de rest blijven er nergens lampjes branden o.i.d.
Wij worden er een beetje moedeloos van dat ze bij de garage het probleem niet oplossen en vandaar mijn vraag op dit forum.

Is er iemand met dezelfde ervaringen of iemand die een idee heeft wat de oorzaak is, maar vooral wat de oplossing is? Dan hoor ik graag van je!

Bedankt alvast.

Groeten,

I.Wolfert
[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

aschaake
Lid
Lid
Posts in topic: 1

Bericht door aschaake »

Wordt de accu tijdens rijden wel voldoende geladen? (dynamo goed?) Mogelijk dat de accu onvoldoende vol is en daardoor weinig kan hebben?
Wel eens in een echte auto willen rijden? Stap eens in een Renault! :->

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
iwolfert
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2

dynamo

Bericht door iwolfert »

Hoe kan ik nagaan of de dynamo goed is. Kan ik deze doormeten? En hoe moet dat precies?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Je kan de accu doormeten door met een voltmeter op de accupolen te meten.
Tijdens niet lopende motor zou deze ca 12 a 13 volt moeten hebben, en met lopende motor ca 14.4 volt.
Ook kan je als je lid bent van de ANWB deze laten komen als je accu leeg is. Zij kunnen meten of de accu defect is en of de dynamo goed functioneerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Olav
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1

Bericht door Olav »

Identieke problemen gehad met twingo uit 97, was na doormeten bij de dealer een kapotte radio die teveel stroom trok als de auto stil stond. misschien heb je daar wat aan als het niet je dynamo is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut