wie kan mij helpen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
renault1
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2013 22:18
Actief als: particulier

wie kan mij helpen

Bericht door renault1 »

dag iedereen ben nieuw hier op dit forum - ik rijd al jaren met renault nu onlangs een renault scenic II 15 diesel gekocht met 63000 km op de teller , nu is mijn vraag als ik mijn auto start begint mijn schroef te draaien en slaat niet af,leg ik mijn auto stil en start direkt terug is deze voor enkele minuten stil daarna slaat hij terug aan knoppen airco staat af. heb de auto 2 dehands gekocht bij een handelaar deze zegt dat dit normaal is maar mijn andere wagens hadden dit niet en natuurlijk is garantie voorbij. kan mij iemand vertellen of dit de moeite is voor deze te laten maken of zijn de kosten te hoog. en wat zou dit kunnen zijn .ben met de wagen naar de zee gereden zonder airco of verluchting op te zetten deze heeft heel de tijd liggen draaien de schroef is niet uit geweest .temperatuur enz... is allemaal normaal . kan mij iemand goede raad geven a.u.b.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: wie kan mij helpen

Bericht door RichTrip »

Bedoel je met de schroef de radiatorfan?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renault1
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2013 22:18
Actief als: particulier

Re: wie kan mij helpen

Bericht door renault1 »

ja de schroef van de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jelle.
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2011 15:29
Actief als: particulier
Locatie: ridderkerk

Re: wie kan mij helpen

Bericht door jelle. »

Schroef kan verwijzen naar:
Schroef (verbinding), een voorwerp dat wordt gebruikt om andere voorwerpen vast te zetten;
Duimschroef, een martelwerktuig gebruikt bij het afdwingen van een verklaring;
Schroef van Archimedes, een spiraalvormige schroef in een buis;
Vijzel (waterschroef), een variant op de schroef van Archimedes om water van laag naar hoog te schroeven;
Schroef (bloeiwijze), een bloeiwijze waarbij de op elkaar volgende takken loodrecht op elkaar staan en steeds in dezelfde richting draaien;
Schroef (gymnastiek), een salto waarbij men in de breedte en in de lengte draait;
Scheepsschroef, een aandrijvingsmechanisme voor een schip;
Boegschroef, een scheepsschroef die is gemonteerd nabij de voorsteven van een schip;
Hekschroef, een scheepsschroef die is gemonteerd nabij de achtersteven van een schip.
Propeller, een vliegtuigschroef.

Bron Wikipedia :mrgreen:
Grand scenic 2004 19 DCI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wie kan mij helpen

Bericht door grandscenicman »

Toch geen last van water aan je voeten gehad............heb iets gelijkaardigs meegemaakt en toen moest de weerstand vervangen worden.....+- 330 € schat ik
(maar kan ook helemaal mis zijn :oops: )

Mijn ventilator bleef toen ook draaien op de hoogste stand en enkel door de zekering eruit te halen stopte dit.... :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: wie kan mij helpen

Bericht door Robtser76 »

Het is in elk geval niet normaal. Ik heb het ooit gehad met een Peugeot, waar het ingesteld was dat deze continu draaide als de motor aanstond met een probleem. Ik weet dus wel dat het in te stellen is. Ik zou de dealer er op z'n minst op aanspreken en er iets aan laten doen. Ik weet niet wat je hebt afgesproken in de termen van garantie? Anders terugbrengen en kijken voor een nieuwe. Ik zou dit in elk geval niet accepteren, het hoort niet. Ik heb bij mijn Renault overigens nog niet echt bewust gehoord dat die 'schroef' draait en ik rijd veel kilometers.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lucky1234
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2013 20:02
Actief als: particulier

Re: wie kan mij helpen

Bericht door lucky1234 »

Hallo heeft jou auto climacontrol er inzitten ik heb ook een renault scenic van 2000 alleen bezine en die doet het zelfde maar de climacontrol regeld dat dus ik denk dat het normaal is ben je al bij de renault garage geweest die kunnen je vertellen of dit goed is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: wie kan mij helpen

Bericht door Harm »

Ik sluit me aan bij Lucky: als je clima control erop hebt zitten (dus automatische airco, je stelt de temperatuur in op het dashboard en de clima control regelt het verder helemaal zelf), dan blijft de ventilator altijd wel een beetje draaien (of harder als het nodig is). Heb je clima control? Zo ja, probeer dan eens met de temperatuur te spelen: zet 'm eens goed warm (25 graden) en kijk of hij harder gaat blazen. En zet 'm eens goed koud, gaat de airco dan vanzelf aan en gaat hij harder blazen? Dan kun je er misschien achter komen of hij gewoon goed werkt en het zo hoort of dat er iets mis is. Oh ja, druk dus eerst op de kop 'auto' (van automatisch), want dat is de stand waarin hij het zelf hoort te regelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in