Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
@oualid: probeer 2750 eens
@merijnvanbreugel: hier staan niet de juiste gegevens tussen.
Elders in dit topic is te vinden welke gegevens we nodig hebben om de juiste code te kunnen achterhalen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
hoi,
na deze week fantastisch geholpen te zijn door de anwb ben ik helaas ook m'n code vd radio kwijt.
het betreft een clio 3 uit 2008
op de radio staat :
8200 607 915 | --C
8200 607 915T en hierna V016-security,
graag uw hulp, gr rien.
@merijnvanbreugel: Met deze gegevens kan ik geen code opvragen, hiervoor dient u bij een dealer te zijn.
@martijnsb: probeer 0430 eens.
@rickoo: Met deze gegevens kan ik geen code opvragen, hiervoor dient u bij een dealer te zijn.
@waaijerink: probeer 6740 of 6723 eens.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Heb precies hetzelfde probleem als iedereen hier.
Radio na lege accu niet meer aan te krijgen zonder de code.
Renault Trafic
Model no: 22DC279/62TZ079
RN279F30263672
Prod no: FD0703470263672
7700433948TZ079
@merijn: radio aan en net zolang wachten totdat CODE veranderd in 0000. Kan wel tot een half uur duren, afhankelijk van het aantal foutieve pogingen. Als dat er meer dan 6 zijn of zoiets, dan kun je beter de radio aanzetten tijdens een langere rit.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Heb een probleem na lege accu en kreeg ik een 000 op de display te zien er werd gevraagd om een code in te vullen voor de radio..
Heb alle boekjes bekeken, maar nergens een radio security code kunnen vinden...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
op de radio staat op de zijkant:
RNRDBE70339918
RENRDW330-10
FD0507480339918
8200 607 918
8200607918T Y659-SECURITY
Wie kan mij helpen met de code:
8200074339 TC 986
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hallo!
ik ben nieuw hier.
heb sinds kort een renault megane uit 2005 op LPG.
deze week had ik het probleem dat de auto soms na 200 meter en soms na 100 km de volgende storing gaf:
inspuiting controleren. Nu heb ik een aantal zaken doorgelopen en kom ik bij de MAP sensor uit. deze zit erg los en kan wel eens valse lucht aanzuigen.
tijdens deze operatie heb ik de accu eraf gehad en nu weet ik de radio code niet.
Gisteren is mijn Renault Clio 1.6 16v uit 2004 naar de garage geweest.
Kleine beurt, 'nieuwe' remklauw + blokken linksachter (deze zat vast) apk en je raad het al een nieuwe accu.
Door de nieuwe accu moet ik code van de radio opnieuw invoeren, helaas code kwijt.
De gegevens van de radio zijn:
22DC278/62B
W331
RN278F40925106
FD0804360925106
8200057681TW331
Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Wim Jan Nekkers en sinds kort in bezit van een Laguna uit 1998 in de leur zilvergrijs. De auto bevalt goed en is dealeronderhouden. Er moesten een paar kleine dingen aan gebeuren, dashboardlampjes vervangen en een nieuwe accu en daar zit nu het probleem, bij de boekjes had de vorige eigenaar de radiocode niet achtergelaten.
@rollo88: Op zich zijn de gegevens die je hebt doorgegeven wel juist, alleen wij kunnen er geen code mee opvragen.
In dit geval biedt alleen de dealer uitkomst.
Antonio.
Renault, a way of life!
Zou je mij op basis van onderstaande gegevens van de radiocode voor mijn Renault Megane Grand Tour uit 2004 kunnen voorzien? Na het verwisselen van de accu deed hij het niet meer en de code die ik heb doet het niet...
bedankt voor je snelle reactie maar...de code werkt helaas niet hij geeft geen foutmelding ofzo (je hoort niet die vervelende "piep" en er komt ook geen "error" op de display te staan) maar hij accepteert hem dus ook niet.
Blijven wachten tot je het invoerscherm in beeld krijgt, dit kan tot een half uur duren.
Dan kan de code ingevoerd worden.
Als de code niet werkt, kunnen wij proberen om een andere code voor je op te vragen, lukt dit niet, dan toch maar naar de dealer.
Antonio.
Renault, a way of life!
@rollo88: Op zich zijn de gegevens die je hebt doorgegeven wel juist, alleen wij kunnen er geen code mee opvragen.
In dit geval biedt alleen de dealer uitkomst.
Antonio.
Eh....ik zie gewoon een precode in het plaatje (tenminste, zo als het mij geleerd is)
Z079 -> 0930
Dus Rollo88, probeer 0930 eens?
Hopelijk werkt het
Renaults tot nu toe:
- Nevada 1992 Manager (helaas overleden)
- Megane II ph2 2006 business
- Megane III 12-2013 bose
De precode stond er wel alleen met mijn tools kon ik dar geen code voor opvragen.
Misschien dat jij de beschikking hebt over andere tools waarmee dit wel mogelijk is.
Ik zou dit dan graag willen weten, mag ook per pb.
Antonio.
Renault, a way of life!
Het lukt me wel om de code in te voeren maar deze wordt vervolgens niet geaccepteerd en deze blijft dan gewoon staan (waarbij één van de nummers weer blijft knipperen en je ze weer kan veranderen)...
Als je de code invoert met de bedieningsatteliet achter het stuur, dien je de toets om naar het volgende cijfer te gaan ingedrukt houden tot de radio piept en begint te spelen.
Als je de code invoert met de toetsen op de radio dien je de 6 ingedrukt te houden tot de radio piept en begint te spelen.
Antonio.
Renault, a way of life!
Wij hebben onze zoe een ohdb laten geven. Nou meer het laten afvinken van een checklist eigenlijk 🤔 maar goed. Gelijk gevraagd of ze de soh willen checken. Dit moesten zij opvragen?? Dit is al een paar weken geleden en elke keer zeggen ze we bellen...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Hallo, ik heb een Renault Espace, Initiale Paris uitvoering, uit 2017.
Voor het on-line bestellen van onderdelen moet ik de model code invullen. Ik kan kiezen uit: jra4 jra5 jral jram jrm1 jrme. Weet iemand welk model bij welke code hoort?
Hallo hebben onlangs accu moeten vervangen,opeens geen kik meer.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
- radio ontvangst zeer beperkt...nog 1 zender