Zoe "party" bij je thuis?

Plaats reactie

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Contacteer:

Zoe "party" bij je thuis?

Bericht door renault15.17 »

Via het franse forum, kwam ik uit bij de volgende PDF brochure van de "Club Zoe"
https://www.dropbox.com/s/ody6c0uo79mle ... r_2013.pdf

Voor diegene die het frans niet machtig zijn, het komt er in feite op neer dat (enthousiaste) bezitters van een Renault Zoe gevraagd worden een soort "Zoe thuisparty" te organiseren. Nodig vrienden en bekenden een avondje uit, geef ze een drankje, show ze een promovideo over de Zoe, geef ze vervolgens (samen met een Renault Z.E. verkoper) uitleg over het opladen, R-link en de auto zelf en rij proefritten en sluit af met het noteren van eenieders contactgegevens. Uiteraard krijgt iedereen de nodige Zoe goodies mee.

Niet geheel nieuw als marketing- / verkoopconcept, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze wel eens. :clap:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50

Re: Zoe "party" bij je thuis?

Bericht door avdvee »

Just to be sure; what's in it for me?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Just to be sure; what's in it for me?
Ik denk dat er wel een sleutelhanger af kan en het gevoel dat je elektrisch rijden een stukje verder op weg geholpen hebt.

Ik denk dat er binnenkort in mijn familie en kennissenkring niet zo veel mensen meer over zijn om zo'n party te organiseren omdat ze er allemaal wel al een keertje mee gereden hebben. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Hmmmmm, het klinkt mij een beetje als werk/ Tupperwareparty. Als een vriend in mijn auto zou willen rijden prima maar vriendschap inzetten om een auto te verkopen klinkt een beetje opdringerig. Daarbij denk ik dat in mijn vriendenkring elektrisch rijden vooralsnog niet echt een hitnummer is (jonge gezinnen/ ondernemers die kilometers moeten maken/ jongens die een boot willen trekken etc.).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Ik probeer niemand een auto te verkopen, maar als ik iemand heb kunnen informeren over wat een elektrische auto is en wat tie kan en wat tie niet kan dan is er weer een onwetende extra. En hopelijk weer iemand minder die op een verjaardagsfeestje Top Gear of Carlo Brantsen onzin herhaalt.

Feit is dat een elektrische auto nog maar een klein gedeelte van de autorijders echt zin heeft. Als je nu voor elektrisch kiest, dan moet je je terdege informeren over de beperkingen en afwegen of je daar mee kunt leven of niet. Ik heb voor mijzelf de overweging gemaakt en al hoewel de Zoe niet 100% mijn mobiliteitsbehoeften afdekt kan ik er mee leven. Dit is m.i. het verhaal dat je moet vertellen anders heb je 6 maanden na aankoop een vriend minder omdat ze dan bijna gegarandeerd teleurgesteld zijn.

Voor mij zou zo'n Zoe party niets zijn, want ik ben er van overtuigd dat er te weinig verkopers zijn die het verhaal eerlijk en volledig vertellen. Ten eerste is er nog een enorme onwetendheid bij de verkopers en ten tweede blijven het autoverkopers en die willen vooral verkopen.

Ik heb tot nu toe pas één verkoper mee gemaakt die wel de perfecte ambassadeur voor elektrisch rijden is. Hij reed sinds het begin al met een Fluence en ik heb hem niet op een foutje kunnen betrappen. Eerlijk over actieradius, eerlijk over laadverlies, eerlijk over (on)bruikbaarheid zonder dat ik daarom hoefde te vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Heb ervaring met 4 verschillende dealers, wiens namen ik niet allemaal ga noemen, maar de bedrijfsmanager van Bochane Almere was ronduit fair. Naast prettig. Wilde me ook niets aansmeren (althans gaf me niet dat gevoel).

Verder heb ik absoluut niet de behoefte om in deze als een soort 'EV-prediker' door het leven te gaan. De EV is verre van volmaakt, is misschien zelfs een doodgeboren kindje, maar heeft ondanks zijn (voor mij) enorme beperkingen ook een paar voordelen die het bijzonder maken. En voor mij reden om zo'n apparaat te kopen. Waarbij de prijs en het rijplezier me over de streep hebben getrokken en vooral geen ideologie.

Het valt mij op, en hier in het bijzonder, dat zowel de 'Carlo's' van deze wereld als de Co2-alarmisten, erg overtuigd zijn van hun argumenten. Net een Android vs. iOS discussie. Religieuze versus atheïst.

Op feestjes krijg ik al genoeg aandacht zonder deze discussie aan te gaan. Al vind ik het leuk om mijn vriendjes van Greenpeace (die overigens zelf in benzineverbranders rijden LOL) een beetje te prikkelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut