Koppelingsplaten al verbrand na 15000km (geen garantie)+FOTO

Plaats reactie

Topic author
gsomers
repeating visitor
repeating visitor

Koppelingsplaten al verbrand na 15000km (geen garantie)+FOTO

Bericht door gsomers »

Afgelopen zomer zijn de koppelingsplaten van mijn nieuwe Renault Espace (net 15000km op de teller) verbrand. Ik reed op dat moment met een caravan op een lichtstijgende weg in een file. Ik heb binnen 2 á 3 minuten 3 á 4 keer moeten optrekken waarna alles gigantisch begon te stinken en roken. Direct daarom gekeerd maar de koppelingsplaten waren al verbrand. Naar mijn mening, ondanks dat de koppeling ter plaatse uiteraard zwaarder belast zijn, had dit nooit zo snel mogen gebeuren. Desondanks geeft de lease maatschappij, de dealer en Renault Nederland niet thuis en valt dit volgens hun niet onder de garantie.
Naar mijn mening heb ik normaal gehandeld naar de situatie ter plaatse en was de caravan van max.1200kg toelaatbaar, maar helaas kan ik nergens steun hiervoor krijgen.

Van de schade aan de koppeling heb ik foto's maar ik kan iets niet verklaren. Wie kan mij vertellen waarom mijn koppelingsplaten maar aan één kant zijn verbrand, de andere kant heeft nog gewoon zijn profiel. Ik zou verwachten wij langdurig slippen (wat volgens mij wel mee viel, maar goed het ziet er zwaart genoeg uit) beide kanten hun profiel kwijtraken.
Wie ohh wie kan dit verklaren????

Groet,
Geert Jan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Ziet er niet jofel (maar wel herkenbaar, alleen dan niet met een Renault) uit.

Welke kant zat nu tegen het vliegwiel en welke kant tegen de drukgroep ?
(ik denk dat de verbrandde kant tegen het vliegwiel aanzat)

Op koppelingsplaten, banden en dergelijk aan slijtage onderhevige spullen van een auto zit zelden garantie.
Moet toegeven dat 15.000 Km niet normaal is, maar wanneer iemand veel met zijn voet rustend op het koppelingspedaal rijdt, zou het mischien kunnen.

Dan ook nog een caravan tegen de hellig op, en de som van de totalen zou kunnen dat er maar 15.000 Km met een stel platen gereden wordt.

Ik weet natuurlijk niet of je met de voet tegen/op het pedaal rustend rijdt (waardoor de koppeling continue slipt).

Hoe goed werkte de koppeling overigens toen alles nog in orde was ?
Voor hetzelfde geld was de drukgroep niet helemaal in orde, en reed je dus continue al met slippende koppeling zonder het te beseffen, al zou die dan volgens mij aan beide kanten verbrand moeten zijn.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
gsomers
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door gsomers »

Bedankt voor je reactie.

Nee, ik rij niet met mijn voet op de koppeling. Ik heb wel behoorlijk gebruik gemaakt, zeker tijdens de vakantie, van de cru…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 8 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken