HELP is mijn elektronische inspuit rekeneenheid echt STUK?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 26 jul 2016 17:43
Actief als: particulier

HELP is mijn elektronische inspuit rekeneenheid echt STUK?

Bericht door sander181 »

Renault Kangoo :
2006 :
Benzine :

Help HElp HELp HELP!!!!!!
Ik heb hier al vaker over deze storing geplaatst zie: startproblemen-bij-renault-kangoo-1-6-1 ... 15896.html

De storing is moeilijk te vinden, maar na vele uren zoeken, mail contact tussen de garage, importeur Renault Nederland en fabriek Renault Frankrijk, hebben wij vandaag te horen gekregen dat " aan alle waarschijnlijkheid grenzend" de rekeneenheid stuk is van de auto.
Ik moest even slikken want 1: dit kost € 650,- en dan ligt hij nog in de doos....... 2: dan komen de inbouw kosten er nog bij..... en 3: er is GEEN GARANTIE DAT DIT HET PROBLEEM OOK IS........ 4: als ik zeg doe maar en het is het niet..... dan heb ik geen garantie..... geld is dan zo ie zo weg.....
Ik moet natuurlijk zelf de toestemming geven om het te vervangen, dat snap ik t is mijn auto...... maar de garage geeft geen garantie dat dit ook daadwerkelijk het probleem oplost...... en dat vind ik zuinig gezegd nogal een vreemde gang van zaken.......

Dus ik ben aan het rond zoeken...... want ik vind de keuze moeilijk..... iig..... kwam ik bij ACelectronic...... tip van de ANWB...... zij zeggen dat ik dat ding moet laten nakijken daar...... als hij stuk is dan weten we het zeker...... maar volgens diverse forums kan dit niet bij mijn Renault........ weet iemand dat hier????

Ik heb nog gevraagd of het echt niet de relais is...... ook al had ik al bij mijn paps gezien dat die het deed, hij had dat gecontroleerd...... en de monteur van Renault legde het mij zo uit........ (auto stond aan de computer, dus ik kon mee kijken)
Sleutel draai je om....... signaal naar computer, computer stuurt signaal naar antidiefstalring dat de sleutel goed is..... dan gaat vanuit de sleutel een signaal naar de rekeneenheid inspuiting dat gestart kan worden, dat signaal komt daar ook aan, dat konden we zien op de laptop en hij krijgt ook stroom, dat is nagemeten....... en dan....... start hij nog steeds niet....
nog steeds het "al oude" probleem, van rode lampje blijft branden.... startmotor hoor je draaien, maar niet starten......

Omdat de garage het dus niet kon vinden, zijn ze gaan mailen met Renault Nederland en de fabriek en tja toen kwam bovenstaande uit.....

Ik snap niet hoe dit kan....... en ik snap al helemaal niet dat ze niet met 100% zeker kunnen zeggen dat dit het is..... wat zou het anders moeten zijn........ en natuurlijk mijn vraag of die rekeneenheid nagemeten kan worden......

Ik ben echt wanhopig........

Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
Actief als: professional

Re: HELP is mijn elektronische inspuit rekeneenheid echt STU

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
ik kan me niet voorstellen dat de rekeneenheid injectie stuk is.
wanneer ze deze bestellen mogen ze het stuk niet meer terugsturen naar magazijn .daarom....
Als ze 100% zeker zijn van hun diagnose moeten ze ook garantie geven .
In eerste plaats controle van stroom +voor en na contact en codelijn van RE injectie naar UCH.
Men kan perfect uitlezen of de code toekomt op de RE injectie in lijst STATEN .(vrijgave startvergrendeling)
Hebben ze de UCH gecontroleerd zoals ik al eerder zei ? download/file.php?id=5731.
Indien ze in diagnose geraken tijdens de panne krijgt de Re injectie voeding .
Dat ze eens de voeding van de UCH halen en dan opnieuw proberen of de wagen start.
Hoor het graag .
Laat andere bougies (originele ) plaatsen ,je weet maar nooit dat deze storing geven .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Je kunt via een garagebedrijf de ECU laten testen/repareren/reviseren bij b.v. ACtronics in Almelo. De garage dient dan een formulier in te vullen met een zo nauwkeurige specificatie van de klacht. Vervolgens kan de ECU opgestuurd worden en binnen 48 uur heb je antwoord. Is er een defekt en kan het gemaakt worden dan zijn de kosten zo tussen de 200 en 250 ex.BTW en heb je 2 jaar garantie.
Succes
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sander181 »

Heren,

Ik heb jullie berichten uit geprint en ook de download en die neem ik zo mee naar de garage toe. Ik ga ook even met deze gegevens zelf Renault Nederland bellen. Dat zo een inspuit rekeneenheid stuk kan zijn dat snap ik heel goed........ maar het lijkt mij dan dat de auto het helemaal niet doet..... en niet soms wel soms niet....... soms 2 weken wel en dan weer helemaal niet..... stuk is toch stuk....... wij zelf hadden al het gevoel dat het iets met een computer moet zijn, slechte verbinding of zo.... want dat zou verklaren waarom soms wel en soms niet......
Ik al eerlijk zijn..... ik heb er niet in gestudeerd, maar zoals jullie het uitleggen en de ANWB ook heeft uitgelegd, snap ik het probleem.... maar ik snap het dan niet dat dit eruit komt.... lijkt mij onlogisch.... iig ik ga al mijn nieuwe opgedane informatie delen met de garage.....

@Kurt, voordat de auto deze bougies kreeg bestond dit probleem al ruim 2 maanden..... maar goed ook dat ga ik ga meenemen!!

Dank en groet Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sander181 »

Goed....... duurde even langer heb het mega druk en nog drukker want alles moet nu op de fiets........

De monteur had ook dat al gevonden over die ECU software....... nummer klopte niet...... dus was hem niet...... helaas helaas.....

Monteur heeft heel veel nagemeten met Renault nederland en Frankrijk erbij...... via mail wel is waar, maar toch......
Wat kwam eruit...... sleutel word herkend..... signaal gaat van de UCH naar de rekeneenheid en komt daar ook aan, is te zien op computer... UCH zegt ontgrendelen.........ook dat signaal komt bij de RE inspuiting aan...... maar dan....... ontgrendeld hij niet, start dus niet.....
Als alles los gegooid is, stroom van accu eraf ed....... daarna doet hij het soms wel....... en juist...... soms dus ook niet.....
:discuss: :discuss: om gek van te worden dus.....

Iig overleg gehad met Renault nederland..... die zeggen........ vervang de RE inspuiting..... ik zeg ja maar is die ook wel echt stuk....... Renault Nederland zegt..... een monteur vervangt niet iets wat niet stuk is..... ik zeg, dat willen ze wel doen want ik krijg geen garantie dat dit het ook daadwerkelijk is..... monteur nogmaals gevraagd en die zegt ook sterk te twijfelen of het vervangen van de RE inspuiting de oplossing is......
Ik vraag aan Renault NL waarom zij niet met de oplossing zijn gekomen om die RE inspuiting en UCH naar ACtronics te sturen... krijg ik geen antwoord op....... maar ik kreeg wel te horen dat het MIJN keuze was om naar een derde partij te stappen en daarmee vervalt mijn recht op hulp van Renault NL...... ja maar ze kunnen helemaal niets voor mij doen....... want als ik wel de RE inspuiting laat vervangen en het is hem niet, dan zijn de volgende onderzoekskosten en reparaties ook gewoon voor mijn rekening....... dus natuurlijk ga ik verder kijken dan mijn neus lang is...... :Wall: :Wall:
Kijk natuurlijk heb ik ook gevraagd of zij hem niet zelf kunnen testen en dat kunnen ze niet........ toch wel erg raar.... het is toch een auto van hun...... waarom kunnen ze het dan niet testen!!!!??????

Iig heeft de monteur inmiddels beide dingen uit gebouwd, voor de ene moest mijn hele dashboard eruit en beide onderdelen zijn naar ACtronics toe...... kost me zo ie zo onderzoekskosten ed.......
Volgens ACtronics is het probleem puur het niet kunnen uitzetten van de startonderbreking...... maar..... als het goed is kunnen ze die uitzetten of omzeilen..... maar dan moeten ze eerst de beide dingen hebben.,...
Iig ben ik zeker tot volgende week woensdag mijn auto kwijt......... dus 3 weken dan al......... dus ik vraag of ik vervangend vervoer kan krijgen..... immers na al die rekeningen EN de vette die zeker nog komt..... verwacht ik wel wat service...... niet dus..... mag wel auto huren....... maar dat kost vrij veel........ en aangezien er dus nog een rekening komt, ben ik zuinig met de centjes.......

Dus zo is het even......

Grtz Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenic2000
lid
lid

Hallo,
Had gisteren samen met een collega van Renault België over jouw probleem en er was hem ook niets bekend .
Wat je wel kan doen is vragen om de code vrij te geven in rekeneenheid injectie en daarna de code lijn door te knippen .
Dan kan je de wagen starten tot dat de batterij het begeeft.
Of misschien ook een test of wel degelijk dit je probleem is .
Ben benieuwd naar de oplossing .....
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sander181 »

Hoi Kurt,

Dit was geloof ik ook een oplossing die ACtronics gaf, de startonderbreking omzeilen of doorknippen. Kon niet bij elk type, maar waarschijnlijk wel bij die van ons....... dus daar duimen we op......
Ik laat zeker weten wat hier verder uit komt...... iig hoefde ik er niet op te rekenen dat ik voor het weekend nog iets zou horen..... :(

Wat wel zeker is....... is dat als straks alles het weer doet..... er weer heel wat mensen (monteurs) bij de volgende die binnen komt met dit probleem...... niet meer weken hoeven te zoeken..... dan hebben ze hopelijk ervan geleerd........ :D

Groet Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sander181 »

Nou...... om te :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: dus......... onderdelen zijn terug RE inspuiting en ECU of was het nou UCH?? iig dat ding zit achter je dashboard.....
Volgens de testen zijn ze NIET stuk....... maar....... ze geven geen garantie dat ze ook echt niet stuk zijn....... :twisted: :twisted: das toch stom, of niet soms...... dan had ik meteen mijn geld wel door kunnen scheuren..... :doh:

Volgens de meneer van het magazijn die ik vanmorgen aan de telefoon had, had hij het wel eens meegemaakt dat het de UCH was......... maar ik kreeg steeds maar te horen dat de RE inspuiting stuk was....... dat zijn toch 2 verschillende dingen of niet soms!!! Ik weet het niet meer..... de auto staat er bijna al 3 weken en Renault weet het niet...... hier niet, de importeur niet, de fabriek niet....... je kan mij toch niet vertellen dat mijn auto de eerste is die dit heeft???!!! Het is toch geen handgemaakte exclusieve auto....... nee het is een massa productie.... er moeten toch wel andere auto's zijn geweest met dit probleem??!!! Kijk ik snap ook echt wel dat niet iedere auto bv na 4 jaar een stukke bougie krijgt, ik noem maar wat...... maar er moeten toch meerdere auto's zijn met dit probleem???

Dus...... nou ja..... ik weet het even niet...... de moed is in mijn schoenen gezakt...... en vertrouwen dat Renault het probleem kan vinden dan wel oplossen is helemaal weg....... ik kan wel janken!!!

Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sander181 »

Oja, ik heb gevraagd of ze de Re injectie lijn door kondem knippen, dat kan niet want mojn auto heeft een multiplex kabel waar alles door gaat... Dus dan zijn alle signalen weg....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sander181 »

zo........ al zo een 3 weken de auto terug!
De mannen van de renault garage in Haarlem hebben zich echt grijs gezocht naar de "kwaal" in de auto. Maar de aanhouder wint en het probleem is gevonden!! :clap: :clap:

De rode duivel, zoals we de kangoo hebben omgedoopt, starte natuurlijk elke keer braaf bij de dealer, maar het probleem zat er echt wel in, maar steeds liet de auto het niet zien, pas als we de auto weer naar huis mee namen, starte de duivel weer niet.
Na heel veel overleg en vooral uitleg vanuit de dealer, wat wij erg fijn vonden, heeft de monteur de auto mee genomen en dan wel starten he... je snapt ik ging echt aan mezelf twijfelen!!
De fabriek bleef bij zijn standpunt dat de inspuit RE stuk was, maar de monteur twijfelde daar ook aan, dus hebben ze zo een beetje de halve auto moeten demonteren.
Op een avond deed de monteur na de nodige zoek uurtjes (op een voor hun vrije zaterdag!!!) de kangoo op slot en zag toen dat het dashboard verlichting mee ging knipperen..... dat hoorde niet. Dus zijn ze nog uitgebreider gaan zoeken en meten.
Uiteindelijk kwamen ze er achter, nu zal ik het proberen goed uit te leggen, want het was nogal complex in mijn beleving.
Er loopt een kabel van de hoofdcomputer naar het achterlicht toe en hier zat een massa probleem in, dus zodra de auto gestart werd, kwam het dus voor dat die stroom naar het achterlicht massa maakte en daardoor de RE inspuiting ontregelde. Deze het daardoor niet deed en de auto dus niet starte!!!
Dus al die bekabeling is er nieuw in gegaan, is onze trekhaak die blijkbaar niet goed was aangesloten opnieuw aangesloten/ de draden zijn daar gesoldeerd, er zaten stekkertjes op (wij dachten dat de auto met trekhaak van de fabriek was gekomen, zo gekocht, maar blijkbaar later erop gezet...)
De hele auto moest toen weer in elkaar gezet worden....... toen heeft de monteur zelf de auto 2x nog mee genomen.... om echt zeker te weten of ze het bleef doen........ en toen mochten wij haar ophalen......
Als ik dit zo opschrijf lijkt het zeer kort, maar de monteurs hebben echt bijna 3 weken naar het probleem gezocht.... ik verbaasde me over hun inzet..... ik denk dat ik zelf de auto al 10x in de fik had gestoken.... maar hun bleven maar zoeken.. super!!!!

Het was op een gegeven moment echt een prestige kwestie geworden van de garage want vinden zouden ze het! De uren waren een beetje de pan uit gereisd.... maar...... de garage kwam ons heel erg tegemoet met de kosten, omdat we al zoveel in de auto hadden gestoken.... Dus wederom nemen wij daar ons petje voor af!!! :clap: :clap: :clap: :clap:

Dus nu hebben wij onze auto al weer even terug en ze rijd als een zonnetje, geen probleem met starten meer........ de monteurs verstaan hun vak echt heel goed, de service is prima en zelfs kregen wij nog een flesje wijn mee.... en ik kan rustig zeggen dat wij nou niet het type klant waren die als meegaand en makkelijk bestempeld kunnen worden :naughty:
Dus vanuit de grond van mijn hart..... als je een probleem hebt en ze kunnen het niet vinden..... ga dan naar de renault in Haarlem....daar weten ze hun vak te verstaan!!! :thumb: :clap:

Grtz Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenic2000
lid
lid

Blij dat het is opgelost .
Maar wat een rare panne zeg .heb al veel meegemaakt en rare dingen tegen gekomen .
Maar een massaprobleem geeft altijd narigheid .
Suc6 verder met de wagen .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Ja ik heb ook hel goede ervaringen met de Renault in Haarlem en Velserbroek, Top garage !!!
Dit soort storingen zijn heel lastig en tegenwoordig met die can en multiplex netwerken kan je ook niet "zomaar" iets aansluiten in je wagen. Bekend is o.a.bv dat een Twingo waar het rechter achterlicht is gedemonteerd niet te starten is en dat de eerste megane/Scenic bij felle kou in de ECU/UCH de code BAK1 naar BAK2 verspringt zodat ook de startblokkering niet meer vrijkomt.
Nou ze zijn er nog lang niet met de introduktie van al die elektronica in de auto's.
Maar heel erg fijn dat het probleem is opgelost !!!
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen