startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Model/uitvoering : kangoo 1.6 16v
Bouwjaar : 2006
Brandstof : benzine

Beste Allemaal,

Wij hebben een probleem waar we echt helemaal gek van worden!! We hebben een mooie rode kangoo 1.6 16v uit 2006, die wij 1 1/2 jaar geleden hebben aangeschaft.
Tot ongeveer maand geleden geen centje pijn met de auto, reed heerlijk en deed alles goed....... mee naar Tsjechie geweest met vouwwagen er achter geen probleem.
Dus ongeveer maand geleden, moest met spoed naar het zkh, kind gevallen, voet deed het niet meer, dus al stress en juist.... onze rode kangoo wou niet meer strarten....... :fp: juist...... dus snel vriendin gebeld die me gehaald en later weer naar de auto terug........ en nog wilde hij niet strarten....... iig, het lampje op het deskboard bleef continu rood branden terwijl ik de sleutel omdraaide, ik hoorde de startmotor lopen, maar aanslaan deed hij niet. ANWB erbij..... hij ook proberen, zelfde gebeurde er..... hij uitgelezen, geen probleem, maar toch niet aanslaan...... na ongeveer 100 pogingen, deed hij het wel, ik blij, dus meteen naar de reanult dealer...... en jawel hoor, daar ook weer het zelfde..... sleutel omdraaien en rode lampje bleef branden en startmotor draaide, maar weer niet aanslaan......
Monteur onder de kap gekeken, gezocht en tja het moest de BDP sensor zijn (als ik het goed schrijf :oops: ) dus die vervangen, ik aan de zuurstof voor de kosten die daaraan verbonden zijn.... :shock:
Maar goed, rijden heen..... 2 weken later, weer het zelfde probleem..... dus wij terug naar de dealer..... wij waren niet blij..... hun verder zoeken....... tja moest dan wel de antidiefstalring zijn..... die kunststof antenne ring die bij je sleutel zit...... dus wij weer met de knip open....... en weer aan de zuurstof :shock: voor wat dat ding kosten...... gelukkig geen inbouw kosten gerekend..... want dat was de vorige keer al zo veel.......
Nu vandaag staan we weer met het zelfde probleem.........Nu heb ik een handige man...... dus hij alles los gehaald, grijze stekker eraf...... en weer erop en ja daar starten hij weer........ dus ik er mee weg....... en juist weer het zelfde......weer niet starten en dus ik moet zeggen dat ik inmiddels in staat ben om die auto het water in te rijden......... maar juist........ hij start niet.......

Ook van beide sleutels zijn inmiddels de batterijen vervangen en ook dat help niet......
Omdat ik niet maandag weer bij de dealer wil staan met wederom iets wat het dan wel moet zijn, dat ze voor wederom een zeer hoge prijs moeten vervangen en ook dat het niet blijkt te zijn........ leg ik hier de vraag maar neer, of jullie iets weten wat het kan zijn....... want ik wil daar graag beslagen ten ijs komen en misschien is het wel iets wat mijn man zelf op kan lossen........

Dus in het kort.......

auto open met afstandsbediening
sleutel in contact en omdraaien
rode lampje blijft continu branden
startmotor hoor je draaien
auto slaat niet aan

Hierbij vast bedankt aan diegene die zou mee willen denken met ons probleem en voor de oplossingen of tips waar we moeten kijken......

Met vriendelijke groet,

Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
een simpel probleem maar niet uit te lezen . :oops:
Rode led die blijft branden wil zeggen dat dat de code van de sleutel naar de rekeneenheid inspuiting niet wordt doorgegeven .
Op het moment dat je het contact op zet wordt de relais van de navoeding inspuiting aangetrokken .
Dan wordt code geverifieerd en signaal terug gestuurd naar rekeneenheid interieur.
Daar wringt het schoentje : volgens mij is de relais navoeding inspuiting ingebrand en maakt geen verbinding meer .
De relais bevind zich in het zwarte bakje aan de koplamp zijde chauffeur .
Dealer kan via schema vinden welke het is .
succes er mee . vroeger meerdere malen al vervangen :thumb:
Mvg Kurt
relais.png
plaats relais.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Hallo Kurt,

Bedankt voor je uitleg...... we hebben het bakje open gemaakt en daar zaten 3 relais in, naast elkaar links een roze, rechts een paarse, die zijn vierkant en boven de roze zit een smalle rechthoekige bruine .
Eerst de paarse eruit gehaald en testen of de auto zo wel wil starten en dat deed ie.
Toen de roze eruit (relais nummer 20 240 041) daarbij ging het rode lampje wel uit, maar starten deed hij niet.
Als laatste het bruine relais eruit gehaald (nummer 29 200 041) auto wilde ook niet starten, rode lampje bleef branden en op het deskboard gingen 2 oranje lampjes branden, waarvan er eentje zo een groeidraadje is..... die hebben we al eerder gehad dat die ging branden en toen ging de auto niet harder dan 90 km/pu toen auto aan de kant gezet, anwb erbij die kon niets vinden en daarna het niet meer gehad....

Dus nu vermoed mn man dat het de bruine relais is.... en zoals op jou foto te zien is, moet het die wel zijn....

Morgen naar de dealer en kijken wat hun vinden....

Iig bedankt voor je hulp!!

Groet Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Nou vanmorgen dus weer niet starten....... dus relais eruit naar de garage......... zij daar doormeten....... en het relais is niet stuk...... gelukkig was mijn paps mee.... dus die heeft goed meegekeken en zei het zelfde, niet stuk.....

Terug naar huis..... relais er weer in........ en ja hoor starten........ :? ik met auto naar de garage....... hun kijken.... zou dan alleen nog slecht contact of draadbreuk kunnen zijn.... alle contacten zijn los geweest en ingespoten...... nu is het afwachten...... iig starten deed hij wel........ :D :D
Hoefde niet te betalen voor het inspuiten......... maar....... het duur gekochte onnodige onderdeel kon niet terug genomen worden...... ten eerste omdat het een elektronisch iets is en ten tweede dat het speciaal voor ons besteld was........ maar nu zit de oude er weer in, dus heb ik een onderdeel van ruim €100,- euries wat ik dus niet nodig heb......... renault dealer...... bedankt.... :twisted:

Goed, dus vandaag maar veel rijden en kijken of hij het blijft doen........

grtz Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Goed, vanmiddag weg, deed prima........ parkeer de auto...... kom half uur later terug ja hoor.... weer niet starten.. :twisted:
Ik mijn paps gebeld....... die is gekomen...... geeft een paar tikken op het relais..... en starten........ dus dan toch relais.... okok....... ik naar de renault dealer door...... relais erin laten zetten........ maar niet starten.........
Goed dus ik naar binnen........ ik zeg mannen help me..... auto doet het nog steeds niet jullie hebben 2 dure reparaties uitgevoerd, hielpen niet, probleem was er nog steeds..... nu van alles vervangen..... doet het nog steeds niet.....
Wat kunnen we nu nog verder doen...... kunnen jullie mij garantie geven dat wat jullie hebben gedaan ook het daadwerkelijk doet???
Weet je...... ik kreeg te horen....... nee mevrouw want het zijn electronische delen........ ik zeg ja maar jullie hebben dat er toch in gezet, daar zit toch garantie op...... mevrouw het is u auto, uw probleem........... ik dacht dat ik ontplofte.....

Dus ik sta nog steeds met pech........ heb deze maand al een riante maandsalaris in de auto gestopt..... iig aan de renault dealer moeten betalen en hij doet het nog niet....... en dan maar niet te spreken over de service daar in Hillegom........

iig staat toet nu voor de deur...... en daar staat hij dan nog wel even.........Ik weet het niet meer.......

Iemand hier wel???

Grtz Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
mag ik je chassisnummer even zo of per [pb] .
Ik ga eens kijken wat er nog mogelijk is .
En eens een schema raadplegen ivm aansluiting naar computer.
Je zei dat het een bruine relais is ...
Normaal maak ik die open en kijk tussen de contacten of deze niet ingebrand zijn zoals de onderbrekers van een verdeler van vroeger .
Kijk goed of je geen oxidatie hebt aan onderzijde van de aansluiting relais.
Je kan ergens een draadbreuk hebben die af en toe nog eens verbinding maakt .
Moeilijk om van hieruit te zeggen ...
Hoor het graag .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Hoi Kurt,

Nummer is naar je toe via pb, relais doet het ,is open geweest, niets aan te zien, met nieuwe erin doet hij het ook niet. Alles is los geweest en ziet er keurig (en zilver) uit, maar toch is alles schoongemaakt en doet hij het nog niet.
Mijn vader denkt ook dat het een draadbreuk moet zijn, maar welke dan???!!!

Iig doet hij het nu helemaal niet meer, dus anwb gebeld, kijken of die wat kunnen uitlezen....

Wat is dit balen zeg......... het is zo een fijne auto..... maar met al zoveel problemen krijg je de neiging om hem te verkopen...

grtz daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door WillemS »

Heb dit soort problemen ook wel eens voor gehad. Zekeringen doorpiepen en allemaal goed. En toch bleek bij belasting een zekering niet goed te werken. Die dingen kosten een habbekrats, dus alle zekeningen vervangen en nooit meer problemen gehad.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door Scenic2000 »

Hoi,
Ik denk juist aan iets wanneer ik je historiek bekeek .
Wanneer heb je ontstekingskaarsen vervangen en de welke ?
Want heb vroeger eens samen met Frankrijk naar een probleem gezocht ivm startvergrendeling die brandde ,ook tijdens rijden .toen alles vervangen van rekeneenheid ,UCH, kabelbundel, dashboard....
Storing werd veroorzaakt door verkeerde bougies die de conversatie tussen rekeneenheden verstoorde .
Nummers van kaarsen zijn 7700500155.
Ondertussen aan het zoeken naar andere zaken .
Kan er iemand schema lezen daar ? anders stuur ik morgen er eentje door met draadcodes enz.
Mvg Kurt
Nog iets , crashsensor eens op drukken kan ook soms raar doen .
Zit dicht tegen batterij en koelvloeistofbak (rode knop) verbreekt ook stroomtoevoer naar relais :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Hallo Kurt,

Anwb is langsgeweest, monteur keek eerst naar de Bdp sensor, en drukte inderdaad op die rode crashknop.
De auto startte nog niet. Monteur was ervan overtuigd dat het aan de sleutel ligt, en met de reservesleutel startte de auto wel!
(heb ik vanmiddag zelf ook geprobeerd: niks!) Volgens hem moeten we de sleutel opnieuw in laten lezen, en/of een code vragen bij renault waarmee we via een dashboardschakelaar die code in kunnen voeren, zodat de diefstalblokkering er af is.

Bougies hebben we pas vervangen, maar het startprobleem deed zich daarvoor ook al voor...
(zitten nu Bosch Super-plus bougies in 0242235666)

Schema lezen is ook geen probleem, desnoods met behulp van mijn vader.
Wederom hartelijk dank voor je reactie, Grtz, Daane.

De optie van alle zekeringen vervangen kan ook geen kwaad trouwens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door Scenic2000 »

Raar,
meestal als sleutel deffect is gaat lampje snel knipperen .
Of zou storing moeten zijn van decoderring... maar die is vervangen :think:
Heb wel iets gevonden over UCH .
Bijlage met nodige info.
Mvg Kurt

Noodcode ingeven zal moeilijk gaan denk ik ( 67D627AF5DA7) :lol:
Weet niet hoe je dat moet doen met een schakelaar.
Als je gaat uitlezen , kijk zeker naar nummer UCH zoals bijlage .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

nou , inmiddels is er het eea gebeurd........
We zijn naar een andere renault garage geweest en daar super geholpen.......... hun zeiden daar dat iid ons probleem heel goed de sleutel kan zijn...... maar om alles uit te sluiten......... aan de computer gehangen....... kwamen 8 storingen uit.........

DF002 BEDR.SMOORKLEPWEERSTAND
DF008 BEDR.STUURRELAIS BENZINEPOMP
DF009 CIRCUIT STUURSIGNAL RELASI ACTIVATORS
DF126 CIRCUIT PENDAALWEERSWTAND SPOOR 2
DF135 CIRCUIT REMPEDAAL SENSOR
DF235 SNELHEIDSREGELAAS/-BEGR.
DF236 VOEDING + NA RELAIS
DF 254 BEDIENING GEMOTORISEERDE SMOORKLEP

Maar zoals jullie zien, geen foute sleutel of iets dergelijks..... was ook met de reserve sleutel gedaan!!!
Dus garage heeft auto gereset, weer aan de kast en...... 1 storing...

DF126 CIRCUIT PENDAALWEERSTAND SPOOR 2

Dus duidelijke storing in stekker gaspedaal........ de oplossing voor nu is contactspray, hij gaat weer komen en dan moet hij door gesoldeerd worden...... de stekkers moeten er dan tussen uit, blijkt heel bekend renault probleem te zijn, na verloop van tijd geven die stekkers teveel weerstand en komt het signaal niet goed door........
Goed maar daarmee was het probleem van het starten nog niet opgelost........
De sleutel erin die we altijd gebruikte...... en aan de kast...... ja hoor niet starten........ en idd foute sleutel gaf hij aan....... dus die sleutel is overleden.....

Goed wij dus vragen waarom is dit zo gegaan bij de vorige garage......... gaf monteur aan dat onze auto dus EN een defecte sleutel had EN dus die gaspedaal storing en als ze hem dan niet aan de computer hangen....... en er dus duidelijk geen verstand van hebben........ dan zoek je je een slag in de ronde...... want het waren dus meerdere storingen...... en krijg je een vertekend beeld......
Dus al met al........ de vorige reparaties waren helemaal niet nodig geweest...... maar goed........ die zullen dan ook voorlopig niet komen.... elke nadeel heeft zijn voordeel.......

Dus nu...... moeten we gaan sparen voor een nieuwe sleutel, kost €200,- euries....... en afspraak maken om door te solderen.....

En.......... mocht er binnen 2 weken weer een storing optreden of iets dergelijks..... dan mogen we terug komen en gaat hij voor niets weer aan de computer.......... nou is dat service of niet!!!

Dus dit was hopelijk het einde van onze ellende en mogen we weer genieten van onze kangoo!!

Allen bedankt voor het meedenken!! Super!!!

Grtz Daane :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sander181
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:35
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door sander181 »

Goed........... Helaas gaat deze soap door......

Want binnen no time weer het zelfde probleem, wij dachten sleutel...... dus sneller sparen...... maar........ ineens stonden we met een auto die helemaal niet meer wilde starten........ én..... natuurlijk net op vrijdag middag, moest spullen ophalen...... dus op advies van man de dealer gebeld en afspraak gemaakt om de auto te brengen....
Wij maandag de auto gebracht (ja starten deed hij wel ineens weer!! Ik snapte er niets van)...... wederom verteld wat hij deed en vooral niet deed...... man had briefje gemaakt met wat we allemaal hadden gedaan ed......
Goed tegen de auto gezegd dat hij het daar dus ook moest laten zien...... en dat deed de auto.... :D hij deed het dus niet...... dus de monteurs de auto naar binnen geduwd en toen deed hij het weer........ :doh: dus tja daar konden ze niets mee, niet meten of wat dan ook.......
Dus ze hebben ieder kwartier de auto gepakt en proberen te starten...... iig deed hij een paar keer wat hij bij ons ook deed....
Niet aanslaan, hoort wel de startmotor lopen, rode lampje blijft branden....... De monteur zei.... ja het is dus niet de sleutel, want dan gaat het lampje hard knipperen en nu brand hij continu....
In de middag met mijn paps naar de garage om te overleggen hoe en wat......... echt even petje af voor de renault dealer in Haarlem..... want er kon echt overleg plaats vinden en het werd goed uitgelegd......
Iig zei de monteur dat het de draadboom zou moeten zijn, draadbreuk daar ergens naar de rekeneenheid inspuiting...... dus dat zou hij gaan na meten.......... mijn paps zei dat kost veel tijd en geld, dus kan je niet die twee draden opnieuw erbij leggen... dus dat werd besloten, de auto zou een bypass krijgen......
Vanmorgen starten de auto weer niet, dus de monteur dacht, ik meet even na of die rekeneenheid idd geen stroom krijgt...... tja dat kreeg hij dus wel....... en dus kon dat het niet zijn......... wat heerlijk eindelijk een monteur te hebben die eerst alles nakijkt voor hij het vervangt!! :thumb:
Dus ik kreeg in de middag een belletje dat de auto dus niet klaar zou zijn....... er werd mij uitgelegd dat ze de importeur hadden gebeld en dat er 2 opties waren...... die moesten ze na meten..... optie 1 dan zou het een kabelbreuk kunnen zijn in een, zoals ze het mij uitlegde dat ik het moest zien als een soort internet kabel van de auto....... of optie 2 was dat dit het niet was........ tja en dan wisten ze het ook niet, dan gaat de auto naar de importeur terug en dan naar de fabriek......
Ze weten het dus niet .......... en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat ze dat zeggen en dan vervolgens verder gaan zoeken........ want alles maar vervangen dat houd ook eens op........

Dus ik meld wel weer hoe nu verder......

Grtz Daane

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pimnaber
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2017 11:47
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door Pimnaber »

Beste leden,ik zie dat dit al een oud topic is maar het probleem wat sander beschrijft heb ik ook met een Kangoo 1.6 16v van 2000. Is hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden?

Ik heb alles al geprobeerd maar probleem blijft sporadisch komen.

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 934
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door de mon »

Ik rijdt nu al 2 jaar rond met de reservesleutel, die heeft geen cv.
Die met cv gaan vlug stuk door op te liggen of vol huidstof . Gaat enkel nog als ik hard druk op het knopje en hem verdraai => slechte solduur.
In de reserve zit enkel nog de immobilizer maar geen andere dingen zoals de centrale vergrendeling.
Een extra massa kabel van batt kan ook helpen ,massapunt achterlicht voor brandstofpomp en teveel opgeslagen foutmeldingen geven ook problemen aanslaan van de motor.
En dan de befaamde BDP sensor en stekker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



oeroeboeroe
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:47
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door oeroeboeroe »

Ik heb sinds juni een Kangoo 1.6 16V 4X4.. ook startproblemen.. vooral smorgens als hij wat koud is.

Heb nu het probleem gevonden, en opgelost..

bij een van de vorige eigenaren is de BDP sensor vervangen door een nieuwer type, zoals te lezen is is hiervan de stekker kennelijk anders, en hebben de heren monteurs beide stekkers afgeknipt, en de draden gesoldeerd.. tot zover niets verkeerds.....
Maar niet goed geisoleerd, de draden lagen tegen het motorblok aan, en maakten zodoende kortsluiting, Ik heb er isolatietape om gewonden, en de draden vrij van de motor (aarding) vastgezet..

Sindsdien geen problemen meer..

Ik hoop dat ik hier anderen ook mee kan helpen..

Groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16014
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door mechanic »

Je vervangt de stekker en sensor samen omdat het vrijwel altijd een slecht contact is wat de oorzaak is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



oeroeboeroe
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:47
Actief als: particulier

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door oeroeboeroe »

Hoi Mechanic,

Dat had ik ook gelezen, en begrepen.. lijkt mij ook een juiste keuze. Maar om het dan slecht af te isoleren, en zodanig te monteren, dat de draden teggen het motorblok kunnen schuren, lijkt mij niet erg professioneel. Kous er overheen, en vastzetten.. geen losse draden...

Groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16014
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: startproblemen bij renault kangoo 1.6 16V uit 2006

Bericht door mechanic »

Dat is inderdaad slordig.
De stekker en sensor zijn overigens niet gewijzigd,je probleem is verholpen elk geval!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht