Peilstok eruit gegooid-> motor vol olie

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Tim T
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2006
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Peilstok eruit gegooid-> motor vol olie

Bericht door Tim T »

Beste techneuten,

In november heb ik bij een officiele Renault dealer in Duitsland een laguna 2.2dci uit 12-2002 gekocht met 79.000km op de teller. Vorige eigenaar gesproken die uitermate tevreden was, nooit problemen heeft gehad en me de kilometerstand heeft bevestigd.

Van Duitsland naar huis gereden (200km) en vervolgens naar de RDW.
Kom ik bij de RDW gebeurt hetzelfde als in Duitsland ook al gebeurd was: de peilstok naar buiten gedrukt en het hele motorcompartiment onder de olie. Blijkbaar staat er druk op.

Nu staat de auto bij de dealer hier in Nederland voor het stellen van de diagnose waarvan de dealer in Duitsland al heeft toegezegd de kosten voor zijn rekening te nemen.

Heeft iemand dit als eens gehoord en kan iemand een inschatting geven van kosten voor de verschilende mogelijke reparaties? Afhankelijk hiervan heeft de dealer in dld aangegeven de auto terug te willen halen en de reparatie zelf te doen of de nl dealer de opdracht te geven.

Alvast bedankt

T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004
Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

Heb een soortgelijk probleem gehad (oliefilter werd van z'n plaats gedrukt).
Na vervangen van de oliepomp was het probleem over. In de pomp zit een (overdruk) klep, die waarschijnlijk blijft hangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Tim T
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2006
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Oplossing gevonden !!

Bericht door Tim T »

De Renault garage heeft de motor van bovenaf geopend en het probleem gevonden.
Er zit een unit in de motor die de inlaatluchtverdeler heet en bestaat uit vier aparte kanalen die de turbodruk terug de motor in leidt. Deze unit is ergens gebroken waardoor een kanaal geblokkeerd raakte.
Hierdoor moest er teveel druk door drie kanalen en ontstond er in het carter ook druk en werd de peilstok eruit gedrukt.
Deze reparatie kostte al met al E 1000,-

Maar hij rijdt weer als een zonnetje!!! :lol: :wink: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht