Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Daar wordt ik wel vrolijk van dat kunnen nooit de kosten zijn zo`n onderhoudsbeurt.Eerste ervaringen
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Eerste ervaringen
Ik geloof dat Renault 130 euro vraagt voor dat uitlezen. Nog 23000 km / 9 maanden te gaan voordat ik dat ga ervaren.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 dec 2014 19:21
- Actief als: professional
Hilariteit alom toen een paar zakenrelaties mij op een vouwfietsje op 80 km. afstand van mijn woonplaats op een vergadering zagen verschijnen. De auto aan de zuurstof op 1.8 km. van mijn vergaderlocatie en ik frisse lucht snuiven op weg naar de bijeenkomst. Mijn dag is wat gestructureerder geworden; waar moet ik naar toe, waar kan ik laden, tot hoe laat duurt de vergadering? Het kan! Even een stukje vooruit denken en plannen. Elektrisch rijden gaat het helemaal worden en ik mag nu al meedoen!
In de 3 weken dat ik de auto in mijn bezit heb staat mijn Saab 93 werkloos op de oprit. Ik gebruik hem nog als werkpaard als ik iets met de aanhanger moet halen of brengen. Afgelopen week een ladder op de imperiaal naar een klant gebracht. Met de Saab 15 km. in 3 weken afgelegd. Met de Zoe 2550 km !
Elektrisch rijden is gewoon leuk. Iedereen heeft het over de beperkte actieradius, maar daar is goed mee te leven. Ook voor wat langere afstanden is de oplossing in het verschiet: Gisteren ben ik aan het "proeftanken" geweest bij één van de eerste snellaadstations van Nederland, aan de A73 bij Boxmeer. FastNed heeft daar een schitterend overdekt snellaadstation geplaatst waar je met de Zoe uitstekend kan tanken. Het is in de proefperiode nog gratis. De laadsnelheid viel me eerlijk gezegd wat tegen, want om 60% bij te "tanken" moest ik zo'n 3 kwartier wachten. Mogelijk dat het nog niet op volle snelheid ingesteld staat (43kW), maar daar ga ik nog over bellen. Je kunt gewoon je eigen laadkabel gebruiken. Aansluiten, op de startknop drukken en gaan met die banaan!
Als er straks om de 40 km. snellaadpalen aan de snelweg staan, zie ik niet in waarom een rit van Maastricht naar Groningen niet met de Zoe gehaald kan worden binnen een redelijke tijd (tenminste als je met 43 kW kunt laden)
Twijfelaars, kom over de dam! De eerste schapen zijn er al over. Elektrisch rijden is sexy, stil en schoon. Voor de zwartkijkers die denken dat je als elektrische rijder de uitlaatgassen verplaatst naar de elektriciteitscentrale: Elektrisch rijden is veel efficiënter dan het rijden op fossiele brandstoffen. De laadpalen worden gevoed door groene energie, en thuis.... ???? 15 zonnepanelen op je dak en je kunt 20.000 km. vooruit. Voor niets, noppes nada!
In de 3 weken dat ik de auto in mijn bezit heb staat mijn Saab 93 werkloos op de oprit. Ik gebruik hem nog als werkpaard als ik iets met de aanhanger moet halen of brengen. Afgelopen week een ladder op de imperiaal naar een klant gebracht. Met de Saab 15 km. in 3 weken afgelegd. Met de Zoe 2550 km !
Elektrisch rijden is gewoon leuk. Iedereen heeft het over de beperkte actieradius, maar daar is goed mee te leven. Ook voor wat langere afstanden is de oplossing in het verschiet: Gisteren ben ik aan het "proeftanken" geweest bij één van de eerste snellaadstations van Nederland, aan de A73 bij Boxmeer. FastNed heeft daar een schitterend overdekt snellaadstation geplaatst waar je met de Zoe uitstekend kan tanken. Het is in de proefperiode nog gratis. De laadsnelheid viel me eerlijk gezegd wat tegen, want om 60% bij te "tanken" moest ik zo'n 3 kwartier wachten. Mogelijk dat het nog niet op volle snelheid ingesteld staat (43kW), maar daar ga ik nog over bellen. Je kunt gewoon je eigen laadkabel gebruiken. Aansluiten, op de startknop drukken en gaan met die banaan!
Als er straks om de 40 km. snellaadpalen aan de snelweg staan, zie ik niet in waarom een rit van Maastricht naar Groningen niet met de Zoe gehaald kan worden binnen een redelijke tijd (tenminste als je met 43 kW kunt laden)
Twijfelaars, kom over de dam! De eerste schapen zijn er al over. Elektrisch rijden is sexy, stil en schoon. Voor de zwartkijkers die denken dat je als elektrische rijder de uitlaatgassen verplaatst naar de elektriciteitscentrale: Elektrisch rijden is veel efficiënter dan het rijden op fossiele brandstoffen. De laadpalen worden gevoed door groene energie, en thuis.... ???? 15 zonnepanelen op je dak en je kunt 20.000 km. vooruit. Voor niets, noppes nada!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 14
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
"Mogelijk dat het nog niet op volle snelheid ingesteld staat (43kW)"
Dat is correct; de apparatuur van ABB is nog niet geschikt voor AC 43kW, helaas. Begin volgend jaar moet dit gereed zijn. Vooralsnog zit je vast aan 'maar' 22kW en dat vind ik inderdaad jammer want dat is voor Zoe rijders nog niet echt overtuigend. Daarentegen snap ik het wel; er is maar een kleine groep Zoe rijders met een specifieke AC behoefte.
"De laadpalen worden gevoed door groene energie"
Je enthousiasme is aanstekelijk echter de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat groene energie op zich heel leuk klinkt maar in de praktijk wil dit niet altijd even duurzaam opgewekt zijn. We gaan langzaamaan de goede kant op echter laten we wel eerlijk blijven.
Dat is correct; de apparatuur van ABB is nog niet geschikt voor AC 43kW, helaas. Begin volgend jaar moet dit gereed zijn. Vooralsnog zit je vast aan 'maar' 22kW en dat vind ik inderdaad jammer want dat is voor Zoe rijders nog niet echt overtuigend. Daarentegen snap ik het wel; er is maar een kleine groep Zoe rijders met een specifieke AC behoefte.
"De laadpalen worden gevoed door groene energie"
Je enthousiasme is aanstekelijk echter de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat groene energie op zich heel leuk klinkt maar in de praktijk wil dit niet altijd even duurzaam opgewekt zijn. We gaan langzaamaan de goede kant op echter laten we wel eerlijk blijven.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
43kW AC is uitsluitend mogelijk via een vaste kabel aan het laadstation. Niet via je eigen kabel, die kan max. 22kW aan.
De Fastned ABB laadzuilen zullen in de loop van 2014 worden uitgebreid/voorzien van de, door ons Zoe rijders zo graag gewenste, vaste AC43kW kabels. Tot die tijd bieden de ABB laadzuilen alvast een contactdoos op de voorkant voor max AC 22kW via je eigen losse laadkabel.
De Fastned ABB laadzuilen zullen in de loop van 2014 worden uitgebreid/voorzien van de, door ons Zoe rijders zo graag gewenste, vaste AC43kW kabels. Tot die tijd bieden de ABB laadzuilen alvast een contactdoos op de voorkant voor max AC 22kW via je eigen losse laadkabel.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 14
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
RESTWAARDE ELEKTRISCHE AUTO ‘REDELIJK GUNSTIG’ (noot Arnold: gunstig?)Ik verwacht dat de afschrijving laag is omdat er niet naar het zwakste component, de accu, gekeken wordt omdat die op lease is.
Is een gebruikte hybride- of elektrische auto nog wel wat waard? De restwaarde valt mee: een Nissan Leaf uit 2011 is nog 12.800 euro waard en een Ampera uit hetzelfde jaar 18.400 euro. De allereerste EV’s uit 2010 staan voor 8.800 euro in de tabellen. Dat blijkt uit cijfers van Autotelex – zo’n beetje de bijbel voor autobedrijven en de leasewereld. Desalniettemin is de afschrijving stevig.

In het eerste jaar verliest een hybride of elektrische auto 25 tot 35 % van de waarde (noot Arnold: bij de Leaf met accu is dat zo te zien al > 40%). Dat is overigens niet veel anders dan bij reguliere modellen op benzine of diesel. “Bij veel modellen zien we de marktwaarde in het eerste jaar ook met een dergelijk percentage afnemen”, aldus Michel van Roon, directeur van CRM Automotive Retail, een marktadviseur met roots in used car management en marketing. “Er tekent zich een redelijk behoud van waarde af, omdat de prijzen van de batterijen dalen. De vervangingskosten liggen lager, dus is de auto aantrekkelijker voor occasionkopers. Die ontwikkeling zet naar verwachting door. En autofabrikanten doen er zelf alles aan om de marktwaarde van auto’s met alternatieve aandrijving interessant te houden. Dat bevordert de remarketing.”
Plug-in interessant
Op dit moment zijn met name hybride- en plug-inhybrides interessant voor export. “Er zijn landen waar de overheid subsidie geeft op occasions met een lage CO2-uitstoot”, aldus Joost Klaren van Autotelex. “Rusland heeft een sterke subsidieregeling en we zien dat veel gebruikte hybrides die kant op gaan.” Daar komt bij dat taxichauffeurs in Moskou alleen nog een vergunning krijgen als ze met een hybride-auto rijden.
Wegenbelasting
De invoering van motorrijtuigenbelasting per 1 januari 2016 voor auto’s met een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km zet de restwaarde mogelijk wel onder druk. Klaren: “Dat het niet gunstig is, is wel duidelijk. We zien het nu al voor hybrides als de Honda Civic en Toyota Prius, waarvoor per 1 januari 2014 motorrijtuigenbelasting wordt geheven. De 125 kg die de overheid aftrekt van het totaalgewicht is te weinig om het extra gewicht te compenseren.”
Bron: magazine Dealerbusiness van BOVAG
http://www.zerauto.nl/2014/01/16/restwa ... ment-12802
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Contacteer:
Probeer jij maar eens een Leaf voor die prijs te vinden, no way. Autoweek heeft de afschrijvingwaarde voor zowel Leaf als Zoe flink gunstig staan, waarbij Zoe het meest gunstig.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan