Dames en heren,
Graag doe ik een beroep op de deskundigheid van jullie.
Zoals in topic http://www.renaultforum.nl/forum/geluid ... 15242.html een beetje vermeld staat heb ik een probleem gehad met de ventilatie van mijn Espace fase II 2.0 Dci.
Probleem: soms werkt de ventilatie correct en soms draai de motor helemaal niet. Er is geen tussenprobleem, dus de bediening werkt of wel of niet. Bij niet werkend reageert hij dus ook niet op de optie 'max'. Uitzetten van de motor en weer aanzetten werkte soms.
Eerst was mijn gedachte dat het wellicht aan de sensor van de EEC zou liggen, mijn voorraam was immers vernieuwd. Maar na controle blijkt het motortje te draaien (wel af en toe met wat geluid).
Dus ik op naar de dealer. Geopperd werd de kachelweerstand of de ventilatiemotor. Na demontage van 'de zwarte bak' aan de onderkant van de auto en wat gerommel bij de motor begon deze te draaien. Conclusie van de monteur: einde levensduur van de ventilatiemotor is in zicht. Oplossing vervangen van de motor, hetgeen ook geschiedde.
Na een avondje overblijven en het betalen van bijna 400 euro werkte de ventilatie weer. Eerste keer overigens leek het wel of de ventilatie bleef hangen en niet of traag reageerde. De dagen erop werkte hij echter prima.
Maarrrrrr nu zijn we een week later en is het afgelopen twee dagen 4 graden in de auto en is hij niet warm te stoken omdat de ventilator het wederom niet doet.
Dus:
a) ik irriteer me dat het probleem niet opgelost is en er waarschijnlijk een foute diagnose gesteld is (400 euro foutje)
b) ik heb geen idee wat nu de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn
Uitmeten geeft geen meldingen. Aansturen van de motor voordat hij vervangen was werkte niet.
Wie heeft voor mij de tip van de dag zodat ik weer blij en warm met de Espace op pad kan?
Blowermotor vernieuwd, blijvend probleem
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: Blowermotor vernieuwd, blijvend probleem
Er zitten aan en onderweg nog wat stekkers bij de ventilatormotor. Deze willen wel eens inbranden, waardoor ze geen goed kontakt meer maken.
Ik meen dat er ook een mogerlijkheid is om de ECC uit te lezen op fouten.
mvg WillemS
Ik meen dat er ook een mogerlijkheid is om de ECC uit te lezen op fouten.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in