probleem gasgeven bij 2000 toeren
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 aug 2012 07:21
- Actief als: particulier
- Contacteer:
probleem gasgeven bij 2000 toeren
Model/uitvoering :renault megane 1500 dci _
Bouwjaar :2004 _
Brandstof :diesel _
weeral probleem
bij aanhouden van 2000 a 2200 toeren wil deze niet meer vooruit bij gas bijgeven
bij aanhouden van hoger toerental bvb 2500 toeren geen probleem , gas geven en reactie
wnnr dit probleem voorkomt , eens volgas blijven geven , koppeling indrukken, auto laten uitbollen , toerental zakt en op 1000 toeren geeft deze weer gas met als gevolg massas wit/blauwe rook
al laten uitlezen , 10 foutmeldingen onder ' motormanagment'
deze geresetted/verwijderd , nogmaals gereden , terug aan de pc , 0 foutmeldingen , ook bij tweede maal controle 0 foutmeldingen , maar toch blijft deze dit probleem te hebben .
EGR klep heb ik al 2 maal eruitgehaald en compleet gereinigd
iemand dit al voorgehad
terwijl nog een vraag : eens injector eruitgehaald , terug gemonteerd , maar blijkt valselucht door te geven , al er terug uitgehaald en terug gemonteerd , maar vandaag bleek die weer valse lucht door te geven : waar je injector insteekt in motor .
zit vast met U-beugel en Torx bout vast . moet hier ergens een pakking , rubber tussen ?
mvG tom
Bouwjaar :2004 _
Brandstof :diesel _
weeral probleem
bij aanhouden van 2000 a 2200 toeren wil deze niet meer vooruit bij gas bijgeven
bij aanhouden van hoger toerental bvb 2500 toeren geen probleem , gas geven en reactie
wnnr dit probleem voorkomt , eens volgas blijven geven , koppeling indrukken, auto laten uitbollen , toerental zakt en op 1000 toeren geeft deze weer gas met als gevolg massas wit/blauwe rook
al laten uitlezen , 10 foutmeldingen onder ' motormanagment'
deze geresetted/verwijderd , nogmaals gereden , terug aan de pc , 0 foutmeldingen , ook bij tweede maal controle 0 foutmeldingen , maar toch blijft deze dit probleem te hebben .
EGR klep heb ik al 2 maal eruitgehaald en compleet gereinigd
iemand dit al voorgehad
terwijl nog een vraag : eens injector eruitgehaald , terug gemonteerd , maar blijkt valselucht door te geven , al er terug uitgehaald en terug gemonteerd , maar vandaag bleek die weer valse lucht door te geven : waar je injector insteekt in motor .
zit vast met U-beugel en Torx bout vast . moet hier ergens een pakking , rubber tussen ?
mvG tom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 16 aug 2012 07:21
- Contacteer:
Re: probleem gasgeven bij 2000 toeren
weeral een werk/woonverkeer rit met veel problemen
eenmaal thuis gekomen eens de stekker eruitgetrokken die zich aan de luchtfilter bevind
start direkt
geen variabel stationair meer
trekt op zoals het moet
geen problemen meer bij 2000 toeren en terug gas geven
eenmaal thuis gekomen eens de stekker eruitgetrokken die zich aan de luchtfilter bevind
start direkt
geen variabel stationair meer
trekt op zoals het moet
geen problemen meer bij 2000 toeren en terug gas geven
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 26 nov 2012 13:01
Hoi,
Ik heb een espace 1.9DCI. Ik heb hetzelfde probleem. Als ik gas geef vanaf 1000 toeren trekt de wagen goed maar als ik rustig rijd tot ongeveer 2000 toeren en ik dan gas geef om door te trekken dan reageert hij niet meer... Turbo is vervangen(want die was slecht), luchtmassameter vervangen, ventiel die turbo stuurt vervangen en nog steeds hetzelfde probleem...
Ik heb een espace 1.9DCI. Ik heb hetzelfde probleem. Als ik gas geef vanaf 1000 toeren trekt de wagen goed maar als ik rustig rijd tot ongeveer 2000 toeren en ik dan gas geef om door te trekken dan reageert hij niet meer... Turbo is vervangen(want die was slecht), luchtmassameter vervangen, ventiel die turbo stuurt vervangen en nog steeds hetzelfde probleem...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Het is met al deze problemen zo dat je een goede diagnose dient te stellen daar zijn de opgeslagen fout-code's ook voor. Simpel wissen lost vaak niets op. En een verstuiver dient gasdicht gemonteerd te worden er zit ee nzgn brandplaatje onderin. Bij verwijderen dien je de resten te verwijderen de ruimte goed te reinigen met speciaal gereedschap en een nieuw brandplaatje te monteren de verstuiver vervolgens met het juiste moment vast zetten.
Doe je dit niet dan heb je op termijn grote problemen te verwachten.
mvg WillemS
Doe je dit niet dan heb je op termijn grote problemen te verwachten.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 26 nov 2012 13:01
Tom is jouw probleem inmiddels opgelost?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-