Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wij hebben een Renault Kangoo 1.5 dci uit 2003 en hebben daar nu denk ik een vervelend probleem mee.
Uitleg: bij starten motor doet de stuurbekrachtiging het meestal wel, en na het uitzetten, ook al is het maar 5 min doet de stuurbekrachtiging het niet meer. bij het sturen komt er vaak een raar geluid bij.
nu de vraag: pomp vervangen? of kan het ook iets anders zijn en zo ja kan ik het zelf repareren of is het moeilijk te vervangen. het gaat om een electrische pomp, dus niet de aangedreven door riem.
of heeft er iemand een adres waar ik zoiets tegen betaalbare prijs kan laten doen.
hoor graag van jullie.
omgeving winschoten
groet Koos
MODERATOR EDIT
Onderwerptitel aangepast en topic verhuisd naar het juiste forum gedeelte
Als ik het voor het zeggen had zou ik langs een dealer / specialist gaan die een goede diagnose stelt.
Een pomp vernieuwen is een dure grap, die je niet voor niks wilt vervangen.
Dit heb ik al vaker gezien en gehoord. Komt meer voor bij deze type's. Waarschijnlijk zal de pomp vervangen moeten worden.
Deze zit links voor achter de bumper. Wel even langs dealer gaan voor goeie diagnose.
even stuurolie aftappen vervangen door de juiste nieuwe
afgetapte olie controleren op slijpsel.
vaak werkt het bij een versleten pomp om olie te verversen (tijdelijk)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vreemd en onvoorspelbaar probleem met mijn airco / ventilator van mijn Renault kangoo uit 2014. Aanvankelijk dacht ik dat de airco niet werkte maar vermoedelijk is het toch een ventilatorprobleem. Alleen werkt de ventilator wisselend....
Als ik op de sleutel duw , hoor ik vanalles klikken , 4 knipperlichjten branden, maar er gaat niks op slot , ook de koffer niet. Wat is er precies stuk ?
Vorige maand een Clio2 gekocht.
Multiriem piepte bij koude motor. Spanrol , omkeerrol en dynamo leken ok. Riem lijkt ook niet oud.
Echter bleef piepen.
Dan maar geprobeerd om hem wat strakker te zetten.
Gedaan met piepen, maar nu bromt de motor...
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
volgens mij lekt mijn gelijkrichter v an mijn dynamo,tevens communiceert de auto niet met odb meter.
heeft iemand daar ervaring mee ,en wil die deze met mijn delen bedankt