Mijn vriendin haar twingo startte vandaag ineens niet meer. Ze kwam net terug van een ritje van een kilometer of 5 en kwam even mij ophalen en toen we weer verder wilden gaan startte hij totaal niet meer.
Problemen die in ieder geval uit te sluiten zijn zijn de volgende:
- accu ( is een jaar oud en radio, licht etc doen het gewoon )
- startonderbreking ( rood lampje brand eventjes als je op contact zet en gaat daarna uit, knippert als je de deur op slot doet met afstandsbediening en dan probeert te starten )
Ze heeft het probleem al een keertje eerder gehad, is boos geworden op het ding en na 5 a 10 minuten deed hij het gewoon weer in 1x. Nu ( na 4 uur ) doet hij het nog steeds niet

Ik zal zo goed mogelijk het hele proces omschrijven. We maken de deur open met de afstandsbediening, gaan erin zitten en steken de sleutel in het contact. Draaien hem om en horen iets elektrisch op gang komen. Mechanisch valt er niks te horen. Geen enkele ratel of iets. Het enige geluid dat we horen valt een beetje te omschrijven als een lange zucht ( +/- 2 seconden )
Aangezien we de sleutels en de accu kunnen uitsluiten rest mijn vraag wat het dan zou kunnen zijn. De startmotor geloof ik ook niet, omdat hij het al een keer eerder heeft gehad, en als die dood is lijkt hij me ook gewoon echt dood en doet hij het naderhand niet ineens wel.
Van de BDP stekker kan ik het niet zeggen, die ga ik morgen sowieso even controleren, maar ik begreep dat de startmotor dan wel zou moeten ratelen.
Misschien iemand hier een idee of tips om even na te kijken?
Groeten, Wouter