Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Afgelopen jaar is de distributieriem van mijn Renault Clio (uit 9/2004, 104.000 km) gebroken . De reparatie was duur. Hij is gerepareerd bij de garage waar die gekocht is in 2008 en ook in onderhoud was. Volgens de garage was het gewoon pech. Na verloop van tijd bleek de reparatie niet afdoende. Hij is toen een 2e keer gerepareerd. Alleen materiaalkosten werden gerekend. Daarna reed de auto enkele maanden probleemloos. Onlangs begon de auto veel olie te verbruiken. Bij inspectie bleek er olie in het verbrandingsdeel te zijn gekomen. Hij lekt geen olie. De motor zag er volgens de garage verder netjes uit. Ze begrijpen niet waarom ie nu veel olie verbruikt. De motor wordt nu weer uit elkaar gehaald. Begrijpt iemand hoe dit kan?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Dit gaat over een Renault scenic III, 1.5dci, diesel van2015
Deze maand groot onderhoud gedaan.
1 week later tijdens het rijden storing, stop, risico op motorschade. Na 5 minuten stilstaan, kon ik zonder probleem verder rijden.
Ratelend geluid :
Bij het starten hoorde ik voor t eerst een soort ratelend geluid in de motor.
Deed me denken aan kleppen-geluid .
Wie denkt dit te herkennen. Ik heb het opgenomen (mp4)
Bij welke Km.stand moet de riem vervangen worden preventief om géén motorschade op te lopen,
ook niets van te vinden in boekje of bij Renault onderhoud :cry2:
Sinds vorige maandag de R5 techno met 52 kWh in bezit met een beloofde WLTP waarde van 410 km. Ik weet dat dat onder ideale omstandigheden is, maar gisteren had ik een rit van 220 km gepland en heb tot 100% opgeladen. Het dashboard gaf een bereik...
Al 1,5 jaar de Captur in bezit en nog steeds erg blij mee.
Ik heb een Bose systeem erin zitten, maar ik heb wat problemen met de mp3 bestanden op de usb stick.
Als ik mp3 bestanden op de usb stick zet, dan is de bestanden die ik er op...