Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Afgelopen jaar is de distributieriem van mijn Renault Clio (uit 9/2004, 104.000 km) gebroken . De reparatie was duur. Hij is gerepareerd bij de garage waar die gekocht is in 2008 en ook in onderhoud was. Volgens de garage was het gewoon pech. Na verloop van tijd bleek de reparatie niet afdoende. Hij is toen een 2e keer gerepareerd. Alleen materiaalkosten werden gerekend. Daarna reed de auto enkele maanden probleemloos. Onlangs begon de auto veel olie te verbruiken. Bij inspectie bleek er olie in het verbrandingsdeel te zijn gekomen. Hij lekt geen olie. De motor zag er volgens de garage verder netjes uit. Ze begrijpen niet waarom ie nu veel olie verbruikt. De motor wordt nu weer uit elkaar gehaald. Begrijpt iemand hoe dit kan?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Dit gaat over een Renault scenic III, 1.5dci, diesel van2015
Deze maand groot onderhoud gedaan.
1 week later tijdens het rijden storing, stop, risico op motorschade. Na 5 minuten stilstaan, kon ik zonder probleem verder rijden.
Bij welke Km.stand moet de riem vervangen worden preventief om géén motorschade op te lopen,
ook niets van te vinden in boekje of bij Renault onderhoud :cry2:
Ratelend geluid :
Bij het starten hoorde ik voor t eerst een soort ratelend geluid in de motor.
Deed me denken aan kleppen-geluid .
Wie denkt dit te herkennen. Ik heb het opgenomen (mp4)
Ik ben in het bezit van ene Captur uit 2020 met een 7-traps EDC automaat. Nu hebben we dit jaar een caravan gekocht. We zijn ermee op vakantie geweest en op de terugweg toen we vlakbij huis waren verscheen een melding: STOP, risico op...
k heb een Renault Mégane 3 uit 2012 en merkte onlangs dat het rechter achterlicht op mijn kofferdeksel niet meer werkt. Na inspectie bleek dat de metalen contactpunten in de lamphouder door corrosie beschadigd zijn en zijn afgebroken, zowel voor het...