Beste mede-rijders met R-Link,
Net als anderen heb ik regelmatig problemen met R-Link, die volgens mij soms veroorzaakt worden door fouten in de R-Link software zelf, maar soms ook door een haperende internetverbinding waardoor allerlei R-Link applicaties niet (goed) werken. Bijvoorbeeld TomTom-LIVE, weer, email, en voor een Z0E, de laad en comfort timer en de Z.E. connect service die voertuiggegevens uploadt naar je smartphone.
Er is mij verteld dat de module die de verbinding opzet de ‘TCU’ heet, wat waarschijnlijk een afkorting is voor Telematics Control Unit. Ik denk daarbij zelf aan een component met ingebouwde SIM kaart die een mobiele dataverbinding opzet die o.a. gebruikt wordt voor R-Link en evt. Z.E. services.
De netwerkstatus van die verbinding kan in R-Link bekeken worden via ‘menu - systeem - status/informatie - netwerkstatus’. Bij geen verbinding is de status ‘losgekoppeld’, bij een verbinding is die ‘verbonden’, en bij een instabiele verbinding pendelt de status heen en weer tussen die twee statussen.
Zijn er meer R-Link gebruikers die problemen ervaren met R-Link applicaties en hebben vastgesteld dat op het tijdstip van de problemen, de netwerkstatus van de TCU niet op ’verbonden’ staat maar op ‘losgekoppeld’ staat? Wellicht moet je daarbij ook denken aan de situatie dat de TomTom LIVE gegevens langzaam ververst worden?
Of zijn er meer R-Link gebruikers waar de netwerkstatus, zoals bij m’n Z0E, eerst begon te pendelen en later altijd op ‘losgekoppeld’ bleef staan?
Ik hoor graag van jullie. Als je een netwerkprobleem hebt/hebt gehad, ben ik ook heel nieuwsgierig wat er gedaan is/wordt om het te verhelpen. Mijn eigen dealer wacht al een tijdje op een levering van een nieuwe TCU vanuit Frankrijk.
Problemen R-Link a.g.v. slechte internetverbinding
-
catan
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
avdvee
- lid

Re: Problemen R-Link a.g.v. slechte internetverbinding
Lijkt het hier op? kan-geen-verbinding-maken-met-live-serv ... 16123.html
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
catan
Topic author - repeating visitor

Re: Problemen R-Link a.g.v. slechte internetverbinding
Mogelijk,
Ik heb deze melding ook wel eens gezien en was met dit topic benieuwd of dat bij anderen veroorzaakt werd door op een op dat moment slechte…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Ik heb deze melding ook wel eens gezien en was met dit topic benieuwd of dat bij anderen veroorzaakt werd door op een op dat moment slechte…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 20 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht