Renault Trafic/Opel Vivaro: 2016 1.6 DCI, non biturbo:
Vanuit een subtopic even de algemene vraag stellen: Wie gebruikt PTO en kan meer details verschaffen over juiste vermogen?
Ik neem nu het antwoord over van de vraag hierover uit een ander topic van sensoren:
De bedoeling was een warmte/koude acclimatisatie in de laadruimte om die als bureau of voor mijn hond te gebruiken, maar heb nooit zo'n unit gevonden. Afgaande op de zekering die men gebruikte, kan ik zien dat die extra alternator tot zo'n 350 à 400 Watt of meer kan leveren als je rijdt. Er is ook een extra knop rechts naast de middenconsole die je kunt laten instellen voor hoger stationair toerental, bij mij op 1400 RPM gezet (of 1200 RPM, weet het niet meer, maar kan dit gewoon in de Opel Garage via TIS of Technical Information Management systeem laten bijstellen).
Pas recenter heb ik er deze zomer een verticale ventilator en kleine dingen op aangesloten zonder extra autobatterij ertussen en met een 1000 Watt 230V omvormer en ik merkte dat zelfs bij het uitleggen van de wagen, die door blijft draaien bij een behoorlijk batterijniveau en die dan toch afslaat als die een eindje draait, dus geen platte batterij.
Lijkt dus een heel waardevolle optie te zijn. Enige nadeel is dat je V riem wel een andere is en je de garage dat soms moet zeggen als je die laat vervangen.
Ik zit al vlakbij de 380.000 km met deze wagen en hij draait nog bijzonder 'nieuw' volgens mij. Wel nu schokdempers achteraan moeten laten vervangen door de slechte wegen hier, maar ik rij bijzonder voorzichtig en mijn 4 seizoensbanden van Lassa zijn echt bijzonder goede keuze geweest van mijn Bulgaarse bandenboer in Kjustendil hier, die veel weet van sneeuw en Bulgaarse wegen en rekening hield met mijn lage Bulgaarse budget en zachte rijstijl.
Je kunt alles volgen van mij op https://www.spritmonitor.de/en/user/VANBELLEJean.html en kies dan Opel Vivaro (is wel degelijk een Renault trafic en je zult zien dat ik ook de winnaar ben in zuinigheid met deze full option wagen hoewel ik de allerlichtste motoruitvoering heb, en bijna altijd op ECO rij, behalve bij inhalen in de bergen en zo).
Bagrentsi, 22/10/2022.
+je
Renault Trafic/Opel Vivaro: 2016 1.6 DCI, non biturbo: PTO of PowerTakeOff (extra alternator): Wie gebruikt dit
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
- Actief als: professional
- Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
- Contacteer:
Renault Trafic/Opel Vivaro: 2016 1.6 DCI, non biturbo: PTO of PowerTakeOff (extra alternator): Wie gebruikt dit
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 134 Weergaves
-
Laatste bericht door Dirkvd
-
- 1 Reacties
- 296 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 420 Weergaves
-
Laatste bericht door SpaceXp626
-
- 4 Reacties
- 226 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 3 Reacties
- 581 Weergaves
-
Laatste bericht door San19772
-
- 1 Reacties
- 284 Weergaves
-
Laatste bericht door fireben1