Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dag Marc, dankjewel dat je je bevindingen eventjes laat weten.
Zou ik mogen vragen of je misschien eens kan kijken welke software-versie nu op jou op jou Captur staat?
Bij mijn Talisman is dat te vinden door op INSTELLINGEN te drukken, dan -> INFO -> SOFTWARE UPDATE -> HUIDIGE SOFTWAREVERSIE.
Zoals gezegd draait mijn EasyLink-systeem op softwareversie 283C39022R, wat bij levering van de auto april-2021 erop stond.
Alvast vriendelijk dank voor je hulp, William.
Weet iemand hoe je de easy link zelf kunt resetten, ik bedoel eigenlijk eens opnieuw laten opstarten.(bij de vorige moest je 5 x op homeknop drukken)
als ik selecteer om naar thuis te rijden , krijg ik de melding, route wordt berekent, maar kan ik vervolgens deze niet starten omdat die button niet verschijnt. Dit gebeurd ook met sommige favorieten of recente bestemmingen
NB: Mijn software problemen zijn allemaal niet opgelost. Moet wel zeggen dat ik het allemaal al een jaartje voor lief neem, niet goed natuurlijk, maar het is trekken aan een dood paard
Het goede nieuws: de auto rijdt als de brandweer
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten
Tja, welkom bij Renault zou ik zeggen.
Ik heb me er ondertussen ook bij neergelegd dat ik momenteel moet leven met de softwarebugs in het EasyLink-systeem van m'n Talisman.
Antwoord op jou vraag, in het EasyLink manual staat het volgende:
Persoonlijke informatie verwijderen
Bij het verkopen van uw auto is het belangrijk
dat alle persoonlijke informatie wordt verwijderd
die in de auto of daarbuiten is opgeslagen.
Om dit te doen, reset u het ingebouwde
systeem en verwijdert u de auto uit uw MY
Renault-account. Resetten van het systeem
Om dit te doen, schakelt u het multimediasysteem
van uw auto in.
Klik in het hoofdmenu op “Info” en daarna op
“Systeem” om “Volledige reset” te openen. De auto verwijderen uit uw MY Renaultaccount
Als u de auto verkoopt, moet u deze ook verwijderen
uit uw MY Renault-account.
Maak verbinding met uw MY Renaultaccount
en selecteer “Auto verwijderen”.
ik heb ook vele problemen ervaren bij onze Captur van augustus 2020 afgelopen zaterdag een gesprek hierover gehad met de verkoopleider en verkoper nu wordt er contact opgenomen met renault nederland om naar een passende oplossing te zoeken bijvoorbeeld garantie verlenging voor 5 jaar met gratis onderhoud.
Onze auto Captur is in juli en augustus nog terug in de garage geweest. Alle software werd up to date gezet. Sindsdien hebben we geen problemen met ervaren. Geen reset van de instellingen, automaat dieet niet meer raar,... het ziet er naar uit dat het bij ons opgelost is.
Dat is het nadeel als je een nieuwe model of een nieuwe systeem (in dit geval Easeylink) aanschaft o.d.. Zoveel bugs en fouten.
Mijn Captur e-shift automaat is van eind juni van dit jaar, ondervind totaal geen enkel problemen. Bij opstarten van auto duurt het wel langer dan voorheen voordat alles opgestart is maar that's it.
Helaas, maar een 4 ax5 maanden na mijn laatste bezoek aan de garage is de miserie terug begonnen. Veiligheidssystemen die zich aan en uitzetten, automaat die soms weer niet wou schakelen, voortdurend wisselend hoog en laag toerental en ook een nieuwe probleem dat zich voordoet. Aan de rechterkant, vermoedelijk vooraan, maakt de auto en vreemd rolgeluid. Precies of er een slag in het wiel zit. We dachten met de bandenwissel dat het mss weg zou zijn maar helaas. Intussen is er voor het probleem met de automaat een volledig nieuwe automaat besteld welke na bijna 2 maanden eindelijk geleverd gaat worden. Ik heb het stilaan gehad met deze wagen. Mijn volgende gaat zeker geen renault meer zijn.
Eveneens update over onze captur Paris Initiale. Ondertussen steken er na 2 jaar al heel wat nieuwe onderdelen in de auto : nieuwe achteras, nieuwe automaat, aircopomp, software al verschillende malen vernieuwd.... de meeste problemen zijn nu wel opgelost (soms wordt de dagteller nog wel es gereset). Ivm. rolgeluid of rijgeluid hebben ze dit in de garage na ruim een jaar eindelijk ook gehoord en zou er volgens hen een tussenlager stuk zijn... vorige week auto binnen en vervangen ze een aandrijfas???? Euhm, de lager was toch stuk.. jaja meneer hebben we ook net gezien maar die is nu besteld en komt vrijdag binnen. Vrijdag auto gaan ophalen maar rolgeluid is er nog steeds. Samen met mijn schoonbroer (die zelf wat aan auto´s klust) een toerke gaan doen. Toen wij een scherpe bocht naar links namen was het geluid duidelijk hoorbaar. Bij een rechtse bocht stopt het. Vermoedelijk een probleem met rechter remklauw volgens schoonbroer en zover ik op internet kan lezen zou het wel eens kunnen kloppen. Je kan het geluid best vergelijken of je over overdwarse strepen rijdt. Je voelt het niet maar hoort het wel....soort van slepend, schurende geluid. Volgende week auto dus terug binnen en hopelijk gemaakt tegen dat ik op vakantie vertrek.
Hiervoor kan je ook de Meldknop gebruiken (het uitroepteken) als je vindt dat een bericht foutief is geplaatst.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Op zich heeft het niks te maken met easylink. Mijn eerste post ging daar wel over alsook over allerlei software problemen waardoor er problemen ontstonden in de regeling van speed en cruise ontrolt en noem maar op.... naarmate de tijd vorderde kwamen er steeds meer problemen naar voor vandaar dat Ik een update plaatste over hoe het nu na 2 jaar met onze auto gaat.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb voor mijn Captur 2020 (recent aangeschaft) 3 jaar kaartupdates aangeschaft. Nederland heeft hij automatisch binnengehaald en werkt goed. Ik wil ook een aantal andere landen updaten. Als ik kijk bij de software zie ik dat de buitenlandse...
Middag
Even een vraagje heb Senice 4 navigatie geupdate bij de garage onder nr 9.12.138.703531 alleen ik zie in mijn systeem dat er kaarten van 2018 in staan tevens bj auto .
Waar kan ik controleren dat er een nieuwe update is geweest
Hoor graag...
Ik heb sinds vorige week een Captur uit 2013. MIjn R-link geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Ik vermoed dat het abonnement verlopen is. Hij geeft ook een melding dat update mislukt is.
In de R-link store krijg ik geen optie hiervoor. Ik...
Is het mogelijk om de r link 2 te updaten van versie 9.0.33.436 naar 9.0.37? Ik heb volgens mij de nieuwe bootloader al: 5624. Ik kan alleen nergens het update bestand vinden...Heb me rot gezocht. Via de toolbox krijg ik niks...
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.