rechter achterlicht brand niet

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
temminkjan
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2011 09:05
Actief als: particulier

rechter achterlicht brand niet

Bericht door temminkjan »

Hallo,

Ik heb een scenic fase 2 van september 2006 met normale achterlampen. Mijn probleem is dat het rechter achterlicht het niet meer doet. Het remlichtgedeelte van de lamp doet het wel. Ben bezig geweest met de lamp van de fietsendrager te vervangen. Kan zij dat ik kortsluiting heb veroorzaakt. Ik kan geen zekeringen vinden. Ik heb de verlichting ook met een andere fietsendrager getest. Alles werkt behalve het rechter achterlicht van de auto.

Ik lees her en der op het forum dat er zekering in de UPC zitten. Waar kan ik deze vinden ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: rechter achterlicht brand niet

Bericht door Renier »

Stomme vraag misschien, maar heb je het lampje in de achterlichtunit zelf al door een nieuwe vervangen?
Er zitten in deze lampjes 2 gloeidraden: 1 voor het achterlicht en 1 voor het remlicht, ze kunnen onafhankelijk van elkaar kapot gaan

Het feit dat het rechter achterlicht het wel doet op de fietsendrager geeft aan dat de zekering niet defect is, dan zou het achterlicht op de fietsendrager namelijk ook niet branden.
Zekeringen van de achterlichten moet je gewoon kunnen vinden in het instructieboekje
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
temminkjan
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2011 09:05
Actief als: particulier

Re: rechter achterlicht brand niet

Bericht door temminkjan »

Renier schreef:Stomme vraag misschien, maar heb je het lampje in de achterlichtunit zelf al door een nieuwe vervangen?
Er zitten in deze lampjes 2 gloeidraden: 1 voor het achterlicht en 1 voor het remlicht, ze kunnen onafhankelijk van elkaar kapot gaan

Het feit dat het rechter achterlicht het wel doet op de fietsendrager geeft aan dat de zekering niet defect is, dan zou het achterlicht op de fietsendrager namelijk ook niet branden.
Zekeringen van de achterlichten moet je gewoon kunnen vinden in het instructieboekje
Ik heb de lamp al vervangen. Ik zal het voor de zekerheid nog een keer doen. Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
temminkjan
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2011 09:05
Actief als: particulier

Re: rechter achterlicht brandt niet

Bericht door temminkjan »

De zekeringen voor de verlichting zitten in het motorcompartiment en niet in de kastje links naast het stuur

Ben vandaag naar de garage geweest. Het was een zekering in de zekeringkast van het motorcompartiment. De monteur vertelde mij dat er verschillende types worden gebruikt. Bij mij zit het zekeringpaneel op de kop. Er zijn ook modellen waar het zekeringpaneel niet op de kop zit en waar je bij kunt zonder dat je de accu, accubak, upc of rekeneenheid hoeft te demonteren.
De monteur heeft mij verteld hoe het moet
Ik heb zelf ook geprobeerd om de zekeringkast vrij maken en de zekering te vervangen. Als je weet hoe het moet is het niet al te moeilijk.
Eerst de accu verwijderen. Eerst de min los maken en dan de plus. Bij het terugplaatsen van de accu eerst plus en dan de min.
Vervolgens de rekeneenheid of de upc achter de accu losmaken. Drie stekkers loskoppelen. Dan de accubak verwijderen. Deze zit vast met 3 torx bouten. De zekeringkast losmaken van de steun.
De zekeringkast moet je voorzichtig los trekken. Aan de achterkant zit het kastje met een klemmetje vast. De weerstand van de klem moet je overwinnen. Het kastje voorzichtig eruit halen en omdraaien. De kabels aan de onderzijde zijn lang genoeg. Vervolgens de zekering vervangen.
Onderstaand een link naar wat foto's.
Probleem is opgelost maar wel 50 euro lichter voor het vervangen van een zekering van 1 euro.
Bedankt voor het meedenken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

piee
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2015 13:27
Actief als: particulier

Re: rechter achterlicht brand niet

Bericht door piee »

Dag Allen,

Ik heb een gelijkaardig probleem. Ik heb een renault Kangoo II 2008
Rechterachterlicht en linkervoor standlicht werkt niet. Deze zitten samen op een zekering normaal. Zodoende heb ik de zekeringen nagekeken, zowel diegenen die naast de batterij zitten als andere zekeringen. Maar ze werken allen.

Dit is de tweede maal dat ik dit voor heb, twee keer na aansluiting van een aanhangwagen.
De eerste keer ben ik ermee naar een Renault garage gegaan en ze vertelden me dat ze een regelweerstand hebben vervangen.

Nu zou ik graag weten waar deze regelweerstand zich bevindt en hoe ik ze vervang. Iemand suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tinus70
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:11
Actief als: particulier

Re: rechter achterlicht brand niet

Bericht door Tinus70 »

ik heb een gelijkaardig probleem met een modus 2007, kan de zekering van het achter en voorlicht Rechts niet vinden (stadslicht Rechts)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tinus70
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:11
Actief als: particulier

Re: rechter achterlicht brand niet zekering defect

Bericht door Tinus70 »

ik heb een modus uit 2007, heb het probleem gevonden zekering van 10A defect. de zekering kast bevind zich rechts naast de accu boven in, draai 2 torex schoenen los, haal de afvoer slang weg schroef de kast open en waarachtig daar bevinden zicht zekeringen en relais. de accu hoeft niet gedemonteerd te worden, heb er foto's van gemaakt maar weet niet hoe ik deze moet plaatsen. ben nieuw en nog onbekend op dit forum, groet Tinus70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht