Rechter dimlicht doet het niet.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 19 mei 2013 20:55
- Actief als: particulier
Rechter dimlicht doet het niet.
Ik heb een Scénic II 1.6 16V uit 2006 en ben op zoek naar de oorzaak waarom het rechter dimlicht het niet doet. Ik dacht eerst aan een kapotte lamp, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus op zoek naar de zekering, die ik rechts naast de accu vond. Hele boel uitgebouwd, maar de zekering is ook heel. Toch krijg ik geen spanning op de fitting.
Wie kan me helpen aan een elektrisch schema? Of nog beter, wie weet de oorzaak?
Wie kan me helpen aan een elektrisch schema? Of nog beter, wie weet de oorzaak?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: Rechter dimlicht doet het niet.
Beste, Je moet ook eens aan de stekker van de koplamp meten . werkt je koplampverstelling die kant ? want deze is met dezelfde zekering.
Als daar alles goed is heb je intern in de koplamp een onderbreking.
In bijlage de nodige schemas
Als daar alles goed is heb je intern in de koplamp een onderbreking.
In bijlage de nodige schemas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Hoi, dank je wel!
Omdat de lamp het niet deed en ik ook geen spanning mat, dacht ik eerst aan de zekering.
Maar die heb ik dus al gecontroleerd en bovendien zou volgens jou de koplampverstelling het dan ook niet doen, maar die werkt wel goed. Ben ik er nu in ieder geval achter dat het intern in de koplamp moet liggen. Ook een lekker klusje
Ik heb er nu ook even een volt-metertje aan gehangen, die meet een (lek)spanning van 1,7 V en daar brand de lamp idd niet op. Dus maar even uitstellen tot ik tijd heb om de lamp uit te bouwen, want volgens mij moet de bumper enzo er allemaal af ..
Kennelijk ben je elektronisch wel bekend. Heb ik nog even een vraag over de parkeerrem, want die komt nu ineens niet meer los. Kan ik natuurlijk dat ding buiten werking stellen, maar heb je hiervoor misschien nog een tip? De zekering is wel goed. Kan het het relais zijn?
Omdat de lamp het niet deed en ik ook geen spanning mat, dacht ik eerst aan de zekering.
Maar die heb ik dus al gecontroleerd en bovendien zou volgens jou de koplampverstelling het dan ook niet doen, maar die werkt wel goed. Ben ik er nu in ieder geval achter dat het intern in de koplamp moet liggen. Ook een lekker klusje

Ik heb er nu ook even een volt-metertje aan gehangen, die meet een (lek)spanning van 1,7 V en daar brand de lamp idd niet op. Dus maar even uitstellen tot ik tijd heb om de lamp uit te bouwen, want volgens mij moet de bumper enzo er allemaal af ..
Kennelijk ben je elektronisch wel bekend. Heb ik nog even een vraag over de parkeerrem, want die komt nu ineens niet meer los. Kan ik natuurlijk dat ding buiten werking stellen, maar heb je hiervoor misschien nog een tip? De zekering is wel goed. Kan het het relais zijn?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
Mogelijk een defect in je koppelingschakelaar.
Voor de koplampunit moet inderdaad de bumper eraf, maar die ligt er zo af
Voor de koplampunit moet inderdaad de bumper eraf, maar die ligt er zo af

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
De parkeerrem die niet meer lost kan soms het gevolg zijn van het achteruitcontact op de versnellingsbak.
indien je parkeersensoren hebt zullen die ook niet meer werken .
Bekend is ook bij eerste fase dat de kabels,vooral de rechter zijde kan vastkomen juist voor de remklauw door roest .
De ECU van de parkeerrem houdt rekening met koppelingscontact en remcontact .Bij de parameters kan deze dan zien of de wagen in versnelling staat of niet .
Eens batterij loskoppelen ?
Werkt de rem handmatig ?
Suc6 ermee .
indien je parkeersensoren hebt zullen die ook niet meer werken .
Bekend is ook bij eerste fase dat de kabels,vooral de rechter zijde kan vastkomen juist voor de remklauw door roest .
De ECU van de parkeerrem houdt rekening met koppelingscontact en remcontact .Bij de parameters kan deze dan zien of de wagen in versnelling staat of niet .
Eens batterij loskoppelen ?
Werkt de rem handmatig ?
Suc6 ermee .
Hide post links |
-
Ik heb van alles geprobeerd met die parkeerrem. De accu was er al af geweest, want ik had de zekeringkast uitgebouwd. Hierna is ook de narigheid begonnen. Toch nog maar een paar keer geprobeerd met de accu loskoppelen, maar niks. Hij deed gewoon helemaal niets meer.
Uiteindelijk heb ik hem maar uitgeschakeld, dus nu moet ik nog naar de dealer ook. Maar ik had de auto nodig, want mijn motor heeft geen trekhaak .. In ieder geval is hij nu wel losgekomen.
Ik heb het even bekeken met de bumper. Dat valt idd wel mee. Misschien morgen even ..
Uiteindelijk heb ik hem maar uitgeschakeld, dus nu moet ik nog naar de dealer ook. Maar ik had de auto nodig, want mijn motor heeft geen trekhaak .. In ieder geval is hij nu wel losgekomen.
Ik heb het even bekeken met de bumper. Dat valt idd wel mee. Misschien morgen even ..
Hide post links |
-
Het heeft even langer geduurd dan gepland. Uiteindelijk een draadbreuk in de kabelboom achter de gril.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-