Remdruk vreemd na vervangen schijven en blokken
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author
Remdruk vreemd na vervangen schijven en blokken
Megane techline 1.9DCI :
2008 :
Diesel :
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren de schijven en blokken voor van m'n megane vervangen, tot zover alles goed...
Naderhand reageert de auto best vreemd, het rempunt in het pedaal zit niet zoals normaal beginnend van bovenin tot halverwege maar aan het einde van de slag. Hij remt wel gaat ook in de Abs als ik vol rem maar het voelt niet zoals het hoort.
Nu heb ik gisteren na wat spoed belletjes al laten vertellen dat je na het monteren eerst zonder motor te laten draaien eerst op druk moet brengen.....echter omdat ik ook gelijk de olie en filters heb vervangen is dat helaas dus niet gebeurt.
Heb het volgend al geprobeerd, kabels van de accupolen af en op druk brengen en vervolgens alles aansluiten maar helaas zonder resultaat.
Iemand een idee hoe ik het weer normaal kan krijgen of wordt het een dealer bezoek?
Gr. Rob
2008 :
Diesel :
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren de schijven en blokken voor van m'n megane vervangen, tot zover alles goed...
Naderhand reageert de auto best vreemd, het rempunt in het pedaal zit niet zoals normaal beginnend van bovenin tot halverwege maar aan het einde van de slag. Hij remt wel gaat ook in de Abs als ik vol rem maar het voelt niet zoals het hoort.
Nu heb ik gisteren na wat spoed belletjes al laten vertellen dat je na het monteren eerst zonder motor te laten draaien eerst op druk moet brengen.....echter omdat ik ook gelijk de olie en filters heb vervangen is dat helaas dus niet gebeurt.
Heb het volgend al geprobeerd, kabels van de accupolen af en op druk brengen en vervolgens alles aansluiten maar helaas zonder resultaat.
Iemand een idee hoe ik het weer normaal kan krijgen of wordt het een dealer bezoek?
Gr. Rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
- Actief als: particulier
Re: Remdruk vreemd na vervangen schijven en blokken
Bij alleen vervangen van remmen,ga maar eens een paar dagen rijden. Moet ingeremd worden.
Hide post links |
-
Topic author
Ok thanks,
Dan stelt het pedaal zich weet verder naar boven af?
Het voelt zo vreemd en heb er al wel een 30km mee gereden gisteravond maar nog geen verschil.
Gr. Rob
Dan stelt het pedaal zich weet verder naar boven af?
Het voelt zo vreemd en heb er al wel een 30km mee gereden gisteravond maar nog geen verschil.
Gr. Rob
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Motor laten lopen en vervolgens langzaam rempedaal intrappen, langzaam laten opkomen, dit een paar maal herhalen tot pedaal weer goed aanvoelt. De speling tussen blokken en schijf dient zich te zetten.
Voorts de eerste pak weg 500 km geen noodstop maken, maar soepeltjes remmen, dan moet het goed komen, mits alles goed is gemonteert.
SUC6
mvg WillemS
p.s. kontroleer even het niveau in het remvloeistof reservoir, dit dient net onder max. te staan.
Voorts de eerste pak weg 500 km geen noodstop maken, maar soepeltjes remmen, dan moet het goed komen, mits alles goed is gemonteert.
SUC6
mvg WillemS
p.s. kontroleer even het niveau in het remvloeistof reservoir, dit dient net onder max. te staan.
Hide post links |
-
Topic author
Een les voor me.....veertjes verkeerd gemonteerd en daardoor centreerde de klauwen niet goed en dus rempunt heel erg laat.
Nu gelijk driem mriem en alle span en looprollen laten vervangen.
Totale reparatie €550.
Is natuurlijk veel geld als bedrag maar vind het meevallen.
Allen bedankt voor het meedenken.
Topic mag een slotje op
Nu gelijk driem mriem en alle span en looprollen laten vervangen.
Totale reparatie €550.
Is natuurlijk veel geld als bedrag maar vind het meevallen.
Allen bedankt voor het meedenken.
Topic mag een slotje op

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut