Dag beste mensen
04-03-2011 15:25
Ik heb van een collega een renault 19 gekregen, dus ik denk leuk voor m,n vrouw. 1ding de temparatuur loopt op naar koken omdat de Koelvin niet aan slaat. Koelvin zelf doet het wel want ik heb hem door verbonden op de accu en draaid als een tierenlier. Waterpomp doet zijn werk ook dus dat is het niet. Ik kan nu wel alles los gaan halen en vervangen maar daar zie ik geen oplossing in, dus graag een advies waar dit ongeveer aan kan liggen. Auto heeft pas 80dkm gereden dus slopen is zonde. Hij is uit 94 1.7l zonder airco.
Ik heb geen 2linkerhanden dus als iemand tips heeft graag.
Alvast bedankt.
PS
Ik heb de thermostaat in de radiateur al vervangen en nog geen reactie!!!!!!
Maar er moet er nog een zitten als ik het goed heb
Kan iemand mij aub vertellen waar die zit op het blok???
gr erwin
Renault 19 koelvin slaat niet aan??
-
erwin j
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
erwin j
Topic author - repeating visitor

Re: Renault 19 koelvin slaat niet aan??
Nou de thermostaat is gevonden, en jawel vervangen voor een nieuwe!!
Nog word de radiateur niet heet?????????????????
Kan deze misschien verstopt zijn???
Waar de slang van de waterpomp naar m,n radiateur gaat aan de onderkant, daar word de slang wel heet, er zit een soort T splitsing op 1naar het blok(word gewoon loei heet) en 2 naar de raiateur en di blijft koud/koel. Ik neem aan dat daar het euvel zal spelen.
Ik hoop dat iemand nu wat ideeen heeft.
Gr Erwin
Nog word de radiateur niet heet?????????????????
Kan deze misschien verstopt zijn???
Waar de slang van de waterpomp naar m,n radiateur gaat aan de onderkant, daar word de slang wel heet, er zit een soort T splitsing op 1naar het blok(word gewoon loei heet) en 2 naar de raiateur en di blijft koud/koel. Ik neem aan dat daar het euvel zal spelen.
Ik hoop dat iemand nu wat ideeen heeft.
Gr Erwin
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Mathijs
- Donateur

- Contacteer:
Re: Renault 19 koelvin slaat niet aan??
Ik denk aan een luchtbel bovenin je radiateur.
Wanneer ik mij goed herinner, had de R19 een bepaalde manier van ontluchten, die je net even moest wete…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Wanneer ik mij goed herinner, had de R19 een bepaalde manier van ontluchten, die je net even moest wete…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in