Renault clio 2012 claxon

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
remcodelange
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2021 11:17
Actief als: particulier

Renault clio 2012 claxon

Bericht door remcodelange »

Beste,

Een tijdje terug was mijn ruitenwisser kapot en werkte mijn verlichting niet meer juist.
Na wat speurwerk op internet zag ik dat er mogelijk een draad los kon zitten bij de module van mijn ruitenwisser/verlichting.
Zelf heb ik er helemaal geen verstand van maar bij de garage zou het meer dan 300 euro gaan kosten en zouden ze een nieuwe module erin zetten.
Ik vond dat nogal prijzig en ben zelf voorzichtig eraan begonnen. Na het verwijderen van de kappen van mijn stuur kon ik bij de module aan de linkerkant komen en deze met wat voorzichtigheid eruit gehaald (1 stekkertje los gemaakt). Toen ik de module had opgemaakt bleek er inderdaad een draadje los te zitten. Deze gemaakt en jawel alles werkte weer helemaal perfect!! Helemaal trots dat het weer werkte en het me 300 euro had bespaard. Een week erna ontdekte ik dat alleen mijn claxon niet meer werkte en deze werkte wel eerst? Ik heb de zekeringen nagekeken maar deze zijn niet kapot. Ik heb toch het vermoeden dat het is gebeurd tijdens het verwijderen van de kappen van het stuurkolom? Kappen eraf gehaald daar was niks te zien ? Heb niet de module erop uitgehaald omdat ik denk dat daar helemaal niks in zit wat met de claxon te maken heeft omdat mijn claxon werkt op me stuur. Of vergis ik me en moet ik toch maar eens opnieuw de module open maken of er niet een draadje is losgeschoten>? Het lijkt me heel sterk dat de claxon zelf plots kapot is? Ben helaas zelf niet zo technisch om dat zelf door te meten.

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee? Mijn auto moet over 2 weken gekeurd worden en het lijkt me zonde om nu alsnog hoop geld uit te geven voor het maken van mijn claxon terwijl ik het misschien wel zelf kan doen?

Wat een verhaal haha...als iemand wat weet graag!

Vriendelijke groet,

Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Renault clio 2012 claxon

Bericht door RichTrip »

Ik heb ook zojuist de stengel van de verlichting en de claxon vervangen van mijn Twingo II. Ook draadje gebroken. Ik heb een nieuwe schakelaar geplaatst.
Heb de oude nog wel even gesoldeerd, zie de foto, maar dat gaat hoogstens eventjes goed en dan breekt het weer af.
Nieuwe schakelaar kost niet de wereld, of haal er eentje van de sloop/Onderdelenlijn met garantie. Afbeelding
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
remcodelange
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2021 11:17
Actief als: particulier

Re: Renault clio 2012 claxon

Bericht door remcodelange »

Beste ,

Het ziet er bij mijn wel heel anders uit, mijn claxon zit ook niet aan de hendel maar op het stuur.
Maar vraag me af of er ook een draad naar die module gaat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht