Renault doet alsof hun neus bloed?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

Kwam dit bericht op twitter tegen. Lijkt er op dat ze erg gevoelig zijn dat dit soort berichten zo op internet komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

Is idd gekekend probleem. Renault werkt aan een oplossing..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

Zo lang Renault niet zelf met een officiële berichtgeving komt omtrent het R-link problematiek is het in mijn ogen geen gekend probleem. Maar juist het tegendeel.
Het zou Renault sieren als ze eens wat duidelijkheid schepen naar de klant toe.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

Ee zijn ook mensen die nergens last van hebben natuurlijk. Pas bij klachten wordt je geinformeerd bij de dealer.
Niet alleen bij renault,ook elders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Chris T
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2013 19:02
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Chris T »

Die tweet heb ik er uit gegooid, beetje druk op de ketel zetten.Zeker gezien het feit dat Renault iedereen in het ongewisse laat.
Een klein berichtje naar de eigenaren met een auto met RLink zou wel op zijn plaats zijn geweest.Al was het alleen maar een kort berichtje dat er aan gewerkt word.Hoorde 2 weken geleden al in garage bij de dealer dat er met man en macht word gewerkt om dit probleem voor het einde van het jaar op te lossen,door middel van inlezen via USB stick,dit is alleen mogelijk bij de dealer.We zullen zien,alleen vind ik dat de after sales department van Renault wel iets meer hun best mag gaan doen,wel een nieuwsbrief versturen met prietpraat,maar geen woord over producten die niet naar behoren werken.Daarom bij deze de oproep aan Renault : laat ons wat weten. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

Er zijn meer problemen dan jij denkt mechanic. Wat een rare gedachten heb jij zeg, omdat er ook mensen zijn die geen problemen hebben hoeven ze niks te melden? Ben het niet met je eens. Het is geen pakje boter.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

Wat jij vind maakt me ook niet uit, mensen die geen problemen hebben hoeven natuurlijk niet te klagen! Ik weet donders goed welke problemen er zijn,en hoeveel mensen ik terug zie hiermee.
Wacht gewoon antwoord of van dealer, een tweetje maakt heus geen verschil..
En voor pakje boter zijn andere fora gok ik :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door WillemS »

Als je problemen hebt met je wagen of onderdelen ervan is het wel zo correct eerst de Dealer de mogelijkheid te geven een oplossing te vinden.(daar is de Garantie en after-sales ook voor). Het direkt maar op de A-socialmedia te gaan roepen en op fora te lopen katten heeft geen enkele zin.
Het ontwikkelen van een auto duurt zo tussen de 3 en 5 jaar, en als je als eerste zo'n nieuw model aanschaft kan je aanloop problemen verwachten, niet alles kan in de testfase boven water komen. Vertrouw er maar op dat Renault er alles aan doet om dit goed voor elkaar te krijgen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

Tot op vandaag zit in te wachten op een telefoontje van de dealer dat er een oplossing komt voor dit probleem, dat is nu al een maand en dat is lang zat vindt ik zelf.
Erg jammer dit ,misschien toch voor het verkeerde merk gekozen? Wen er maar aan dat klanten tegenwoordig hun mening ventileren via social media daar is niks mis mee we leven in 2013. Wat jullie willen is dat de klant langs de zijkant gaat staan wachten tot dat renault met een oplossing komt. Hoe klant vriendelijk is dat? En als je het niet eens bent met iemand zijn mening dat kan altijd natuurlijk maar een spreekverbod over een probleem gaat wel erg ver heren.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

@willem: mee eens!
@jeffrey: mn ontslagbrief is klaar,na de kerst lever ik deze in. Niet door jou,ben inderdaad toe aan wat anders :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

:thumb: Nu Mechanic succes bij je nieuwe werkgever en nog prettige feestdagen verder.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

Dank,van hetzelfde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door WillemS »

@Jeffrey71, Ach, even overleggen met je Dealer Bochane en dan een briefje naar Renault Nederland met een kopie naar Bochane, doet vaak wonderen.
Volwassen mensen onder elkaar, toch.
Gaat erom dat het goed en korrekt wordt opgelost.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Huite »

Mag ik het dan nog even voor Jeffrey71 opnemen?

Als je net zoals hij vanaf het begin flinke problemen met een niet onbelangrijk onderdeel in je nieuw auto hebt is dat vervelend zo niet ergerlijk. Ook Jeffrey begrijpt dat de dealer de eerst aangewezen partij is om dat op te lossen. Zijn dealer heeft daartoe diverse kansen gekregen maar helpt hem niet verder. Weten het daar domweg ook niet.
Dan wordt je op dit forum aangeraden contact met RN op te nemen. Da’s dezelfde club die vanuit de optiek van de klant zwijgt als het graf en die op 20 december op Twitter nog doen alsof ze van niets weten. Wat niets meer of minder is dan je klanten voor dom verslijten.
Mogelijk (en zelfs zeer waarschijnlijk) dat er achter de schermen bij Renault hard wordt gewerkt aan een oplossing van het R-Link probleem. Dit probleem speelt tenslotte niet eerst vanaf de introductie van de Captur in Nederland zoals WillemS suggereert.

Renault moet simpelweg volwassen gaan communiceren met de betroffen klanten. Over de stand van zaken en gevolgde oplossingsrichtingen. Een deadline erbij zou prettig zijn. Dit communiceren mag via de dealer of rechtstreeks of hoe dan ook. In dat niet communiceren zit het grote venijn. En het wegnemen daarvan kan niet moeilijk zijn. En dat rijmt nog ook…
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

Er zijn nog steeds meer mensen zonder problemen als met. Een oplossing is in de maak,dealer weet dit ook,
Het opjagen van rnlt heeft dan ook geen zin. De info verstrekking mag idd wat beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Pleiades »

Heren, laten we het gezellig houden. Niet op de man spelen aubModerator
Heb even een bezem door dit onderwerp gehaald.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door rmdkg685 »

Mechanic
als er nog steeds meer mensen zijn zonder problemen dan met , dan moet het probleem makkelijk op te lossen zijn lijkt me , dan zit er ergens een bug in die er uit te halen moet zijn , het opvallende hier is dat de wat latere afgeleverde auto het probleem ondervinden, dus ergens is er wat verandert in de aflevering van de auto's .
moet volgens mij te achterhalen zijn , ik heb trouwens mijn dealer tot nu toe het voordeel van de twijfel gegeven en wacht af, op aanraden van de dealer heb ik een klacht bij RN neergelegd, zou uiterst gisteren terug gebelt zijn ,maar dat til ik zelf maar over de feestdagen heen.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

@Huite bedankt voor je steun in deze.

Op mijn lijstje hebben div auto`s gestaan en juist de R-link heeft bij mij de doorslag gegeven om voor een Captur te gaan. Alle vooroordelen over Renault heb ik hierbij genegeerd want je neemt aan dat ze van het verleden geleerd hebben. Nu blijkt dit even anders uit te pakken.

De schuld hiervan zou ik nooit bij de dealer neer leggen, die doet zijn best en heeft mij erg goed tijdens de koop en aftersale op de hoogte gehouden. Ik kan dan ook de Bochane groep aan iedereen aanraden.

Van Renault Nederland kan je dit echter niet zeggen. Ik vind dat toekomstige klanten mogen weten dat het een en ander speelt omtrent de R-link en niet dat ze later van de koude kermis thuis komen.

In de laatste paar weken ben ik op diverse forums op zoek gegaan naar informatie. En ben er zo achter gekomen dat het hier om en probleem gaat die vanaf introductie al in de R-link zit. Ook mensen die niet dagelijks tegen het probleem aan lopen hebben zo nu en dan spontane navigatie uitval echter komt bij deze groep mensen gelukkig na uitzetten van de auto het systeem weer goed terug.

Firmware updates hebben tot nu toe geen uitkomst gebracht, sterker nog je leest juist een stijging van het probleem. Ook het complete uitwisselen van de R-link geeft wisselende uitkomsten. Neem als voorbeeld maar onze vriend WimMoltjes bij hem is echt alles al uitgewisseld zonder effect. De laatste tijd zijn er helemaal geen firmware updates meer vrijgegeven. Dit zet je als klant wel even aan het denken.

Ik hoop dat Renault snel met een oplossing komt anders vrees ik dat de groep niet tevreden klanten snel zou gaan groeien.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door mechanic »

Allemaal waar,maar ze zijn er gewoon mee bezig. Dealers worden ook matig geinfirmeerd:alleen dat ze niks moeten doen totdat rnlt met een oplossing komt. Oplossing komt,vervang geen onderdelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3239
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Mathijs »

Jeffrey71 schreef: Lijkt er op dat ze erg gevoelig zijn dat dit soort berichten zo op internet komen.
Daar hebben ze vast (zoals zoveel bedrijven) 'webcare' diensten voor, om dat allemaal een beetje te volgen enzo.
Verwacht van hen dan ook geen 'deskundig' antwoord, het zijn een beetje woordvoerders als het ware, met maar een hele kleine mandaat. Misschien zelfs beter te vergelijken met telefonistes achter een receptiebalie :think:
Daarbij hoeft het niet eens echt 'Renault zelf' te zijn die je te 'spreken' krijgt via dergelijke kanalen, net zo als callcenters kunnen dergelijke zaken uitbesteed zijn aan een ander bedrijf.

Maarreh, gesproken over firmware updates, al eens hier gekeken ? --> menavrus.html
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Bericht door Jeffrey71 »

Hallo, Mathijs bedankt voor je bijdrage.

Over menavrus kan ik kort zijn :D ,Ik heb het probleem aan hun voorgelegd. Hun antwoordt was duidelijk er moet eerst een 100 % R-link jailbreak komen om meer inzicht te krijgen in het systeem.
Daar wacht ik dan ook geduldig op. Ik geloof dat wanneer we van verificatie protocollen af zijn het systeem een stuk beter gaat lopen en uiteindelijk een stuk gebruik vriendelijker gaat worden.
Deze jongens zijn goed bezig :thumb:
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Wat is dit en wat doet het
    door perslek » » in Techniek algemeen
    3 Reacties
    209 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic
  • Airco doet niets (Clio 4)
    door Lumi » » in Technische vragen Clio
    4 Reacties
    718 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic
  • Verwarming doet het niet meer
    door Ruben3 » » in Master
    5 Reacties
    379 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic
  • Twingo 2002 centrale vergrendeling doet niks meer
    door GvbuuH » » in Electronica
    3 Reacties
    249 Weergaves
    Laatste bericht door GvbuuH