Beste,
Laatst was het dimlicht kapot aan de bestuurderskant. Tegenwoordig maar naar de garage aangezien ik het onmogelijk vind die lamp te vervangen. De monteur was redelijk even bezig nogal hardhandig en met het nodige gevloek.
Nadat de lamp vervangen was reed mijn vrouw weg en kwam er een paar honderd meter later achter dat de auto de melding "airbag controleren" geeft en het airbag lampje brand. Enerzijds tijd gebrek om kinderen op te halen en anderzijds was er al een afspraak voor twee dagen later voor de winterbanden, dus is ze niet gelijk terug gereden.
Twee dagen later voor de banden heeft ze het euvel aangekaart. Monteur heeft alles doorgemeten en geeft aan dat de meter / draden van de airbag ergens bij / in het stuur vervangen dienen te worden (a 300 euro) en dat het niets te maken kan hebben met het vervangen van de lamp. Volgende dag samen nog een keer geweest aangegeven dat het mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat op het moment dat ze iets doen aan de auto en er daarna een lampje brand er geen relatie is. Volgens de monteur (gelijk ook de eigenaar van de werkplaats) onmogelijk en niet bereid ook maar enige andere optie te overwegen dan vervangen van 'iets' bij het stuur.
Wij wonen in Frankrijk en er is hier bij problemen (mijns inziens) iets meer een cultuur van gelijk lijnrecht tegenover elkaar komen te staan dan 'polderen' dan wel samen een oplossing zien te vinden. Dus ik geloof niet dat ik verder ga komen in de garage dan 300 euro neertellen, waar ik echt geen zin in heb daar het mij te toevallig lijkt dat het geen verband heeft.
Nu wat lopen zoek op het internet en vind een aantal vergelijkbare problemen waar mensen eerst de accu loskoppel (om zeker te zijn dat er geen problemen met de airbag optreden). En vervolgens de kabelboom onder de passagiersstoel aandrukken, schijnt het advies te zijn.
Nu zijn mijn vragen zou dat het inderdaad kunnen zijn? Zit die kabelboom dan onder de auto of in de auto? Is er misschien een andere oorzaak? (die zelf te verhelpen is).
Bvd.
Renault Grand Scenic 2006 | airbag lampje
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
- Actief als: particulier
Re: Renault Grand Scenic 2006 | airbag lampje
De lamp is vrij simpel te vervangen,linksvoor met een grote accu iets minder goed maar nog goed te doen. Evt stukje zekering kast loshalen,vloeken is niet nodig iig!
Wat er gebeurt is is lastig te bepalen,airbag storing uitlezen geeft vrij nauwkeurig de locatie aan.
Stekker onder de stoel kan zeker,dan heb je ook een deegelijke storing en locatie.
Wat er gebeurt is is lastig te bepalen,airbag storing uitlezen geeft vrij nauwkeurig de locatie aan.
Stekker onder de stoel kan zeker,dan heb je ook een deegelijke storing en locatie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-