Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Model/uitvoering : Kangoo D55 Bouwjaar : 2001 Brandstof : Diesel
Hallo allemaal!
M'n moeder heeft een paar maanden geleden een Renault Kangoo D55 gekocht. Nu tijdens de koude dagen start hij bar slecht. Een paar weken geleden nieuwe gloeistiften gekocht omdat er 2 stuk waren.
Maar hij blijft slecht starten. Dus je laat 'm voorgloeien tot het lampje uit is en dan start je hem. Maar dan loopt hij zeer slecht en geeft een walm. Dan zet ze de motor weer uit, opnieuw voorgloeien en dan opnieuw starten. Pas na de tweede keer start hij zonder problemen.
Laatst kwam het lampje ook ff terug tijdens het rijden.
Heb ook maar eens de kabels van de gloeistiften doorgemeten.
Gezien van links naar rechts als je VOOR de auto staat:
1: 3,4 Ohm
2: 3,4 Ohm
3: 2,5 Ohm
4: 2.7 Ohm
Deze motoren lopen bij zeer koud weer nooit strak na de eerste start. Is er voldoende compressie en geen lekkage in de cilinders?
Gloeispiralen identiek aan de oude die eruit kwamen?
vraagje: heb je het probleem op kunnen lossen. Ik heb een zelfde kangoo met hetzelfde probleem waarbij de buitenthemperatuur geen enkele rol speelt. Moet het starten altijd twee maal doen om te kunnen rijden. Gloeispiralen en relais vervangen, aan de computer geen storingsmelding. Ik weet het niet meer maar blijft lastig, vooral omdat het probleem zich ineens ook voordeed tijdens het rijden. Gloeilampje ging branden met als gevolg dat de motor slecht ging lopen en stopte.
Weet je voor mij de oplossing??
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn kangoo uit 2009 heeft startproblemen met koud weer.
Accu geeft tijdens het starten netjes 12v
Je draait de sleutel om en bij de laatste stap hoor je klik (voordat de startmotor draait).
Als je 20x draait gaat vanzelf de startmotor een keer...
Temperatuur instelling links werkt slecht.
Om aan de linkse kant de verwarming te laten werken, moet ik eerst met de temperatuur instelling knop van low naar high gaan voordat er warme lucht komt. en dat soms enkele malen herhalen.
Beste lezers,
Ik rijd nu een jaartje in een twingomatic van 1999. Met nu 90k op de teller. Zondag hadden we in Enschede stevige wateroverlast. Toen ik maandag ochtend thuiskwam hoorde ik dat twingo tot aan de bumper in het water heeft gestaan....
Ik heb een probleem met mijn Twingo, bouwjaar 2003.
Vanmiddag rijdend weggezet en paar uur later wil die niet meer starten.
Startmotor loopt wel, lampjes branden etc. Maar motor start niet.
Zou het een storing met de sleutel...
Beste forumleden,
Wie weet de oplossing?
Trafic start pas na 12 seconden achtereen starten.
De brandstof leiding van de tank naar het filter is al vernieuwd.
Bij koud weer start hij beter. ongeveer 8 seconden starten.
Trafic t29 l2/h2 2.0 dci 66kw...