Renault Laguna - Carminat Navigatie & communicatie systeem

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
JonJon
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2006 20:21

Renault Laguna - Carminat Navigatie & communicatie systeem

Bericht door JonJon »

Ik sta op het moment een nieuwe Renault Laguna aan te schaffen, maar ik heb enkele vraagjes omtrent het Carminat Navigatie & communicatie systeem:
1) Heeft er iemand een handleiding van het systeem ter beschikking?
2) Hoe zit dat eigenlijk met de bluetooth telefoon? Ik lees hier en daar iets over 40 telefoonnummers op te slagen in het telefoonboek? Ik ga ervan uit dat je je mobiel via bluetooth verbindt met het carminat systeem & dat je als je de bluetoothverbinding tot stand hebt gebracht gewoon aan de hand van het navigatiescherm/bediening doorheen je volledige telefoonboek die zich op de telefoon bevindt kan bladeren. Net zoals je kan aflezen wie je laatst gebeld hebt, sms, ... of heb ik dit verkeerd? Ik begrijp niet waarom en waar er 40 nummers worden opgeslagen? Ga je gewoon niet telkens via bluetooth in je mobiel kijken?
3) Heeft er iemand ervaring met dit systeem in België? Komt TMC goed door? Krijgen we in België ook mooi de afritborden te zien op het navigatiescherm?
4) Is er tijdens het rijden een beperking ivm het gebruik van het systeem? Kan je tijdens het rijden van bestemming veranderen, ... ?
5) Is er de mogelijkheid flitspalen toe te voegen ?

Hartelijk dank alvast !
Hopleijk kan er iemand mij op tijd van antwoord dienen Smile

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

1) Nee, helaas, hier heb ik nog geen boekjes van liggen.

2) De bluetooth verbinding bestaat eigenlijk alleen voor het voeren van gesprekken.
Je hebt geen volledige toegang tot je telefoon.
Het telefoonboek in de auto is eigenlijk bedoeld voor de meest gebruikte nummers.
Gesprekken aannemen kan uiterraard wel van alle denkbare nummers.

Je zou eventueel ook de optionele GHT carkit erbij kunnen bestellen.
Met de bij de telefoon passende cradle heb je meer mogelijkheden met de telefoon.

3) Helaas, ik heb nog niet eerder met dit mooie systeem mogen rijden, laat staan over onze landsgrens heen.
Misschien bestaat die mogelijkheid bij een dealer?

4) Tijdens het RIJDEN kan er NIETS gewijzigd worden aan de route, dit kan ALLEEN bij STILSTAANDE auto, net zoals bij de meeste andere systemen.
Hoe het zit met het invoegen van een tussenstop iets buiten de route, waarna de route weer vervolgd wordt, dat weet ik niet.

5) Je zou het als een POI (Point Of Interest) kunnen ingeven.
Alleen denk ik dat je dan wel een leuk tijjdje bezig bent om alle vaste flitsers in te geven en het is ook maar de vraag of er wel genoeg geheugenplaatsen zijn voor alle flitskasten.....
Maar om foto's te voorkomen heb je toch je begrenzer en cruise control.....

Veel succes met de aankoop van deze geweldige voiture.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht