Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
BryanO
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2018 14:20
Actief als: particulier

Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door BryanO »

Goedemiddag iedereen,

Ik heb enkele maanden geleden een Renault master 2.2dci gekocht uit 2003 gekocht. De vorige eigenaar had een gat door het dashboard gemaakt en door de luchtfilter met erdoor een buisje zodat hij de remreiniger van binnen in de bus kon spuiten. Met een seconde sprayen slaat de motor gelijk aan en loopt hij voor de rest soepel. Ik heb hem daarna naar een garage in Turnhout gebracht, er zit een nieuwe brandstoffilter in, gloeibougies zijn getest en waren alle goed, de achterste brandstof pomp doet het goed. De hogedrukpomp van voor maakte een constant zoom geluid ook als het contact uit staat, deze schoongemaakt terug gezet maar gaf nog steeds hetzelfde geluid. andere drukpomp erop en deze zoomt ook de hele tijd alsof hij geen druk kan maken.

Heb 6 Renault garages in de buurt gebeld en de eerste heeft volgende week dinsdag pas tijd om hem een uurtje na te kijken en verder uit te lezen, de garage waar ik nu was kreeg geen fout codes. de dodepunt sensor (krukassensor) + nok as sensor is nieuw vervangen.

Aangezien de hogedrukpomp blijft werken dacht de garage aan een verstuiver die lekt en dat daarom het pompje constant het zoem geluid geeft. Zou dit het probleem kunnen zijn? heb inmiddels zowat elk forum afgezocht en elk youtube filmpje bekeken de bus heeft 3 maanden de garage in turnhout gestaan die er geen steek mee verder kwam.

Wanneer de motor loopt heb ik met een grote schroevendraaier tegen de verstuiver gezeten om zo te luisteren of deze regelmatig af gaan en deze hoor ik alle vier regelmatig ''tikken''.


Er zit ook een nieuwe accu in van 100Ah die helemaal vol is. De bus rookt wel redelijk veel zwarte rook eenmaal als hij loopt maar dat komt mischien van de remreiniger en het weinige lopen van de motor. Op de terugweg van de garage naar mij thuis viel de motor onderweg uit toen ik harder dan 70 km/h ging. na 3000 toeren is er vrijwel geen vermogen.

Wie heeft er een idee? Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door mechanic »

Controleer of er nog druk staat op het handpompje in de motorruimte. In de aanvoerleiding..
Een paar keer knijpen start deze dan wel zal er een lek zitten in de aanvoer. Mogelijk het pompje zelf,of de aansluitnippel bijv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
BryanO
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2018 14:20
Actief als: particulier

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door BryanO »

bedankt voor je comment, zal het zo proberen en weten te vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
BryanO
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2018 14:20
Actief als: particulier

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door BryanO »

mechanic schreef:Controleer of er nog druk staat op het handpompje in de motorruimte. In de aanvoerleiding..
Een paar keer knijpen start deze dan wel zal er een lek zitten in de aanvoer. Mogelijk het pompje zelf,of de aansluitnippel bijv.
Ik vind geen handpomp in de motorruimte. Zit dit wel op een 2.2 dci master uit 2003 ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door mechanic »

Ga ervan uit van wel,een 2003 is nog het oudere model inderdaad maar heeft dit dacht ik toch.
Zitten er luchtbellen in de aanvoer leiding?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door ap1 »

Doe een lektest. met vier water flesjes ofzo aansluiten op de retourleidingen van de verstuivers. daarmee kun je uitsluiten of constateren dat er al dan niet een lekke tussen zit

Afbeelding

Als het goed is zitten ze alle ongeveer even vol. op youtube vind je wel filmpjes en info over hoe of wat te doen als je het nooit gedaan hebt of weet hoe het moet

Afbeelding

Zijn je brandplaatjes in orde, als er twee of meer echt verrot zijn start hij ook niet, moeilijk of gebrekkig. Kijk ook je retourleiding na op lekkage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
BryanO
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2018 14:20
Actief als: particulier

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door BryanO »

heb de gloeibougies net toch even alle vier vervangen, zaten in twee een scheurtje maar maakt geen verschil. Man van de garage heeft ze dan toch niet getest blijkbaar... Zal het flessen idee zo proberen , alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger

Bericht door ap1 »

gloeibougies kun je doormeten oneindig of nul zijn ze defect, doorgebrand of sluiting en boven de 1.2 is het niet veel meer en vanaf 2 ohm doen ze helemaal niets meer. tussen de 0.5 en 1 zijn ze perfect
Metertje bij de action kost iets van 5 euro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht