Renault Megane 2 - startmotor draait maar gooit (af en toe) motor niet rond.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 06 jul 2019 11:26
- Actief als: particulier
Renault Megane 2 - startmotor draait maar gooit (af en toe) motor niet rond.
Hallo Renault-kenners!
Eigenaar van een Renault Megane 2, bouwjaar 2003, 1.6 16v.
Fijne auto en niets over te klagen (als we zijn electronische issues niet meenenem)
Mijn Renault heeft vrijwel bij elke start 2 problemen, 1e probleem: na de start loopt hij een aantal seconden (700 / 800 toeren) en slaat daarna af (gasklephuis inmiddels schoongemaakt met remmenruiniger) echter doet hij dit wanneer de motor koud is. In eerste instantie gaat het me om iets anders.
Het is vrijwel bij elke start ( koud / warm ): ik probeer de auto te starten via de knop en de startmotor pakt niet echter hoor ik de startmotor wél draaien, druk vervolgens weer op de knop om het "starten" te stoppen, ik wacht een paar seconde en probeer het opnieuw, je hoort de startmotor wel draaien maar gooit de motor niet rond, meestal pakt hij bij proging nummer 3 en gooit de motor wél rond.
Iemand een idee waar te beginnen buiten de brand erin of te koop zetten voor export?
Eigenaar van een Renault Megane 2, bouwjaar 2003, 1.6 16v.
Fijne auto en niets over te klagen (als we zijn electronische issues niet meenenem)
Mijn Renault heeft vrijwel bij elke start 2 problemen, 1e probleem: na de start loopt hij een aantal seconden (700 / 800 toeren) en slaat daarna af (gasklephuis inmiddels schoongemaakt met remmenruiniger) echter doet hij dit wanneer de motor koud is. In eerste instantie gaat het me om iets anders.
Het is vrijwel bij elke start ( koud / warm ): ik probeer de auto te starten via de knop en de startmotor pakt niet echter hoor ik de startmotor wél draaien, druk vervolgens weer op de knop om het "starten" te stoppen, ik wacht een paar seconde en probeer het opnieuw, je hoort de startmotor wel draaien maar gooit de motor niet rond, meestal pakt hij bij proging nummer 3 en gooit de motor wél rond.
Iemand een idee waar te beginnen buiten de brand erin of te koop zetten voor export?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Re: Renault Megane 2 - startmotor draait maar gooit (af en toe) motor niet rond.
BDP sensor boven op de versnellingsbak al eens gecontroleerd/schoongemaakt?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Re: Renault Megane 2 - startmotor draait maar gooit (af en toe) motor niet rond.
Dank voor je reactie RichTrip,
Uuuuh, BDP sensor? Zou niet weten waar die zit, laat staan schoongemaakt haha.
Is het makkelijk uit te leggen waar die zit? Zit deze echt op de versnellingsbak of in het motorblok?
Update: Heb inmiddels een idee waar hij zou kunnen zitten, sensor op een gebogen brug, nu nog zien te viden boven op de versnellingsbak
Uuuuh, BDP sensor? Zou niet weten waar die zit, laat staan schoongemaakt haha.
Is het makkelijk uit te leggen waar die zit? Zit deze echt op de versnellingsbak of in het motorblok?
Update: Heb inmiddels een idee waar hij zou kunnen zitten, sensor op een gebogen brug, nu nog zien te viden boven op de versnellingsbak

Hide post links |
-
Sensor gevonden / verwijderd / schoongemaakt en gemonteerd, echter zonder succes.
Na een paar keer starten was er weer het probleem dat de startmotor wel aanslaat met niet in de motor pakt, echter viel me op dat ik een aantal keer een melding kreeg "Stuurkolom niet vrij", is er een bekend probleem met starten & melding "stuurkolom niet vrij"?
Na een paar keer starten was er weer het probleem dat de startmotor wel aanslaat met niet in de motor pakt, echter viel me op dat ik een aantal keer een melding kreeg "Stuurkolom niet vrij", is er een bekend probleem met starten & melding "stuurkolom niet vrij"?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 jun 2025 21:52
Als de starter de motor niet 'meeneemt' kan het zomaar zijn dat de bendix niet uitkomt.
En dat dus de starter vuil oid is,en eraf moet of vervangen worden
En dat dus de starter vuil oid is,en eraf moet of vervangen worden
Hide post links |
-
Hi Mechanic,
Dank voor je antwoord, ahha! Dus er zit geen beveiliging op wanneer dat Bendix naar buiten komt, als de startmotor draait komt (indien niet vuil / stuk) dat ding er altijd uit!? Had het idee dat dat een electronisch ding kon zijn, het vrijkomen van de Bendix zeg maar
Dank voor je antwoord, ahha! Dus er zit geen beveiliging op wanneer dat Bendix naar buiten komt, als de startmotor draait komt (indien niet vuil / stuk) dat ding er altijd uit!? Had het idee dat dat een electronisch ding kon zijn, het vrijkomen van de Bendix zeg maar

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-