Ik heb het volgende probleem met mijn Renault Megane Grand Tour 1.6 16v bouwjaar 2004: volkomen onverwacht kan het toerental soms oplopen. Op de snelweg voel je hem dan 'trekken', bij inhouden begint hij te schokken. Moet je stilstaan, bijvoorbeeld in een file of voor een verkeerslicht, loopt het toerental hoog op zonder dat je gas geeft.
Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar het doet zich wel gelijktijdig voor: de temperatuurmeter begint dan ook te schommelen. De auto vertoont de kuur op het moment dat de temperatuurmeter tijdens het rijden (met een motor op bedrijfstemperatuur) naar de nulstand toe gaat. Tijdens het rijden vertoont de meter vervolgens flipperkastgedrag: hij gaat op en neer, waarbij het lijkt alsof het euvel zich niet voordoet als de meter een normale bedrijfstemperatuur (iets onder het midden op de schaal) aangeeft. Tegelijkertijd vertoont de kachel/airco ook vreemd gedrag: af en aan wordt het namelijk bloedheet dan wel koud in de auto (tot ijskristallen uit de openingen aan toe).
Laatste probleem kan ook te maken hebben met een aircopomp die onlangs vervangen is en slecht ingeregeld is. Overigens is toen ook de aandrijfriem vervangen, daar kan het dus op zich niet aan liggen.
Kan iemand aangeven waar de oorzaak zit en wat de kosten globaal zijn om dit (te laten) verhelpen?
Bij voorbaat dank!
Renault Megane: hoog toerental zonder gas te geven
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 aug 2014
- Laatste bezoek: 13 aug 2014 20:17
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Renault Megane: hoog toerental zonder gas te geven
Hallo,
Ik denk dat het met de alternator kan te maken hebben .
Daar zit een draadverbinding op( BBS lijn) die het vermogen doorgeeft naar de UPC .
Je zou eens moeten meten of de spanning niet oploopt boven de 15 V wanneer je dit probleem krijgt .
Sommige rekeneenheden schakelen zichzelf uit ter beveiliging .
Probleem in bedrading kan ook nog .
Uitlezen is snelste manier zonder gokken wat oorzaak kan zijn .
Mvg Kurt
Ik denk dat het met de alternator kan te maken hebben .
Daar zit een draadverbinding op( BBS lijn) die het vermogen doorgeeft naar de UPC .
Je zou eens moeten meten of de spanning niet oploopt boven de 15 V wanneer je dit probleem krijgt .
Sommige rekeneenheden schakelen zichzelf uit ter beveiliging .
Probleem in bedrading kan ook nog .
Uitlezen is snelste manier zonder gokken wat oorzaak kan zijn .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 383 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 6 Reacties
- 274 Weergaves
-
Laatste bericht door Onyx1
-
- 6 Reacties
- 711 Weergaves
-
Laatste bericht door frankster67
-
- 2 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door Xenomatrix
-
- 2 Reacties
- 157 Weergaves
-
Laatste bericht door Joestemenke
-
- 0 Reacties
- 106 Weergaves
-
Laatste bericht door FritzTheCat
-
- 5 Reacties
- 270 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic