Renault Mégane - II 1.4 bonkend geluid

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
B.A.
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2019 21:28
Actief als: particulier

Renault Mégane - II 1.4 bonkend geluid

Bericht door B.A. »

Goedenavond,

Ik heb kort geleden een Renault Megane II 1.4 16V Dynamique Comfort uit 2003 gekocht. Ik merk tijdens het rijden een bonkend geluid op. Dit komt onder de auto vandaan en is goed hoorbaar.

De auto rijdt verder prima (tot nu toe). Ik heb gemerkt dat het geluid vooral voorkomt wanneer ik de koppeling intrap, en dus vooruit rol, maar ook in een bocht naar rechts hoor ik het soms. Het geluid is soms ook ‘sneller’. Het getik gaat dan in een hoger tempo.

Heeft iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken en hoe ik dit probleem nog verder kan ‘vaststellen’?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
B.A.
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2019 21:28
Actief als: particulier

Re: Renault Mégane - II 1.4 bonkend geluid

Bericht door B.A. »

Hetzelfde geluid komt voor als ik de koppeling intrap en weer loslaat, maar ook als ik over een hobbeltje rijdt.

Daarnaast dus zo nu en dan doorlopend getik/gebonk. En soms ook weer niet. Bij hogere snelheden vaak wanneer ik de koppeling in heb getrapt. Maar ook als ik de koppeling niet heb ingetrapt, maar wel minder.

Het schakelen gaat soms wat schokkend merk ik. De andere keer weer wat soepeler. Het terugschakelen van 3 naar 1 of 2 (rijdend) gaat soms moeizaam. Ik hoef de pook niet te forceren, maar het gaat niet van harte.

Verder valt de auto uit of gaat het moeizaam als ik vanuit zijn 2 wil vertrekken en weinig gas geef. Ik geloof dat ik daarmee heb uitgesloten dat de koppeling versleten is. Ik heb weinig kennis van autotechniek, dus hoop het zo duidelijk omschreven is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dejeeper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2019 11:28
Actief als: particulier

Re: Renault Mégane - II 1.4 bonkend geluid

Bericht door Dejeeper »

Ik zou de aandrijfassen eens controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht