Beste Renaultexperts,
Ik ben zoekende naar welke Renault ik heb. Ik vind het moeilijk dit goed te bepalen. Mijn Twingo is al ouder; uit 2001 of 2002 vermoed ik. Ik ben erg blij met mijn autootje en aan gehecht. Hij is een initiale dat weet ik zeker. Ik ben zelf zover gekomen dat ik vermoed dat ik een :
-HATCHBACK 1.2 16V (C06C, C06D, C06K) 75 PK 1149 CCM BENZINE. Ook vond ik deze info:
-Renault Twingo I 1.2-16V Initiale ;
Dit leek mij ook het type dat ik heb. Maar ik weet niet of deze 2 omschrijvingen hetzelfde type auto aanduiden.
Bouwjaar: 2001Carrosserie: 3-deurs HatchbackBrandstof: BenzineMotorcode: D4F 702Chassisnummer (VIN):Gewicht: 820 kgTopsnelheid: 168 km/uur
Wat ik niet goed begrijp is dat er als volgt staat bij beschrijving van mijn auto zodra ik mijn kenteken invoer op internet:
Renault Twingo I 1.2-16V Hélios (2002)
3-deurs Hatchback, Benzine, Handgeschakeld, 55kW.
Zou dit verkeerd kunnen zijn? In mijn auto staat "initiale".
De auto heeft lederen bekleding, open dak mogelijkheid en airco. Misschien geeft dat nog aanwijzing?
Omdat ik heel graag wat mankementen zou willen laten repareren , maar het redelijk budget zal moeten, heeft de garage mij gevraagd om de onderdelen zelf te regelen, maar dit vind ik erg moeilijk voor elkaar te krijgen. Waar wat te bestellen. Wie zou mij een eindje op weg kunnen helpen met wat advies.
De meest dringende reparatie is dat de bijrijdersportier van binnen niet meer opent. Ik hoorde van de garage dat ik een stang nodig heb die niet "uitgerekt" is. Ik kan deze stang zelf tot dusver niet vinden. Verder zoek ik een hoedenplank, een motor voor de achteruitwisser en mogelijk ook een pook die vast zit aan een "jas"behuizing om de schakelpook. Alvast dank voor het lezen! Mira
Renault Twingo
-
Twing2001
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
Renault Twingo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Renault Twingo
De.genoemde delen zijn op de sloop toch prima voor handen?
www.onderdelenlijn.nl bijvoorbeeld.
Een helios of initiale zijn twee verschillende uitvoeringen, maar dat maakt voor deze delen niet uit.
Een stand die niet uitgerekt is, is een broodje poep verhaal als ik het zo lees. De stangen van de slot bediening zijn van metaal, die rekken onmogelijk. Heeft de garage niet een foto gemaakt van het euvel?
www.onderdelenlijn.nl bijvoorbeeld.
Een helios of initiale zijn twee verschillende uitvoeringen, maar dat maakt voor deze delen niet uit.
Een stand die niet uitgerekt is, is een broodje poep verhaal als ik het zo lees. De stangen van de slot bediening zijn van metaal, die rekken onmogelijk. Heeft de garage niet een foto gemaakt van het euvel?
| Hide post links |
-
Twing2001
Topic author - repeating visitor

Re: Renault Twingo
Beste Mechanic, bedankt voor je snelle reactie. De man van de garage heeft even vlot tussendoor voor mij gekeken , vond ik heel vriendelijk want eigen…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 7 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 2398 -
Laatste bericht door RichTrip
22 apr 2025 18:17
-
-
Renault Twingo 2007 Cilinderslot achterklep
door pl.sinnige » 14 apr 2025 14:45 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 4
Weergaves: 666 -
Laatste bericht door Mathijs
09 apr 2026 18:37
-
-
-
Reacties: 11
Weergaves: 1754 -
Laatste bericht door faabberg
22 apr 2025 21:52
-
-
[TWINGO II] aandraaimomenten bougies en olieplug
door BartRiebelaar » 01 mei 2025 21:29 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 539 -
Laatste bericht door mechanic
01 mei 2025 22:04
-
-
-
[Twingo 2 uit 2013] - Kachel/airco paneel
door Rory1986 » 12 mei 2025 19:46 » in Technische vragen Twingo -
Reacties: 6
Weergaves: 1774 -
Laatste bericht door Rory1986
15 mei 2025 18:17
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 924 -
Laatste bericht door Pepone
19 mei 2025 14:54
-
-
[Twingo 2013] - Koppelingspedaal stroef
door Jeroenvwagenveld » 26 mei 2025 11:18 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Reacties: 4
Weergaves: 1104 -
Laatste bericht door Valkenet
15 jun 2025 10:36
-