ruitewisser achterruit doet het niet meer

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
willemjan
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 22 mei 2011 13:32
Actief als: particulier

ruitewisser achterruit doet het niet meer

Bericht door willemjan »

De achterruitewisser van laguna break '98 zit vast; het motertje draait maar de wisser op de acherruit zit vast. ik kan hem met moeite een klein stukje bewegen. de schroef door de ruit heb ik vervangen maar het lijkt of het asje door de ruit vast zit. wat kan ik doen en vooral hoe....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Re: ruitewisser achterruit doet het niet meer

Bericht door Rossy »

Het geheel van het asje vervangen.
Je zou kunnen proberen of het geheel nog los gaat met een heel sterke kruipolie.
Hierna een duurzaam en kruipend vet op het asje spuiten.
Met heel veel geluk wil dit wel werken maar ik vrees het ergste.

Antonio.

P.S.: WD40 werkt niet, vraag bij de Brezan eens naar goede producten.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
willemjan
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door willemjan »

en hoe moet ik dit asje vervangen? het zit behoorlijk vast of moet het hele onderdeel er dan af. en waar kan ik dit bestellen? alvast bedankt

groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marc1966
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 29 mar 2014 14:04

Bericht door Marc1966 »

Willem Jan , koop een spuitbus remreiniger en een bus IMAL (geen WD40) maar eerst het asje een beetje schoon door deze af te spuiten met remreiniger , daarna lekker het asje inspuiten met IMAL en laten inwerken ,( wel het ruiterwisser armpje incl wisserblad eraf) om de 2 uur het asje inspuiten en 2 moertjes op het einde contra draaien zodat je de as via 1 moertje iets kan bewegen INSPUITEN EN STEEDS IETS VERDER PROBEREN TE DRAAIEN LINKS EN RECHTSOM als het asje weer redelijk tot goed draaid deze er voorzichtig uit zijn huisje te halen LET OP soms zit er tussen het schroefdraad en het asje een zegering (borgveertje ) die moet er wel af anders zakt je asje er niet uit !!.
Mocht het niet lukken stuur maar op of als je in de burt woont breng maar langs .
Als je het asje eruit hebt dan alles lekker goed schoonspuiten met REMREINIGER dan lekker laten opdrogen en het as GAT proberen te reinigen (oqxidatie) ik doe dit altijd met een stukje schuurpapier wat ik rond draai op de dikte van het asgat en druk het schuurpapiertje er met de hand draaiend in als het schuurpapier er aan de onderkant uit komt zet ik 1 van de twee uiteinde in de kop van de accuboormachine en laar deze rustig draaien en beweeg hem voorzichtig op en neer .
af en toe het schuurpapiertje wel vervangen hoor .
Dan spuit ik wederom het asgat schoon met remreiniger en ga met het asje aan de gang deze schuur ik helemaal blank en spuit hem schoon met de remreiniger als alles droog ik laat ik het asje in het asgat zakken en kijk hoe hij rond draaid , draaid deze goed dan haal ik hem eruit en zet hem lekker in de KOGELLAGERVET en monteer alles weer zoals het hoort ik pak een oude fiets binnenband en knip een rond stukje af en maak er een mooi gaatje in en schuif deze over het asje heen bovenop de klemring zo loopt er geen water je asje meer in !! maak het gaatje in het stukje binnenband niet te groot hij moet namelijk wel klemmen op het asje.

Sterkte en laat maar weten of het gelukt is

Grt Marc R 5 r6 r 9 r11 , r12 , r15 ,r16, r17 , r18, r 20, r30 Laguna en Monasix Monteur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
willemjan
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door willemjan »

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad met kruipolie het asje weer gangbaar gekregen! Hij werkt weer zoals het moet en ik heb weer zicht naar achteren!

willem jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen