Beste allen, mijn eerst post hier, na veel gelezen te hebben.
Ik heb wat problemen met mijn Scenic uit 1998 2.0l +- 164000 op de teller.
Sinds het weer wat kouder werd is mijn v-snaar gaan piepen, dit hield meestal na een seconde of 15 weer op.
Mijn neef zit in de vrachtwagebranche(repeareren van volvo vrachtwagens) zei dat dat niet zo heel erg was. Wanneer deze piep periodes langer duren moest ik me pas zorgen maken.
Die piep duurt nu niet langer maar als het goed vochtig is geweest snachts is mijn stuurbekrachtiging uit gevallen, wanneer ik een meter of 20 rijd met de auto is de bekrachtiging weer terug.
Ik wilde deze week naar de garage gaan om hier eens naar te laten kijken.
Nu reed ik vanmorgen naar mijn werk en schoot de temperatuurmeter ineens omhoog, en het temperatuurlampje ging branden.
Koelvloeistof zit er nog voldoende in, heb ik net gekeken.
Ik heb helaas momenteel weinig geld, en een reparatie van over de 200 euro kan ik niet betalen op dit moment.
Wie weet heeft dit allemaal met dat ene v-snaar probleem te maken en is het zo gemaakt, daarom vraga ik jullie om jullie tips.
is het slim om nu nog naar huis te rijden: 9 km, en dan naar de garage, of moet ik hem echt laten staan?
Gr. Bram
Scenic 1998 2.0l - V-Snaar, stuurbekrachtiging & Temperatuur
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 jan 2011 16:02
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
Re: Scenic 1998 2.0l - V-Snaar, stuurbekrachtiging & Tempera
Het is zeer waarschijnlijk dat je multiriem teveel los is geraakt, of hij is er afgelopen. In beide gevallen zou ik je toch willen adviseren er niet meer mee te rijden, anders kun je je Scenic naar de sloop brengen met een defecte motor.
De multiriem drijft zowel de stuurbekrachtigingspomp alsmede de waterpomp aan. Door de opgelopen temperatuur en waarschuwingslampjes is het vrijwel zeker dat de waterpomp niet meer rondtdraait en is er dus ook geen koeling meer voor de motor.
De oorzaak dat de multiriem los is geraakt kan ik zo niet beoordelen. Als er een spanner is losgeraakt, dan kan het meevallen en ben je misschien wel voor onder de 200 euro klaar met een nieuwe multiriem. Als de oorzaak ergens anders ligt, dan kan het duurder uitvallen.
De multiriem drijft zowel de stuurbekrachtigingspomp alsmede de waterpomp aan. Door de opgelopen temperatuur en waarschuwingslampjes is het vrijwel zeker dat de waterpomp niet meer rondtdraait en is er dus ook geen koeling meer voor de motor.
De oorzaak dat de multiriem los is geraakt kan ik zo niet beoordelen. Als er een spanner is losgeraakt, dan kan het meevallen en ben je misschien wel voor onder de 200 euro klaar met een nieuwe multiriem. Als de oorzaak ergens anders ligt, dan kan het duurder uitvallen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-