Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering : _ scenic 2 Bouwjaar : _2007 Brandstof : _lpg , benzine
Help! Ik rijd op lpg, alleen gaat mijn scenic steeds over op brandstof tijdens het rijden.
Het gaat met een koude motor goed, als de temperatuur oploopt tot de normale 5 streepjes gegint het.
Als ik op de snelweg rijd en constant gas geef gaat het goed. Ga ik van het gas af... Springt hij over op benzine
Ook in de bebouwde kom schakelt hij steeds tussen lpg en benzine. Een bocht kan soms als een overschakeling teweeg brengen...
Weet natuurlijk niet precies hoe de boel bij jou auto zit,vaak zit er thv het thermostaathuis een dikke bundel met kabels. Deze kan schuren tegen de kop,en evt de motorafdekplaat.
Gaat het overschakelen gepaard met piepjes? Ik heb het met mijn eerste Scenic II op LPG ook gehad. Het bleek dat er een kabelboom naar de injectoren te strak was gespannen langs het motorblok. Daardoor trad er dus ergens een (schuur)breukje in de kabel op waardoor de LPG installatie zichzelf uitschakelde. Na reparatie nooit meer een probleem gehad. Ook mijn tweede Scenic II op LPG heeft het altijd perfect gedaan.
Laat de dealer er niet mee knoeien, ga naar een LPG specialist!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Nu: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Noir Nacre (NV676) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Laatste jaar heb ik problemen bij het overschakelmoment van benzine naar LPG. Zodra ik hier op de N weg zit loopt het vermogen terug. Krijg de melding: controleer regelaar. En het motorblok lampje brand. Ik zet de auto even stil, motor uit en weer...
Mijn ventilatie blaast links warme en rechts koude lucht. Ook als ze allebei op koud staan ingesteld. Ik denk dat er een klep blijft hangen. Heeft iemand een schema of ideeën waar ik dit mee kan oplossen?
Ik heb een Grand Scenic uit 2007. In het voorjaar hadden wij het alombekend Paravane probleem met waterschade onderin bij de stekker onder de bestuurderstoel en alle gevolgen van dien. Dat begon met problemen dat het vochtig in de auto was en...
Ik miste in mijn megane estae 2019 een automatische dimmende binnenspiegel. Die heb ik inmiddels op de kop getikt. Om de oude spiegel te verwijderen moet om de de voet van deze 2 plastic kappen worden verwijderd.
Heb twee nieuwe luxe stoelen in de camper geplaatst met een Renault Master onderstel van 2007, maar er is geen vaste plek meer voor de ene gordelspanner aan de bestuurderskant en deze is nu dus uitgeschakeld.
Nu geeft hij een storing in de display...