Onze VW Passat uit 2000 begint de nodige kuren te vertonen en de onderhoudskosten beginnen te zot te worden. Al heb ik er werkelijk 6 jaar zonder ook maar 1 grote reparatie in kunnen rijden.
Nu hebben we ons oog laten vallen op het merk Renault.
Drie types: een Scenic, een Grand Scenic en een Laguna.
Nou hebben we een viertal optie gezien:
- Renault Grand Scénic 1.6 16V 113pk Privilege Comfort uit 2004
- Renault Scénic - 2.0 16V 136PK DYNAMIQ TECH-LINE SL uit 2004
- Renault Megane sedan 2.0 PRIVILEGE LUXE uit 2005
- Renault Laguna DYNAMIQUE 1.8 16V uit 2004
Wie kan me tips geven? Ik lees bij Scenics veel over phase1, phase 2....wanneer ging welke phase in? Wat zijn "betere" versies?
De plaatselijke garage, waar ik al jaren mn onderhoud laat uitvoeren, waarschuwt me al, dat Renault-rijders zn beste klanten zijn. Dat schrikt me aardig af. Ook hier op het forum lees ik aardig wat mensen die binnen enkele weken na aankoop van een Scenic al met storingen en reparaties te kampen krijgen.
Wat kan ik beter mijden? Zijn er bij bovenstaande opties zaken waar ik rekening mee moet houden? Allen hebben ze max. 80.000 kilometers gelopen.
Scenic 2004, aankooptips....
-
cubebikes
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
grandscenicman
- Lid

Re: Scenic 2004, aankooptips....
Met elke( 2dehands) auto moet je wat geluk hebben ..........
Persoonlijk zou ik geen GSII kopen omdat ik er zelf 1 gehad heb uit.............2004 .
Gekocht op 2.5 jaar oud en 110.000 km , volledig laten nakijken in de garage en voor een 1e groot nazicht kwam ik toen uit op.........1600 €
Wat was er allemaal vervangen/hersteld : groot nazicht + distributieriem , ophangblokken motor vervangen , antenne vervangen ( rubber verduurd ) , voorste remschijven .
Mogelijk nog wat kleine prullen , weet ik niet meer vanbuiten.
2004 staat bekend als het jaar van de vallende ruiten omdat er toen plasticjes werden gebruikt ipv metalen stukjes , als die nog niet zijn vervangen moet je dit eisen bij een eventuele aankoop .
Motorisch was de auto super : 6.3L/100 km voor een 1.9 dci met 115pk was zeker niet teveel . De auto heeft me dan ook nooit in de steek gelaten.
Wat ging er stuk aan na de aankoop : de raammechanismes met het plastiekje dus , een draagarm vooraan ( slijtage vermoed ik , speling was er ook aan de andere kant...) , het bekende probleem van de ( ff denken ) motor van de verwarming oid .............weerstand dus en laten vervangen voor toen +- 300 €
2 keer mee naar het zuiden van Frankrijk gereden en nooit 1 probleem gehad onderweg alsook een paar keer naar DE alles zonder problemen.
Mocht je een scenic kopen , de grand versie is echt wel een stukje groter dan de "gewone" hoor.
Succes !
Als garagehouder zou ik net hetzelfde zeggen tegen mogelijke kopers met een ........vw
Persoonlijk zou ik geen GSII kopen omdat ik er zelf 1 gehad heb uit.............2004 .
Gekocht op 2.5 jaar oud en 110.000 km , volledig laten nakijken in de garage en voor een 1e groot nazicht kwam ik toen uit op.........1600 €
Wat was er allemaal vervangen/hersteld : groot nazicht + distributieriem , ophangblokken motor vervangen , antenne vervangen ( rubber verduurd ) , voorste remschijven .
Mogelijk nog wat kleine prullen , weet ik niet meer vanbuiten.
2004 staat bekend als het jaar van de vallende ruiten omdat er toen plasticjes werden gebruikt ipv metalen stukjes , als die nog niet zijn vervangen moet je dit eisen bij een eventuele aankoop .
Motorisch was de auto super : 6.3L/100 km voor een 1.9 dci met 115pk was zeker niet teveel . De auto heeft me dan ook nooit in de steek gelaten.
Wat ging er stuk aan na de aankoop : de raammechanismes met het plastiekje dus , een draagarm vooraan ( slijtage vermoed ik , speling was er ook aan de andere kant...) , het bekende probleem van de ( ff denken ) motor van de verwarming oid .............weerstand dus en laten vervangen voor toen +- 300 €
2 keer mee naar het zuiden van Frankrijk gereden en nooit 1 probleem gehad onderweg alsook een paar keer naar DE alles zonder problemen.
Mocht je een scenic kopen , de grand versie is echt wel een stukje groter dan de "gewone" hoor.
Succes !
Als garagehouder zou ik net hetzelfde zeggen tegen mogelijke kopers met een ........vw
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
peter731
- Lid - eerste logo binnen

Re: Scenic 2004, aankooptips....
Ik heb zelf een gr.scenic 2.0T met 165.000km uit 2006 heb er nog geen rare dingen mee gehad buiten normaal slijtage en onderhoud.Wat je kunt doen is v…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 10 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Inleren TPMS op Renault Scenic II (2004)
door Fulco » 21 apr 2026 18:15 » in Diensten : voor & door leden -
Reacties: 0
Weergaves: 51 -
Laatste bericht door Fulco
21 apr 2026 18:15
-
-
-
Renault espace IV, 2.0T, 2004 radio en probleem
door merbahali05 » 20 mei 2025 20:50 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 0
Weergaves: 660 -