Scenic 2012 kopen? Of....

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 05 dec 2023 10:58
Actief als: particulier

Scenic 2012 kopen? Of....

Bericht door Dekwoje »

Goedendag autoliefhebbers,
De knikker is door de kapel. Ik ga me een nieuwe wagen aanschaffen. En waar beter dan hier kan ik mijn vraag kwijt!? De keuze is al voor 80% gemaakt. Een scenic 2012…
Ik rij al 10 jaar met renault en heb altijd om de 3 of 4 jaar een nieuwe aangeschaft. Dure hobby volgens sommige, maar ok, ieder zijn ding natuurlijk.
Ik rij nu met een 1.9 dci scenic privilége van 2008. Zeer tevreden over.
Nu met het salon heb ik dus een deftige korting gekregen… Ze geven nog 10500€ voor de mijne, en krijg als ik een nieuwe scenic aanschaf nog een korting van bijna 6500€… Dus bijna 17000€.. Daar kan je al eens voor gaan kijken.
Nu sta ik altijd open voor alternatieven? Maar ik vermoed dat andere merken niet aan deze prijs gaan kunnen. Dat wanneer ik de prijs van renault + al zijn opties op tafel leg, de andere merken er niet gaan aankunnen. Of zie ik dat verkeerd?
Woensdag ga ik naar het salon om daarna mijn definitieve keuze te maken, maar zoals reeds gezegd… ik vermoed dat ik voor de prijs het meeste aan toeters en bellen en luxe enz ga krijgen bij Renault.
Ik had ook een c-max in gedachte, ga er woensdag eens naar kijken.
Zijn er hier mensen die hetzelfde voor hebben (gehad)?
Ik ben ook maar een particulier…
Alvast hartelijk dank voor de antwoorden!
Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 21 jun 2025 14:54

Re: Scenic 2012 kopen? Of....

Bericht door nikk »

Hoi Dekwoje,

Rij zelf een C-max grand 2011, automaat 2.0 diesel. Best wel fijne bak maar eigenlijk ook weer niets bijzonders mi, beetje kleurloos. Wellicht heb je reeds gereden met een C max? benieuwd wat je er van vind.

Groeten, nico.
VW Transporter L2H1 2.0 TSI '17
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid

Bericht door Dekwoje »

Goedemorgen,
Nog een paar vraagjes en bemerkingen. Ik ben momenteel heel tevreden van mijn garagist (service). Als ik naar een andere zou gaan voor prijs te laten maken... En daarna terug naar hem.. dan is er toch ergens een kink in het vertrouwen, niet?
Ik zou enorm graag gaan voor de privelege, zwart, met extra getinte ruiten, bose erbij, glazen dak..
Graag had ik daar dan de zwarte Sari Bose velgen bij. Nu is dat blijbaar onmogelijk om op die privelege de Bose Sari velgen te krijgen. Kan toch niet? Woensdag ga ik naar het salon en ga dat eens aan een van die mannen (vrouwen) daar voorleggen. Wagen van 30000 euro waarbij het "onmogelijk" is voor de dealer om een ander set velgen eronder te krijgen... Volgens verdeler is dat onmogelijk om een bestelling door te geven die afwijkt van het boekje...
Als ik dan de knoop zou doorhakken.. Zou ik dan voor een licht interieur gaan of voor donker (zwart). Dat heb ik al altijd gehad... Misschien dat er mensen zijn die ook deze keuze hebben moeten maken?
Kinderen zijn nu 8 en 11.... Dus echt "smossen" in de wagen is er niet meer bij...
Mercikes
Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Die velgen zijn achteraf via het magazijn te bestellen dus dat moet dan geen probleem zijn.
Heb je gelijk een set velgen voor winterbanden liggen of je ruilt ze in.
Speciale bestellingen zijn wel mogelijk, alleen omdat dit een speciale gelimiteerde uitvoering betreft denk ik dat het heel moeilijk gaat worden om deze velgen af fabriek te bestellen.

Een donker of licht interieur dat moet je echt zelf overwegen.
Licht is wel heel mooi maar vergt inderdaad meer onderhoud.
Ook de mattenset die achteraf aangeschaft kan worden is vaak donker.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid
Laatste bezoek: 17 dec 2024 22:21

Bericht door Marcello »

Ik rij sinds 4 januari de Grand Scenic bose limite, ik kan zeggen een whaauww factor, nu ben ik al jaren renault rijder maar dit is een aanrader.
buiten het feit dat alle toeters en bellen erop zitten bij deze versie, is de geluidsinstallatie van bose meer dan geweldig te noemen. maar niet te vergeten de rijimpressie, in zijn 6e versnelling van 120 optrekken naar what ever voel je hem nog steeds echt optrekken. ik rij al 14 dagen perongeluk tehard, LOL, je hebt het niet in de gaten.
ik reed hier voor de Koleos ook een goede auto maar deze voelt beter aan, weet niet waar je woont maar ik kan je de dealer stam hilversum of stam bussum van harte aanraden. goede service, goede inruilprijs.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid

Bericht door Dekwoje »

Tsss... Op het salon vertelde de damen aan de renault stand: deze wagen met alle toeters en bellen: 30475 - 27% = 22446... Deftige korting, amai.
Klapt dus niet volgens mijn garagist... Daar krijg ik een koring van 20%... En zonder zeveren. Ik vertrouw eigenlijk mijne garagist. Hij vond het ook enorm lastig wat ze me op het salon hebben verteld...
Ah ja... Renault kreeg het niet klaar om op de wagen van meer dan 30000euro de zwarte sari velgen te plaatsen.. Staat niet in het boekje... WEL krijg ik ze erbij na een opleg van 1400euro..... (met banden). Manman manman...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd7852

Bericht door Verwijderd7852 »

De nieuwste B-klasse is ook mooi, hij is wel duurder dan de Scenic.
Als je fan van Renault bent heb je geen belang bij dit, maar de Chevrolet Orlando is ook een mooie wagen en zit ook goed in z'n spullen voor het geld. Of wellicht de nieuwste Zafira tourer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Je kon de huidige velgen niet inruilen?
Of ga je die gebruiken voor winterbanden?

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid

Bericht door Dekwoje »

Goedemorgen,
Allemaal hartelijk dank voor de antwoorden. Ik heb dus de knoop doorgehakt en heb volgende auto bij de plaatselijke verdeler besteld;
Scenic 2012 dci 110 Eco Privilege
Extra opties:
* Metaalkleur zwart
* glazen dak
* extra getinte ruiten
* BOSE radio/boxen
* volwaardig reservewiel
Voila...
Groetjes
Stef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid

Bericht door Dekwoje »

Miljaar.. ;-)
Zaten net in de wagen en begonnen met 2 te twijfelen.. De gewone of de grand (niet met 7 plaatsen)
Belde naar de garagist. Mag het nog wijzigen...
Iemand ook deze keuze moeten maken en tevreden van zijn/haar beslissing om de grand scenic te nemen?
Mercikes weeral!
Stef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid

Bericht door Dekwoje »

Nog een vraagje over de nieuwe scenic...

Ik heb er nu ene van 2008. Die heefd LED achterlichten. Nu komen bijna alle nieuwe wagens achteraan met LED.. Behalve de scenic van 2012?

Waarom kiest men nu ook niet voor LED achteraan?

Eigenlijk wel jammer...

Gr

Stef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

é_de_groot
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 11 apr 2012 22:02

Bericht door é_de_groot »

Hallo,

Ga as Zaterdag mijn eerste Renault ophalen:

Grand Scenic Privilege 7prs
Kleur: Wit
Extras:
- pack lumiere
- Bose radio
- afneembare trekhaak
- Bose velgen

Hij staat al bij de dealer en het is echt een plaatje vooral het kontrast tussen witte korroserie en zwarte bose velgen.
Ik heb zelf gekozen voor de 1.6 DCe 130pk aangezien ik deze ook proefgereden heb en 110pk lijkt me toch wat weinig voor zo'n grote auto

Nu nog 3 nachtjes slapen
Laatst gewijzigd door RichTrip op 12 apr 2012 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee berichten gedeeltelijk samengevoegd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen