Na mijn lange historie met de VW Transporter T4 zit ik nu al een jaar of 3 met een volvo v70 op LPG G3 maar ik ben nu aan het rondkijken voor een Renault Scenic.
Maar goed die Scenic moet wel een caravan trekken die uiterlijk op 1100 kg uit mag komen. officieel 1000. Maar ik bedoel dus een Dethleffs 430.
Nu zit ik te twijfelen tussen een 1.6 en een 2.0 motor. Bedenk wel dat wij er nooit mee de bergen in gaan. Vakantie altijd aan de Nederlandse kust, en dat zal wel zo blijven.
Onze historie zit in een Hobby 510 caravan met een 2.5 TDI bus er voor. Tsja dat is makkelijk. net als de hobby met een volvo v70 trekken, dat was ook eenvoudig.
Maar we willen nu iets voordeliger uitkomen als gevolg van mijn op handen zijnde afkeuring. De kids zijn de deur uit en de grote caravan hebben we nu ingeruild voor deze kleinere Dethleffs.
Dus een goed advies wil ik graag horen op de volgende vraag, want ik weet het echt niet meer.

1. Kan ik met een Scenic 1.6 van 2004/2005 (het nieuwere model dus) onze caravan een beetje trekken. Of kom ik dan van een koude kermis thuis. Wat trekkracht betreft mogen ze beide hetzelfde trekken. Maar wat is jullie ervaring. Ik heb het over een benzinemotor. Ook dit is een bewuste keuze want ik maak geen kilometers meer de rest van het jaar.
Ik hoor graag een wijs advies van jullie of is het verstandiger om de oude Scenic te kiezen. Tsja ik roep maar wat en ik hoor graag jullie advies
2. Of kan ik beter voor een Scenic 2.0 gaan, en waarom? Want beide mogen hetzelfde gewicht trekken en wanneer ik niet in de bergen hoef te toeren en met het beperkte gewicht wat wij moeten trekken......