Bouwjaar : 2001
Brandstof : Diesel (1.9 DTI)
Ik heb een probleem(pje) met de Kangoo.....tijdens het rijden over slechte bestrating rommelt en bonkt er wat, dit is pas sinds 1 a 2 maanden zo.
Nu weet ik van vroeger dat Schokbrekers weleens de geest gaven....dus ik op zoek naar een Schokbreker-testbank in Haarlem eo.....NIEMAND !

Volgens mijn vriend en werkplaatschef is dit gekomen omdat die testbanken TE *commercieel* waren, ze keurden schokbrekers af die nog niks mankeerden, daarom zouden vele garages ze niet meer hebben.

Overigens heeft de Renaultgarage de stuur en fuseekogels vorige week gecontroleerd en die zijn goed, daar kan het gebonk dus niet aan liggen zei hij.
Vraag : klopt het dat de schokbrekers van een Kangoo (ook niet na 330.000 km) zelden vernieuwd hoeven te worden, zo zei een monteur tegen mij....echter, de eerste 8 jaar van zijn leven heeft de Kangoo er flink aan moeten trekken (denk ik) omdat hij 8 jaar lang van een Hovenier is geweest, een trekhaak had bij aanschaf...ik meteen de achterwiellagers moest laten vernieuwen, dus dat de Schokbrekers voor of achter niet meer fris zijn, kan ik mij zo voorstellen.
Maar waar kan ik op een Onafhankelijke wijze nog de schokbrekers laten testen...als iemand een adresje weet, graag (mag ook in omringende plaatsen zijn van Haarlem)