Betreft:
Scenic 1.5 DCI 74 kW van 2005, km-stand 50.000
Bovengenoemde auto het ik half 2010 als occasion gekocht bij km.stand 35.000 met NAP-certificaat, zonder garantie.
Sinds kort na de aanschaf loopt de auto soms onregelmatig stationair. Dit verschilt van het ene op het andere moment: bij het ene stoplicht loopt de motor strak als een naaimachine, terwijl bij de volgende stop de auto staat te trillen.
Ik heb inmiddels bij verschillende garages en dealers geinformeerd, en de belangrijkste diagnoses die ik hoorde waren:
- EGR-klep
- motorsteun rechts boven defect (al bij 35.000 km? en waarom dan niet constand onregelmatig?)
Heb af en toe Shell V-Power getankt en Forte Diesel Fuel toegevoegd, maar geen verbetering kunnen merken.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat ik kort na de aanschaf van de auto de distributieriem (etc) heb laten vervangen, dit ivm de leeftijd van de auto.
Zou het kunnen zijn dat er bij die reparatie iets niet goed is gegaan waardoor ik nu dit probleem heb?
Wie o wie?
Vast dank voor reacties
Soms onregelmatig stationair lopen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht